Waar aanvragen.. hier of in Australië?

George Franciska

XPdite Sponsor
Veel zullen zich afvragen, waar maken zij zich druk om!
Maar ik zit wel een beetje in dubio.

Wij willen dit jaar echt gaan! Al die keren dat we weer terug krabbelen terwijl het elke dag wel ter sprake komt...
Nu doen we het echt!
We hebben een huis te verkopen, spullen te verkopen en in te pakken voor verschepen en 2 honden die mee moeten.
Waarschijnlijk gaat dat allemaal wel los lopen ook al maak ik me druk om die procedure met de honden.... wat een gedoe!
Ik snap de helft niet van wat er allemaal moet gebeuren.

Maar wat ik me dus ook afvraag en waar ik nog niet zoveel over heb gelezen is het volgende;
Vraag ik mijn visum hier in nederland aan of vraag het het in australië aan....
wat is het snelst en wat is wijsheid?
Mijn man George heeft een australisch paspoort en we zijn bijna 10 jaar getrouwd nu.
Volgens mij heb ik ook alle papieren ook al wel verzameld. (da's heel handig als je zelf op het gemeentehuis werkt!)

Wie heeft ervaring met aanvragen in Oz? Want mocht het mis gaan zit alles wat ik heb daar en kan ik in mijn uppie weer terug  :cry:

Wie heeft hier ervaring met het meenemen van de hond?
De titer voor de rabies was al goed in juni, maar zal opniew moeten.
Waar moet ik verder echt op letten?
Ze moeten binnenkort weer opnieuw ingeent worden, maar dan zullen bepaalde waardes wel te hoog zijn als we over een half jaar weg willen.....

Help?

Is het niet het makkelijkst om een spouse visa aan te vragen in Berlijn? Het enige dat je dan moet doen volgens mij is aantonen dat je een genuine huwelijk hebt. Lijkt me in jullie geval niet zo moeilijk met 10 jaar huwelijk. Volgens mij is dit een visum waarvan de aanvraag periode vrij kort is.

Succes met jullie aanvraag!

Groetjes Chantal

Dat verwacht ik ook, maar ik weet het dus niet zeker...
Volgens mij gaat het met die monsters nog het langste duren. Kan tot op de dag van vertrek niet doorgaan!

Maar moeten we nu werkelijk allebei een briefje schrijven dat we echt een genuine huwelijk hebben?  :grin:
Ik heb wel uitdraaien laten maken op het gemeentehuis van mijn inschrijving in ons vorige huis (met beide namen daarop vermeld) en op het zelfde formulier de verhuizing naar ons huidige huis waar we nu al weer 8 jaar wonen.

Tja Chantal... ik heb het misschien wel het makkelijkst van allemaal hier, kan waarschijnlijk zo inpakken en wegwezen, maar ik ben ook een controle freak en het moet goed zijn als ik het doe. Ik ben bang dat ik iets verknal waardoor het fout gaat.....  :-(

Volgens mij is het vrij eenvoudig met die rabies titer;
1 hij is boven de gestelde norm
2 hij is te laag
Lijkt me dus handig om even een buisje bloed te laten prikken en de titer te laten bepalen. Is deze boven de gestelde grens dan is re-vaccinatie niet nodig. Is deze titer te laag dan zal re-vaccinatie nodig zijn, dan kan volstaan worden met 1 vaccinatie.

Tenminste ik neem aan dat het voor dieren gelijk is aan de mens. Bij mij was de titer na mijn derde vaccinatie nog niet beschermend ik heb dus een vierde moeten halen. Na deze vierde vaccinatie had ik echter een titer die net boven de gestelde ondergrens zat maar dat is voldoende.

En ja wat betreft dat genuine huwelijk, wat ik hier en daar heb begrepen moet je toch echt bewijzen aanleveren  :lol:

ze zaten in juli beide ruim boven de norm met de rabies. 7.7 en 5.9
Terwijl iets van 0,5 (als ik dat weer goed gelezen heb) minimaal was. :roll:
Maar omdat we al langer plannen hebben laat ik ze ook elk jaar vaccineren voor rabies.
De hoogste waarde is van de jongste die nu anderhalf is.
Maar er moeten titers bepaald worden van andere vaccinaties tot op 4 dagen voor vertrek! Da's wel spannend....
Ik denk dat ik die ook gewoon tussentijds al laat doen om meer te weten hoe en wat.

