Vragenlijst voor mensen di in Australië wonen

titusbrand

New Member
Geachte heer, mevrouw

op het moment ben ik (Titus Brand) bezig met mijn bachelorscriptie aan de RijksUniversiteit van Groningen (RUG). Ik doe onderzoek naar Nederlanders die naar Australië zijn geëmigreerd. Voor dit onderzoek heb ik een vragenlijst opgesteld waarvan de bedoeling is dat zoveel mogelijk Nederlanders die in Australië wonen deze invullen. Nu heb ik al een aantal mensen bereid gevonden om deze lijst in te vullen, maar dit zijn er nog lang niet genoeg. Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 5 a 10 minuutjes. Als u mee wilt werken aan mijn onderzoek zou u mij dan een mailtje willen sturen? Dan stuur ik u de vragenlijst via de mail! U zou me heel erg helpen wanneer u mee zou willen werken aan dit onderzoek!

Alvast bedankt,

Titus Brand
Student Sociale Geografie en Planologie
Oppenheimstraat 43
9714 EM Groningen
T: +31630922034
E: titusbrand@hotmail.com
 
Ik woon (nog :x) niet in australie, maar ben wel erg benieuwd naar waar je onderzoek naar doet.
Kun je hier iets meer over vertellen?

Groet,
Melissa
 
Stuur maar, maar waarom geen link erbij zodat je hem direct in kan vullen.
Nu moet je erom vragen.

Kees
 
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar het nut van een dergelijk onderzoek? Of is een van de conclusies die je dan kunt trekken dat er inderdaad mensen emigreren naar Australië, maar ook de VS, Canada, Zimbabwe, Oezbekistan, etc. etc.

Zo ook een keer een leuke anekdote op een verjaardag.
Zus van vriendin van Annemiek deed onderzoek naar het verspreidingsgedrag van fruitvliegjes tussen Melbourne en Sydney. Dan vraag je haar: Wat is het nu daarvan? Nou, dan weet je dat ze zich verspreiden? En dan? Nou, dan weet je dat ze zich bijvoorbeeld sneller van Melbourne naar Sydney verspreiden, dan andersom? En dan? Nou, ja...dan weet ik het eigenlijk ook niet meer...

Heb niks tegen onderzoeken, maar om alleen maar onderzoek te doen om maar onderzoek te doen, zonder dat er enig nuttig resultaat aan het eind van de tunnel is, dan denk ik dat er belangrijkere dingen te doen zijn op deze wereld.

Dus ik wil best meedoen met een dergelijk onderzoek, als ik het nut er van inzie. Dus Titus, laat je motivatie horen :)
 
Totaal mee eens Maluka,
ben zelf onderzoeker in de techniek en veel onderzoeken zijn alleen bedoeld om kennis te vergaren, op zich niets mis mee, maar ik zie veel meer voordeel in nuttige praktische dingen.
Heb ook nog een tijdje commercieele economie gedaan en veel van deze onderzoeken, daar doe ik dus niet aan mee. Gerichte reclame is het enige wat het oplevert.
Dus Titus, laat maar horen, hoewel als je de vragenlijst opvraagt, zie je meestal zelf wel waar ie voor bedoeld is.

groetjes  Johan
 
Beste mensen,

ik begrijp de vragen ten aanzien van het nut van mijn onderzoek. In mijn onderzoek ga ik achterhalen waarom mensen uit Nederland zijn vertrokken (bijv: te weinig natuur). Vervolgens ga ik de redenen achterhalen waarom mensen nou juist voor Australië hebben gekozen en daarna ga ik achterhalen hoe tevreden men is met de keuze om naar Australië te emigreren.

Deze resultaten ga ik vergelijken met die motieven die in de wetenschappelijke literatuur zijn beschreven en kijken of er zich opmerkelijke zaken voordoen.

Ik hoop dat ik iedereen genoeg heb kunnen inspireren om mee te doen aan mijn onderzoek.

Groetjes

Titus Brand
Student Sociale Geografie en Planologie
Oppenheimstraat 43
9714 EM Groningen
E: titusbrand@hotmail.com
 
ben nog vergeten te vragen of mensen die mee willen doen aan mijn onderzoek mij persoonlijk willen mailen naar mijn emailadres (titusbrand@hotmail.com). Dit omdat ik een bijlage toe moet voegen waar de vragen instaan en dan kan niet via dit forum. Dus wil je meedoen aan mijn onderzoek reageer dan niet op dit forum maar stuur een mailtje naar mijn emailadres (titusbrand@hotmail.com)

Alvast heel erg bedankt iedereen

Groetjes Titus Brand
Student Sociale Geografie en Planologie
Oppenheimstraat 43
9714 EM Groningen
T: +31630922034
E: titusbrand@hotmail.com
 
Help Titus nou gewoon met zijn onderzoek, loop die jongen niet gelijk af te zeiken, typisch Nederlands gedrag.
Hij had het misschien iets beter moeten formuleren, OK, maar dat hoeft dan niet gelijk de grond in worden geboord.

