WA of SA ???? please help.....

helmut

XPdite Sponsor
wat een vraag? SA of WA?

Wij zijn een paar jaartjes terug naar Australië geweest en vinden het daar zo geweldig dat we er graag naar willen emigreren.
Nu gaan we in october voor 5 weken oriënteren waar we evt (want zeg nooit nooit) willen gaan wonen.
Op dit moment heeft de voorkeur het zuiden van Perth maar ook reacties vanuit omgeving Adelaide zijn zeer van harte welkom. Des te beter kunnen we dan onze ogen en oren open houden.

Ik hoop dat jullie allemaal willen reageren en misschien zien we elkaar wel even als we de trip maken in october.

Groetjes vanuit een (nog warm) Eindhoven

Helmut, Leonie en Joy
 
Hallo,

Wij hebben ruim 2 jaar in Perth gewoond, eerst drie maanden in Safety Bay, bij Rockingham.
Hier is het goedkoper maar voor ons ook minder gemoedelijk dan dichter bij de stad. Daarna
zijn we verhuisd naar Shelley bij de Canning River, erg gemoedelijk en en alles bij de hand.
Eind oktober zijn we verhuisd naar Adelaide, Onkaparinga, super omgeving, paar minuten van
de kust en de heuvels. Hier genieten ze ook meer dan in Perth. Maaaar, wij willen terug eind
van het jaar. Waarom?? Perth geeft je financieel veel meer vrijheid. De lonen liggen hoger dan
in Adelaide. Etenswaar is zo goed als gelijk autoverzekering bij dezelfde maatschappij was
in Adelaide schandalig duur. Benzine is in Adelaide ook duurder. Huurprijzen vinden we overeen
komen maar als je wil kopen is Adelaide veeeeeel goedkoper. In Perth hoef je daarentegen geen
stampduty te betalen  tot 500.000 en in Adelaide weer wel. Er zijn in het algemeen meer mogelijk
heden in Perth dan in Adelaide. Wat ons het meeste tegenvalt is dat ze hier minder service verlenen
en meer achter zijn op alle gebied dan Perth. Voorbeeld, ANZ bank, wij hadden een bedrag vast
gezet, deposit voor korte termijn, aantrekkelijk. In Perth hielden ze ons op de hoogte en probeerden
ze ons ook meer te geven als "vaste klant". Hier in Adelaide zelfde bank gaf geen service en was ook
een van de enige die de rente niet omhoog zetten toen de hypotheek rente weer omhoog ging. Geld
overgezet naar Credit Union. Savings and Loans. Kregen een half procent meer dan de ANZ, dit
vind ik super slechte service. Heb zelf een Certificate 3 in Aged and Heathcare, kon in Perth de plaats
en de uren kiezen, hier moest ik beginnen met paar uurtjes in de week en opbouwen, terwijl er een
tekort is. Vreemd. Mijn man verdiende met een permanent contract $8 AUD minder per uur zelfde werk
zelfde bedrijf. Dit zijn een paar voorbeeldjes, hoop dat je er wat aan hebt. Iedere plaats heeft zijn
voor en nadelen, voor ons heeft Perth meer voordelen. What were they thinking, haha. Wij gaan
nu nog genieten van SA omdat Tasmanië en Kangaroo Island nu wel lekker dichtbij liggen. In ieder
geval veel succes met het maken van de juiste keuze. Sabine
 
:eek:fftopic: Gezellig Sabine :wink: :up:

Helmut , wij vinden het zuiden van Perth echt prachtig. Het is er iets koeler als in Perth niet dat dat mijn voorkeur is maar voor sommige mensen wel fijn misschien. Esperance heeft prachtige stranden, mooiste zand wat ik ooit heb gezien. De periode dat jullie gaan is natuurlijk super ivm het wilde bloemen seizoen.
 
Ik denk dat het klimaat in Perth aantrekkelijker is.

En de stranden inderdaad.. Cape Le Grand, mooier kan het niet.

Het nadeel aan Perth is dat het zo ENORM afgelegen is. Ongelooflijk. Geen enkele andere stad in de buurt!
 
Thanks

leuk om zo'n berichten te lezen. Zullen we zeker wat aan hebben als we een paar weekjes komen kijken.

gr Helmut
 
Hoi Helmut, Leonie en Joy,

Hier een berichtje vanuit (nu nog) Eersel (heel somber weer vandaag!).
Wij zijn in 2006 drie weken in Adelaide geweest, om dezelfde reden waarom jullie in oktober gaan. Ik denk dat er voor iedereen andere redenen zijn om je ergens te vestigen, wat de een een nadeel vindt, kan de ander als voordeel ervaren. Kijk vooral naar wat je zelf belangrijk vindt en streef dat na.