OMG moeten we nog echt een briefje schrijven dat we echt voor elkaar gekozen hebben  :lol:
Nou ja, dan zet ik George wel achter het toetsenbord en zal ik hem wel dicteren wat hij op moet schrijven!  :grin:
Ik ben er alleen nog niet uit of ik het hier doe voor mezelf of in Melbourne met australische back up in de vorm van zijn familie......
Denk dat over een maand de toko hier te koop komt. Even wat witten en afwerken en gaan met die banaan!
Mooiste plaats van Hank! Iemand?  :cool:

Gewoon even een losse flodder Cis, maar volgens mij kan je het prima hier aanvragen... Je gezondheid is goed? Je vraagt hem dan onshore aan en hoeft dus ook niet naar het buitenland voor het stickertje in je paspoort. Dus volgens mij krijg je dan ook gewoon een Bridging visa voor de tussenliggende tijd. Maar ja zoals ik al zei: gewoon een losse flodder!  :wink:

Wij woonden bij aanvraag in NL, waren toen bijna 11 jaar getrouwd en Gary is Australier. Wij hebben ook onze honden en katten meegenomen en hebben de 1e rabies injectie gedaan in Maart. Toen zijn we ook zelf begonnen met de papieren voor het spouse visa. Ik heb 2 A4tjes gemaakt in Word met fotos toegevoegd van vakanties, de bruiloft en nog een feest ofzo, in ieder geval waar we beiden opstaan. Gary heeft het zelfde gedaan met zijn verhaal, lekker bla bla verhaal maar dat we het al bijna 11 jr uithouden dus dat dat in Australie niet zal veranderen. Ook verteld dat we door dalen zijn gegaan (prive) en dat we daar samen altijd sterker uitkwamen. (dat ze dus niet denken dat je door heimwee of iets dergelijks uit elkaar gaat).

Ik heb toen de ambassade gebeld in Berlijn (in mei ofzo) en een afspraak gemaakt voor 10 juli. Alle papieren had ik in een ordner gedaan met diverse tabjes en dan voorin een overzicht met wat waar zat (zodat ik daar alles zo tevoorschijn kon toveren) en dat alles er dus super uitzag. Ook had ik van alle documenten en bewijzen een copie gemaakt wat achter het origineel zat. Ik weet niet meer van wie ik dat eens had gelezen maar zorg gewoon dat alles er super uitziet! (ook voor jezelf handig zodat je daar niet in de stress schiet).

Op 10 juli naar Berlijn en ze hebben niet eens allerlei dingen gevraagd over het samenzijn enzo, ging echt heel makkelijk maar ws ook omdat we al zo lang getrouwd waren. Dit moet dus voor jullie niet anders zijn. Wat ik toen niet wist is dat ik dus ook mijn permanent visum kreeg omdat we langer getrouwd waren dan 5 jaar.

Voor de dieren moet je het stappenplan even uitdraaien van de AQIS site en echt stap voor stap doorlopen. Niet al naar stap 8 gaan kijken terwijl je nog bij 2 zit want dan denk je echt dat je er niet uit gaat komen.

Laat in ieder geval alle bladen van hun paspoort door de DA stempelen en vul zoveel mogelijk onderzoeken in (als ze die gehad hebben). Wat ik toen niet wist maar nu wel......... vraag van je da een soort verklaring dat je honden zijn gecastreerd (als dat zo is). Je moet nl in Australie je dieren laten registreren bij de gemeente waar je woont en als je dieren geholpen zijn krijg je een flinke korting. (altijd handig)

Probeer wel zo "laat" mogelijk hun permit aan te vragen hier in Australie want die is geloof ik 8 maanden geldig en als je vandaag je spullen op de fax zet naar ze, heb je morgen of overmorgen je permit dus dat gaat vrij snel.

