Vragen over verschepen goederen

Vraagje(s): als je alles in zo'n container gestouwd hebt en het wordt verscheept; waar blijven de goederen in Australie ( of blijven deze in NL totdat je een seintje geeft dat het over kan komen??) en hoe komt het dan aan bij je nieuwe huis? Ik neem aan dat menig van jullie (met kids) in een gemeubileerd huis/appartement is gaan zitten om vanuit daar te zoeken naar een geschikte woning. Is dit weer via realestate.com.au?

Is het slim om alles van hout, riet, en die schoenen dan, in een hoek van de container te houden? Ik begreep van kennissen die jaren geleden zijn geemigreeerd, dat ze wel eens bij verdacht hout dit apart nemen en dit gaan " roken" zodat alles wat er aan bacterien e.d. op zit, dood gaat.
Pak je zo'n container zelf in of weten jullie een goed bedrijf hiervoor? Wat zouden de kosten wel niet zijn van zo'n verhuisgrapje....

Wat doe je met witgoed en dergelijke? Zijn de stekkeraansluitingen anders down under? zullen we hier alvast werledstekkertjes aanschaffen?

we zijn benieuwd! ( had beter een nieuw topic kunnen starten geloof ik..)

Lost: Bericht afgesplitst van draadje.

:grin: Ik zou bijna zeggen: bel Hazeleger even. :wink:

Meubelen doen er sowieso 2 weken over om in OZ te komen, ze kunnen mogelijk in Nederland in opslag als je dat wilt.
Hout mag mee, mits geen houtwormen, riet bij voorkeur niet.
De kans is inderdaad aanwezig dat je container ontsmet wordt.
Wij huren Hazeleger tzt in en die hebben nette offertes, maar ik zou alle op dit forum genoemde bedrijven even om een offerte vragen.
Want de mensen die ons liggen hoeven jullie niet te liggen, elk mens is anders. :wink:
De kosten met een bedrijf liggen ongeveer tussen de €6000,-- en de €10.000,--
Verschilt heel erg, offertes opvragen is echt een must. :up:
Wereldstekkertjes zijn hier giga duur, soms nog duurder dan een nieuw nokia snoertje in OZ.
Geen idde overigens wat die stekkers in OZ kosten.
Witgoed ed kan gewoon mee, mits er een "verloop stekker" tussen gezet wordt.

Je kunt hier gewoon adapters kopen (kosten 9 dollar) en dan kun je gewoon je NL stekkers gebruiken. Je kunt ook nieuwe stekkers aan je apparaten zetten (die kosten een paar dollar). Wij hebben alles met Crown Relocations laten verhuizen. Zij komen langs en in een paar uur tijd (ligt er natuurlijk aan hoeveel je meeneemt) is alles ingepakt. We zijn erg tevreden over hun service. Wij namen 6,5 kuub mee en hebben ongeveer € 3.000 betaald. Dit is inclusief verzekering. Onze spullen zijn zes weken onderweg geweest.

Groetjes,
Sacha

Bij ons heeft het verhuisbedrijf alles ingepakt en dan gaat het de container in op weg naar Oz en bij ons duurde het 8 weken.
Voor die periode kan je iets huren met meubels en zoeken naar een huis waar je je spullen kwijt kan als ze aankomen.
Wij hebben gewoon stekkertjes bij de Bunnings gekocht (zijn een paar dollar) en de nederlandse vervangen en ook hebben we nederlandse verlengsnoeren (stekkerdozen) meegenomen en dan de stekker vervangen en dan kan je de nederlanse stekkertjes daar gewoon indoen.

Een verhuisbedrijf weet ook wat je wel en niet mag meenemen maar er zijn ook veel indianen verhalen over spullen die opengeboord zouden zijn en uit elkaar gehaald worden, daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor :grin: Tenzij je natuurlijk echt iets meeneemt wat niet mag.

Schoenen gewoon heel erg schoonmaken, zolen moeten als nieuw zijn.

Je kunt veel info vinden op dit forum, succes!

@Familie S. Jullie verhuizen straks naar Australie, niet naar donker Afrika... Ze verkopen hier ook poffertjes"pannen" (lijkt meer op een tosti apparaat, maar doet exact hetzelfde), koekepannen en kaasschaven...:rolleyes:

Echt wel :up:;-)
0305poffertjes02.jpg

Tientje bij de Kmart, als ik het goed heb. Kan weinig meer zijn want ik heb 'm van mijn schoonouders gehad :evil:

Bart

Nee hoor !! Maar je verwacht het niet he?
Die kaasschaven zijn hier trouwens nog niet zo heel erg lang geloof ik.
Ik heb ook een keer een poffertjespan voor iemand helemaal uit Nederland meegesleept terwijl je ze hier gewoon bij de Big W kunt kopen... haha

ik wel bij de NL winkel 't winkeltje in Guildford ( Perth, WA ) en the dutchshop in Sydney zal ze ook wel hebben ....

Let wel op... De collectie van K-Mart (poffertjespan, donutmaker, minimuffinmaker) is alleen rond de kerstperiode te koop voor die spotprijs!

Voor de zuinige hollanders onder ons is het wel aan te raden om een stoofplaatje mee te nemen, dan hoef te hier geen slowcooker te kopen :)

Hoe zit het voor de Bourgondische Belgjes dan?

Hebben ze ginder bvb. wafelijzers, of friteuses van goede kwaliteit? Een broodbakmachine hebben we reeds aangekocht, vorig jaar in de Aldi, want het brood deugt er voor niet veel in OZ...
Onze jongens hebben nu ook nieuwe donsdekens nodig, en dus wil mijn man ze hier al aankopen voor de container vertrekt, omdat de dollar nu net zo ongunstig hoog staat!

Iemand raad?

Thanks folks, groetjes enneuh ... nog 18 weekjes te gaan!!!!!!!!

Friteuses hebben ze hier ook, niet zo veel keuze als in NL. Wij hebben een Tefal met zo'n uitneembare bak, werkt prima. Wafelijzers heb ik nog niet gezien, ook niet op gelet eerlijk gezegd. Donsdekens kun je hier overal kopen, keuze genoeg.

En 18 weken zijn om voordat je het weet, veel succes!

Groetjes,
Sacha

Bedankt Sacha!
W.b. het al dan niet aankopen hier of bij jullie: is het hier in Nl/B dan niet een pak voordeliger door de hoge dollarkoers?
Mn man twijfelt bv. ook om van hieruit een laptop te gaan kopen, enz...

Back