vragen over nieuwe SOL lijst en sponsorship

erikenchris

New Member
dag allemaal,

Erik en ik wonen sinds zo'n 1,5 jaar in Nieuw Zeeland met een permanent visum, maar het vinden van een baan voor Erik blijkt een behoorlijke drempel (ondanks 10 jaar werkervaring en goede cijfers op een cursus NZ'se wetgeving m.b.t. milieu). We hebben besloten dat we ons ook willen richten op Australie (met name Sydney, Brisbane) om op die manier onze kansen te vergroten. Nu zag ik op de site van de immigratiedienst de nieuwe SOL lijst en zowaar staat Eriks beroep daar tussen (environmental engineer). Klinkt op zich positief, maar ik vroeg me even af of iemand me meer kan vertellen over het sponsorship??
Is het de bedoeling dat je zelf bedrijven benaderd met de vraag of ze jou willen sponsoren? Of moet je gewoon op banen solliciteren en met geluk zegt het bedrijf je wel te willen sponsoren?
Zelf wil ik graag Occupational therapy gaan studeren en zag dat dat ook op de SOL lijst staat. Dat is zeker geen extra stimulans voor de overheid om je binnen te halen?? (effe proberen
wink.gif
). Ben hier in NZ aangenomen voor 2 universiteiten voor deze studie, maar ja, als Erik geen baan vindt in eigen richting (lees: beter salaris, we zitten nu op minimum), dan is 't financieel gewoonweg niet mogelijk dat ik ga studeren helaas. Dus vandaar ook deze orientatie op Australie....
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

groetjes Marie-Christien
 
Welkom op dit forum - ik ken jullie enigszins via het Nieuwzeelandforum.
Ik ben hier nog niet veel verder gekomen op dit moment, maar dat komt met name omdat ik wacht op de nieuwe lijst van WA, waarvoor mijn partner een sponsorship heeft, maar te laat was met zijn application indienen (net een week nadat de applications sloten).

Vette pech, maar als zijn professie alsnog op de lijst komt na 1 juli dan is er wellicht nog een kansje.

Heel veel succes met het uitzoeken van alle mogelijkheden.
Eigenlijk moet ik er niet aan denken wederom opnieuw te moeten beginnen ,maar wie weet.......

Groetjes,
Anita
 
Back
Top