Als je verder nog vragen hebt dan mail je maar ;)

Hoi,

Ik heb zelf een Australisch paspoort en we hebben voor mijn vriend een spouse visa defacto aangevraagd omdat wij niet getrouwd zijn. We moesten kunnen aantonen dat we minimaal een jaar bij elkaar zijn. Wij hebben een afspraak gemaakt in Berlijn voor de versnelde procedure en dat kostte een uur interview waarin wij al te horen kregen dat we spouse visum kregen en twee uur later konden we 'm gaan ophalen.
Als je alle papieren gaat opsturen dan duurt het inderdaad veel langer, dan kan het volgens mij wel een half jaar duren!
Voor de versnelde procedure moet je alle papieren meenemen en ook al je medische test hebben gedaan.
Toen wij de aanvraag deden waren we 2,5 jaar bij elkaar en dat was al geen probleem!

Succes en groetjes!
Arina

Hallo,

Ik heb recent alles weer uitgezocht bij Aqis omdat ik de remigratie van mijn hond aan het voorbereiden was. Je honden moeten elk jaar opnieuw worden ingeent en de titerbepaling is sterk aan tijd gebonden. Het staat op hun site en als je het makkelijker vindt kun je ze mailen en geven ze uitgebreid antwoord. Punt is dat als het net niet klopt je zomaar aan een maandje extra quarantaine zit en dat kost wat voor twee honden.
Als ik de foto van je honden zie, twijfel ik aan het ras; check even de lijst van verboden honden. Alles wat naar vechthond riekt is volgens mij verboden, zeker weten doe ik het niet.
Succes ermee,
groet,

Fae

Dank voor de antwoorden!
Sorry voor mijn late reactie  :blush:

Fae: Onze honden zijn staffordshire Bull Terrier (engelse staffords) en die mogen nog wel in Oz.
Ze hebben ook beide stamboom. Waren het Amerikaantjes dan moesten ze hier blijven.

Kaya is "geholpen" dus Inge dank voor de tip!
Een soort boek over ons leven samen kan ik oo nog wel maken, goed idee!
Je schreef dat ik niet meteen naar stap 8 moet kijken, maar zo zit ik wel in elkaar  :cool:
Ik bepaal eerst het einddoel en kijk dan hoe ik er moet komen, dus even een knop om en opnieuw lezen en tijdpad uitzetten.

Als ik het hier doe met mijn visum en een half jaar moet wachten maakt niet veel uit, ik moet toch al 5 maanden wachten voor een quarantaine plaats waarschijnlijk.
Ik moet nog bellen naar Melbourne (of mailtje sturen) om te vragen of dat nog zo is.
Dan kan ik meteen vragen of ze nog tips hebben enzo.

Ja Lin, ik denk wel dat ik gezond ben!?
Tijdje van de rode druivensap en stinkstokkies afblijven en dan is het nog beter misschien?  :grin:
Ik loop veel, gewicht is goed en ik hoest niet...?
Ik heb ook nog geen griep gehad de afgelopen jaren terwijl iedereen wel geveld is geweest door de griepgolf van december?

owwww ik moet gewoon niet zo zeuren!
Als het voor de beesten geregeld is dan komt de rest wel in orde.
Daar ga ik me nu maar op richten en een fotoalbum maken, dat lijkt me een strak plan.  :up:

[quote author=George Franciska link=topic=8194.msg109584#msg109584 date=1201723715]

Kaya is "geholpen" dus Inge dank voor de tip!
Een soort boek over ons leven samen kan ik oo nog wel maken, goed idee!
Je schreef dat ik niet meteen naar stap 8 moet kijken, maar zo zit ik wel in elkaar  :cool:
Ik bepaal eerst het einddoel en kijk dan hoe ik er moet komen, dus even een knop om en opnieuw lezen en tijdpad uitzetten.

[/quote]

ahahah ik deed het zelfde hoor maar toen dacht ik ...helppp... hoe kom ik daar ooit uit. Maar stap voor stap gaat het dan toch best soepel allemaal.

Even over het visa.. Wat ik lastig vond van het visa aanvragen in Oz was dat je twee Australian citizens moest zien te ronselen die een verhaaltje over jullie relatie moesten schrijven. Omdat wij weinig mensen kenden was dat nogal een struikelblok. Gelukkig hebben wij lieve buurtjes die dat voor ons hebben geregeld. Oja, en het is een flink stuk duurder in Oz!

We hebben al besloten dat ik het toch vanuit nederland aan ga vragen.
Stel dat er iets niet goed is met de medicals dat zitten we daar met ons hele hebben en houwen.
Dus de aanvraag gaat de deur snel uit!