Wij vertrekken eind mei naar Australie, eerst een week naar Melbourne (ivm de katten die daar in quarantaine zitten) en na die week gaan we naar Adelaide waar we ons willen vestigen. Dus in oktober zijn jullie van harte welkom als je wilt. We zullen dan nog niet 'gesetteld' zijn, maar kunnen vast wat van onze ervaring kwijt.

Groetjes, en succes met alles!
Florence
 
He Florence

natuurlijk moeten we ook zelf kijken naar wat wij willen. Toch vinden we het wel prettig en leuk om te ervaren hoe de mensen die er nu wonen, er over denken. Wat trekt hun aan de omgeving, de mensen. We komen er ook pas echt achter als we er daadwerkelijk zijn.

De uitnodiging nemen we zeker aan en als je een adres tegen die tijd hebt, laat het me dan aub weten.

We beginnen de reis in Perth en komen dan richting Adelaide.

Succes met jullie vertrek hier.

Greetigs vanuit Waalre

Helmut, Leonie en Joy
 
Hi!

Wij vertrekken in juni naar Adelaide. Ook wij hebben de laatste jaren hier en daar gekeken en Perth is een hele mooie stad. Maar Adelaide trekt ons toch iets meer. Met name omdat Perth zo geisoleerd ligt. Daarnaast vonden wij de omgeving rondom beide steden erg mooi, maar de natuur en het landschap rondom Adelaide (heuvels, strand, National Parks etc) vinden wij persoonlijk mooier. Het klopt dat Adelaide iets minder mogelijkheden biedt qua werk, maar dat ligt helemaal aan je wensen en je opleiding.

Kortom, wij hebben al enkele keren positieve gevoelens gekregen van vakanties in Adelaide, ondanks dat Perth ook heel mooi is.

Het is een persoonlijke keuze, en je doet er goed aan om beide steden en hun omgeving goed in je te laten opnemen en te ervaren!

Succes en have fun!

Greetz,
Aussiegirl  :up:
 
He helmut,

Goede vraag zeg. Zoals al eerder opgemerkt zijn we allebei hetzelfde van plan alleen in omgekeerde volgorde. Jullie starten in Perth en wij in Adelaide in Oktober...ben benieuwd naar jullie bevindingen, tegen die tijd zullen we ze weker uitwisselen....

GroetZ GEERJAP
 
[quote author=Peter! link=topic=8453.msg113670#msg113670 date=1205473542]
Wordt hier kei gezellig in Adelaide met al die Brabanders !
:grin:
[/quote]

Is al gezellig en kan alleen maar beter worden.
Je moet echt kijken naar je eigen situatie en wat je wil doen. Ik zelf denk dat Adelaide best goed is en redelijk t.o.v. Melbourne Brisbane and Sydney. Ik denk zelf dat het hier best goed te doen is om zelf iets op te bouwen. Perth zijn wij nog nooit geweest maar lijkt me wel mooi. Maar zoals al eerder gezegd: het is ver weg van de rest van Australie. Misschien een plus puntje voor Adelaide is dat de mijnen in het noorden nu pas een beetje op gang komen en daar veel werk is.
Nadeel voor SA: De droogte...... Onze achtertuin is net een woestijn.....
Ja en wat ik las over de Bank en dergelijke..... Nouja ik denk dat dat gewoon ligt aan de bank zelf en niet aan de plaats waar je woont.

Moeten misschien iets organiseren in die tijd om bij elkaar te komen! Ik zal Peter wel eens vragen! (nou bij deze Peter) hahaha

Groetjes Marjan en Ramon
 
Hoi allemaal,
Hier nog 2 brabo's die het gezellige zuiden gaan verruilen voor dat andere gezellige zuiden!
wij zijn nu twee keer in Perth geweest maar willen eerst Adelaide gaan ontdekken. Wij vonden Perth erg mooi
maar inderdaad afgelegen. Uit de verhalen die we horen is Adelaide ook een stad naar ons hart.
Wij vertrekken eind mei vanuit Hilvarenbeek en zijn ook zeker te porren voor de brabant party!  :happysun:

groetjes
Manon en Jan
 
Wij zijn nu aan het rondtrekken in Oz en gaan begin Juni in Sydney wonen.

We zijn nu helemaal het land rond aan het rijden en zijn de afgelopen maanden in zowel SA en dus Adelaide (wat wij echter adel-heet noemen, vanwege de immense hitte) als in Perth geweest (we reizen nu nog door WA).
Wij vinden allebei Perth een veeel leukere stad en Fremantle is ook geweldig. Prachtige stranden, mooie National Parks, goed eten en een lekkerder klimaat.
Al zit ik nu in WA in Exmouth ook in een temperatuur van 35 graden.
Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

Succes met je keuze!!
 
Back
Top