Waar in Sydney juist niet gaan wonen...

Als je eens een paar huizen wil bekijken zijn er een aantal "huizen sites"waar je je voorkeur kan opgeven en dan komt er een selectie van huizen inclusief fotoos naar voren. Dit is voor zowel huur als koop woningen.

Dit geeft ook meteen een indicatie over de prijzen die gelden voor de diverse huizen en wijken.

Voor het wonen in Sydney geldt hetzelfde als overal:

Wat wil je
Hoelang ben je bereid te reizen en wat is je budget.

Goede info over wijken kan je ook vinden in het boekje welkom in Sydney dat je kunt downloaden
 
Er ging iets niet goed want ik was nog niet klaar.

Het boekje over sydney kun je downloaden via de site van de nederlandse school (Onze kinderen gaan hier ook heen en vinden het fantastisch). Op deze site staan nog meer interresante links.

http://www.nedschoolsydney.org.au/

Wij hebben ook een eigen siteje (slecht woord) en hier vind je ook wat links naar bijvoorbeeld de huizen site.

http://groups.msn.com/familiemoes

of direct naar

http://www.domain.com.au/Public/ChooseSuburbs.aspx?mode=rent&state=NSW&areas=Sydney+City
 
[quote author=sandra* link=topic=1977.msg20318#msg20318 date=1121068768]
Er ging iets niet goed want ik was nog niet klaar.
[/quote]

Het leuke van het forum is dat je alle posts die je zelf hebt gemaakt kunt modifyen....Naast je post staat niet alleen een button quote maar ook een modify :)

PS Sorry voor het off-topic gehalte...
 
http://www.realestate.com.au
Daar kun je kiezen of je wilt huren of kopen en je kunt allerlei wensen aangeven. Ook kun je zelf de suburb kiezen die je wilt. Heb je die site al gezien? Wie weet heb je er wat aan.
 
Help ik ben dus juist in Liverpool beland, volgens sommigen van jullie geen beste buurt... :-o
Ik ga daar in het ziekenhuis werken dus heb daar een kamer voor 2 maanden. Daarna moet ik eruit en zelf op zoek naar iets anders. Daar zie ik wel een beetje tegenop. Ik weet ook niet of ik, als ik in een ander stadsdeel ga wonen, makkelijk met het openbaar vervoer naar mijn werk kan (moet om 7.00 beginnen).
Ik ben alleen dus misschien kan ik iemand opzoeken om een huis te delen maar eigenlijk heb ik daar ook mijn twijfels bij omdat er nogal wat vrienden van me overkomen om bij mij te logeren. Dat moet die roommate wel net goed vinden. Bovendien moet dat persoon ook betrouwbaar zijn en liefst net als ik in de zorg werken i.v.m. wisselende diensten.
Tot nu toe heb ik nog geen hele slechte ervaringen met Liverpool maar echt gezellig is het ook niet te noemen, het doet me een beetje denken aan New York, Long Island of zo. Het maakt me niet in 1 keer laaiend enthousiast over Australie dat valt wel wat tegen moet ik zeggen.

Mocht iemand nog tips hebben of leuke plekken waar ik heen kan/moet, of iets met betrekking tot het zoeken van een kamer: heeeel graag!

Alvast bedankt he,
gr. Silvia
 
Nee, voor de ultieme Australie experience is Liverpool niet echt aan te raden. Wees inderdaad voorzichtig, een colega van me woont daar, en is daar ooit beroofd op het station, een andere (vrouwelijke) collega wil daar niet na 7 uur 's avonds op het station aankomen omdat ze zich onveilig voelt. Beiden werken in de stad (CBD), en hebben een reistijd van ca. 1u15. De vraag is, kan het andersom ook, zodat je dichter bij de stad kan wonen? Als je een auto hebt is het makkelijker, met openbaar vervoer moet je dus kijken hoe en wat. Ik ben zelf lange tijd vanaf Blacktown naar het CBD gereist met de trein, wat ook ca. 1u15 duurde.
Ik ben zelf niet zo vaak in Liverpool geweest, behalve dan het winkelcentrum een paar keer, en 1 keer Liverpool hospital zelf. Familieleden van mijn vriendin wonen dicht in de buurt (Casula), in een nieuwbouw wijk, maar dan praat je over huizen, niet appartementen, en ben je nog niet in de buurt van iets interessants.
Mijn favoriete omgeving is Randwick/Coogee, ik heb daar een half jaar gewoond, en woon nu in Kensington in een modern 1 bedkamer appartementje voor $300 per week. Om te vergelijken, in Casula heb je vanaf $200 p/w een huis met 2 slaapkamers.
Nog wat websites om te zoeken naar huizen/appartementjes:
www.domain.com.au
www.justlisted.com.au

Ik kan niet echt advies geven waar het dan wel leuk wonen is in Sydney in de buurt van Liverpool. Voor mij is alles vanaf Redfern en verder westwaarts niet interessant :)

Tot slot, om je een idee te geven: Vanaf waar ik woon in Kensington is het ca. 30 minuten met de auto naar Liverpool over de M5. Er rijden hier ook bussen af en aan (Anzac Parade), en kan binnen 15 minuten op Centraal zijn. Je zal dus moeten kijken of het haalbaar is om dicht bij de stad te wonen terwijl je in Liverpool werkt.

Succes!

David.
 
Bedankt mensen, ik ga eens even wat op een rijtje zetten ( waarom heb ik niet beter opgelet waar ik terecht zou komen... :x)
gr. Silvia
 
Back
Top