Huis komt binnenkort op de markt, hopen op een goed bod!  :cool:

Hoi GeorgeFransisca,

Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje. Gisteren heb ik booklet 1 uitgeprint en nu moet ik formulier 47SE en BC of zoiets aanvragen voor mij zelf en de sponsor. Ook ik ben al 5 jaar getrouwd(april 2003)dus ik zal ook denk ik zonder problemen een permanent visum krijgen. Ook hebben wij 2 kinderen die door mijn man een australisch paspoort hebben (of krijgen) bij descent.
Ik heb dus geen dependent children mee te nemen in mijn visumaanvraag.
Ik vraag het gewoon in nederland aan en ik heb begrepen dat je binnen een jaar het visum moet valideren in australie. Hoop maar dat we dan snel ons huis kunnen verkopen binnen die tijd, anders zal ik noodgedwongen allleen opvakantie moeten. Met z'n allen is veel te duur en dat gaat allemaal van ons spaargeld  af voor ons levensonderhoud down under.

groetjes heidi

Hallo,
Mijn vriend en ik zijn nu een jaar samen. We willen graag voor langere tijd naar Australie.
Hij heeft een australisch paspoort.
Zou het voor mij nog uitmaken, als wij hier in Nederland nog trouwen?
Ik ben erg benieuwd wat voor visum ik aan moet vragen..

Alvast bedankt,

lisa

Hoi Lisa,

Dit durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Miischien moet je even kijken op de website van immi.gov.au daar staan alle visasoorten op met een beschrijving. Ik denk dat je wel in aanmerking komt voor een spousevisa maar welke subclass, I don't know...

Onze dochter Wendy zit sinds vorig jaar 5 July in Australië ( Adelaide )
Ze had voor die tijd een Australische vriend leren kennen via Myspace
Vorig jaar 5 July is zij daarheen gegaan en gebleven
Zij ging daar heen op een WHV visum
Dat visum is maar een jaar geldig en moest ze dus voor afgelopen 5 July actie ondernemen
Ik heb veel uit dit forum gehaald , maar ze is zelf daar ook naar de immigratiedienst geweest
Eind Mei heeft ze daar dus informatie ingewonnen , en haar is verteld:
Of je gaat voor 5 July het land uit terug naar NL om in de molen te gaan voor een Spouse defacto
Of ze trouwd in Aus. voor 5 July en dient een aanvraag voor een Spouse in , en dat is dan ook de eenvoudigste manier , en ben je geloofwaardiger
Dat laatste heeft ze dus gedaan.
Op 22 Juni is ze daar getrouwd , en heeft daarna een advocaat in de arm genomen om alles in te dienen
Alle bewijsmaterialen zoals foto's , rekeningen die ze gezamenlijk betaalde en ook nog de verdere bewijslasten zoals chat historie van voor een jaar geleden ( voor 5 July 2007 )
Ook brieven van haar nu echte familieleden en vrienden in Aus.
Volgens haar Advocaat heeft ze 100% kans op de spouse visum
Het is wel duur om dat via de australische advocaat te doen , maar die had verstand van immigratie die niets over het hoofd ziet.
Ze heeft nu een bridging visum gekregen totdat de uitspraak komt
Mijn vrouw Lizzy en de oma van mijn dochter zijn daar op het huwelijk geweest , en door die foto's ook nog meer  geloofwaardiger is.

Als ik de site van immi.gov.au goed heb begrepen, hoef je niet getrouwd te zijn om in Oz een spouse visa aan te vragen. Verloofd zijn is genoeg. Maar uit jouw verhaal lijkt het wel of je dus getrouwd moet zijn Ton, ik snap het nu even niet meer...

Ik wil ergens in de eerste helft van 2010 een WHV aanvragen om zo dichtbij mijn Australische vriend te zijn en het zit er dik in dat er in dat jaar een aanzoek komt. Als je die verloving kunt aantonen, kun je toch ook in aanmerking komen voor een visum? Ik denk dat visum subklasse 820 in dat geval van toepassing is. Als je toch per se binnen dat jaar van je WHV zou moeten trouwen, mèn, dat lijkt me een gestress. Een 'moetje' maar dan niet om de gebruikelijke reden ;)

Back