Vragen over verschepen goederen

Als je in België spullen koopt, moet je weer wachten tot het met de boot hier aankomt. Dus als je dekbedden hier koopt, kun je ze gelijk gebruiken. Misschien kun je eens op deze site kijken:

LASOO.

Hier vind je alle folders met aanbiedingen van veel winkels. Dan krijg je een beetje idee van de prijzen. Een laptop zou ik in België kopen, kun je daar alle belangrijke dingen opzetten en gewoon in je handbagage meenemen.

Groetjes,
Sacha

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht voor 369 dollar met 3 jaar garantie, het is hier geen Verwegistan level derde wereld :wink:
Kaasschaven verhaal is frappig FamilieS, mij was ook verteld dat die hier niet waren en toen ik hier was en uit mijn doppen keek, struikelde ik erover, zat ik met mijn 5 kaasschaven, ik hoef nooit meer kaasschaven te kopen, dat dan weer wel. :lol:

Je kunt hier alles kopen en ook is er wel veel keuze in friteuse hoor, ik heb een 5 liter van de Target, perfecte fritekes en straks in mijn eigen huis weet ik al welke ik wil, eentje die je inbouwt in je outdoorkitchen met een kraantje onderin, superduper!!! :up:

tuurlijk hebben ze daar ook laptops, maar het lijkt me in dit geval wel handiger om er alvast hier eentje te kopen. Dan kun je je digitale archief in je laptop meenemen. En evt een extra losse harde schijf in je koffer voor de backup? :rolleyes:

Wij hadden inderdaad ook een losse harde schijf in onze handbagage. Op de laptop hadden we ingescande belangrijke documenten staan en op de losse harde schijf een backup. Ook alle digitale foto's.

Gaan ze je hele harde schijf scannen? Heb een groot archief ebooks en dvds erop staan die ik #kuch# niet zomaar kan bewijzen dat ik het origineel heb ;)

ik.zit ook te.twijfelen om hier een laptop te kopen of daar. Maar ik twijfel vooral door het.verschil in netspanning. Mijn laptop moet wel lang meegaan ;)

Eventjes off topic: Wij zouden graag bij vertrek (in onze bagage dus) wat pralines van Leonidas meenemen, en een heleboel chocolade. Weet er iemand of dit mag? Die pralines zijn met verse room en zo. We zouden er heel graag wat meenemen als cadeautje, en ook om zelf lekker te smullen natuurlijk :roll:

kleine tip: Neem die kaasschaaf gewoon mee, want ze verkopen hier rommel.
M'n vriendin heeft haar halve duim er afgeschaafd met die kl*te kaasschaaf die ze hier verkochten
Een vriend van me heeft er toen 2 met de post laten opsturen, als verrassing :)
En voor de zekerheid hebben wij er zelf ook nog eens 2 meegenomen toen we 2 weken terug in NL waren.

groet Jeroen

Eventjes off topic: Wij zouden graag bij vertrek (in onze bagage dus) wat pralines van Leonidas meenemen, en een heleboel chocolade. Weet er iemand of dit mag? Die pralines zijn met verse room en zo. We zouden er heel graag wat meenemen als cadeautje, en ook om zelf lekker te smullen natuurlijk :roll:

Ik denk zolang je het maar aangeeft bij de douane speel je altijd safe! Als je niks zegt en ze vinden het dan...kun je misschien een boete krijgen. (kijken altijd border security
smiley.gif
)

kleine tip: Neem die kaasschaaf gewoon mee, want ze verkopen hier rommel.
M'n vriendin heeft haar halve duim er afgeschaafd met die kl*te kaasschaaf die ze hier verkochten
Een vriend van me heeft er toen 2 met de post laten opsturen, als verrassing :)
En voor de zekerheid hebben wij er zelf ook nog eens 2 meegenomen toen we 2 weken terug in NL waren.

groet Jeroen
Ik kan je nog wel een foto laten zien van de gevolgen van een Nederlandse kaasschaaf.
Dat was ook niet fijn, Miranda's complete duimnagel :up: verdwenen.

Dus maak jezelf maar niet te blij over een Nederlandse kaasschaaf en koop gewoon plakken kaas ;-)

Bart

Natuurlijk neem je gewoon je nederlandse laptop mee en je harde schijf!
Ze kijken nergens naar, wij hebben ook lekker veel films en lekkere muziek :wink:

Chocolade mag je meenemen, ook even aangeven maar er is hier enorm veel chocolade te koop! Echt enorm!!
Denk echt niet dat je dat uit Nederland mee moet nemen, zonde van de ruimte!

Welk merk is dat, die belgische mayo?
Misschien verkopen ze dat hier ook wel.
Ik koop hier de nederlandse Remia in de gele spuitfles, heerlijke mayo!

Ik denk zolang je het maar aangeeft bij de douane speel je altijd safe! Als je niks zegt en ze vinden het dan...kun je misschien een boete krijgen. (kijken altijd border security
smiley.gif
)

Alles wat fabrieksmatig is verpakt mag je meenemen, maar altijd aangeven.Dat sowieso!

Nootjes van Duyvis mag, verse noten vd markt niet.

Iemand stuurde mij vanuit Darwin een stuk kaas (millner) omdat ze in Nederland waren geweest,komt ook gewoon aan.
Laatst een mand vol verassingen uit nederland van vriendinnetjes, alles kwam aan, maar er zat ook daar niks vers vd pers bij, was allemaal wel gecontrolleerd door douane en zat een briefje bij dat het gecheckt was en niets uit het pakket was weggenomen,

Back