VWO in AUstralie?

miel

New Member
Wie kan mij advies geven ? mijn 3 kinderen doen nu VWO in Nederland (2 in de 2e klas en 1 in de vierde)en ze doen het erg goed.Als wij nu zouden emigreren naar Oz bestaat er iets dat ze deze opleiding af kunnen maken? Wat is verstandig????
 
In Australie heb je gewoon 'High School". Geen verschillende niveauen.
Maar soms werk je wel op je eigen niveau.

Je zou moeten kijjen hoe het education system in elkaar zit in de staat waar je naar toe wilt/gaat. Het is in iedere een beetje anders.


In mijn highschool hadden we student outcomes. Ieder werkte op eigen niveau een beetje.

Je kunt tot en met year 10 afmaken, dan kun je gaan werken of naar TAFE(soort mbo), of year 11 en 12 erbij doen, dan kun je naar de universteit (trouwens, geen hbo in Aus, maar op uni kun je bachelor en master doen uiteraard).


Ik heb hier niet zo veel ervaring mee(heb tot year 9 in Aus gedaan, toen mavo en havo en hbo in Nederland gedaan).
Hopenlijk kan iemand anders nog helpen. Maar... ze zullen gewoon naar High school gaan. Ik zou maar wel een goede vinden dus!

Succes!

:)
 
Zit er ook nog verschil in public schools en private schools? Of is dat alleen de fee die je betaald?
 
Ik heb zelf in AUstralia mijn volledige school opleiding gedaan- '67 tm '78
Ik zat op een katholieke school (private dus).In Oz zijn ze (of in iedergeval waren ze) wat strenger tot toelating-je moest dus ook echt katholiek zijn. De regels op een private school zijn wat strenger en in die tijd ook gescheiden -jonegens en meisjes scholen apart.
Dit bestaat nog wel maar er zijn ook een hoop co-ed geworden inmiddels.
Ik denk dat het vooral uitmaakt waar je woont- in de stad en direkte omstreken hadden public schools meestal een slechte naam. Ik weet van mijn broers die in the Hills wonen
(outer suburbs) dat de public schools daar heel goed zijn- hun kinderen hebben daar ook gezeten. De school fees zijn erg duur voor private schools dus een public school buiten de direkte omgeving van de stad is zeker een goei optie.
miel
 
Maar de beste public school(zover ik weet), zit midden in de stad: Rossmoyne.
En ook Duncraig dacht ik....?


Je hebt goede en slechte public en private schools. En heel veel die er tussen in zitten......
Het is niet zwart wit (niks is dat, soms jammer genoeg  :lol: )
 
Back
Top