Dus; allemaal even een mailtje naar die jongen titusbrand@hotmail.com bekijk dan de spullen die je terug krijgt en beslis dan of je meedoet of niet.

Succes Titus,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=10111.msg140409#msg140409 date=1244979792]
loop die jongen niet gelijk af te zeiken, typisch Nederlands gedrag.
[/quote]

Ik heb iets gemist geloof ik en denk niet dat dit als afzeiken bij Maluka is bedoeld.
Begrijp dat de frustatie bij Johan hoog nu het Australie avontuur mislukt is, typisch Nederlands op zo af te geven op iemand met opbouwende kritiek.

p.s. heb je een mailtje gestuurd Titus, kom maar op met die vragen lijst.
 
[quote author=Tommy T link=topic=10111.msg140424#msg140424 date=1245048247]
[quote author=Ingriddh link=topic=10111.msg140409#msg140409 date=1244979792]
loop die jongen niet gelijk af te zeiken, typisch Nederlands gedrag.
[/quote]
Begrijp dat de frustatie bij Johan hoog nu het Australie avontuur mislukt is, typisch Nederlands op zo af te geven op iemand met opbouwende kritiek.
[/quote]

Nou nou zeg.. moet dat zo?
 
[quote author=Gwen link=topic=10111.msg140432#msg140432 date=1245054292]
[quote author=Tommy T link=topic=10111.msg140424#msg140424 date=1245048247]
[quote author=Ingriddh link=topic=10111.msg140409#msg140409 date=1244979792]
loop die jongen niet gelijk af te zeiken, typisch Nederlands gedrag.
[/quote]
Begrijp dat de frustatie bij Johan hoog nu het Australie avontuur mislukt is, typisch Nederlands op zo af te geven op iemand met opbouwende kritiek.
[/quote]

Nou nou zeg.. moet dat zo?
[/quote]

Nee begrijp dit ook niet zo goed  :| Vind dit ronduit kwetsend zo'n reactie!!!  :x Je mag iemand best vragen naar het doel van zijn/haar onderzoek. Zo zie je ook dat de aanvullende informatie die daar uit voort is gekomen het e.e.a. verduidelijkt. Kritisch zijn over allerlei zaken is niet verkeerd! Iemand persoonlijk aanvallen omdat men kritisch is wel!
 
Inderdaad!

Er is absoluut niets negatiefs aan Johan zijn bericht. Misschien een beetje verkeerd geinterpreteerd.

Die jongen heeft al genoeg te verduren en het is niet fair om hem zo te benaderen.


Welnu Tommy, laat zien dat je een echte kerel bent bied je excuses aan.

(Laten we het op een misverstand houden)


Jacob, Perth
 
Ik zie het altijd maar zo.. ik heb mensen nodig om mijn enquetes in te vullen (altijd mijn favoriete bezigheid  :-( .. NOT!) dus als anderen ook mensen nodig hebben ben ik ook altijd bereid om enquetes in e vullen (mits de enquete op mij van toepassing is natuurlijk - nu niet het geval)
 
[quote author=alieNL link=topic=10111.msg140510#msg140510 date=1245095150]
Ik zie het altijd maar zo.. ik heb mensen nodig om mijn enquetes in te vullen (altijd mijn favoriete bezigheid   :-( .. NOT!) dus als anderen ook mensen nodig hebben ben ik ook altijd bereid om enquetes in e vullen (mits de enquete op mij van toepassing is natuurlijk - nu niet het geval)
[/quote]
En zo is het!
 
[quote author=vignes link=topic=10111.msg140464#msg140464 date=1245067336]
Welnu Tommy, laat zien dat je een echte kerel bent bied je excuses aan.
(Laten we het op een misverstand houden)
[/quote]

Die opmerking over het Australie avontuur was wat kort door de bocht en op de man gespeeld, daar wil ik Johan mij excuses voor aanbieden.

Feit blijft wel dat Johan ook wat sterk uit de hoek komt met zijn reactie jegens Maluka/Pamandgeorge, misschien kan die ook laten zien dat die een echte kerel is en sorry zeggen.
 
Back
Top