Waar laat je medicals doen ? ( ja , radiology ( form 160 ) moet in Tilburg )

Scamp

New Member
Maar waar moet ik form 26 laten doen ? Ook in tilburg ? Kreeg net een dame aan de lijn die zei "nee wij doen alleen de radiology report".
Waar laat ik dan mijn form 26 medical doen ? ( Hiv test / urine test / bloeddruk etc etc ). Bij mijn eigen huisarts ?
 
Hoi Scamp,

In Tilburg doen ze inderdaad alleen de foto's.
Als je in de buurt van Breda zit kan je daar je form 26 laten doen.
Dit is Dr van Reedt Dortland.
Wij gaan deze maand ook naar Tilburg voor de foto's en daarna of in Breda of in Utrecht voor de keuring.

Op de volgende link staat waar je in NL terecht kan voor panel doctors.
http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/n/netherlands/panel-doctors.htm

Succes,

Axel
 
Volgens het centrum waar wij de foto's laten maken moeten wij zelf het juiste adres meenemen waar de foto's naartoe moeten.

Zelf denk ik dat ze naar de HOC in Sydney moeten.

Wie o wie heeft voor mij het antwoord?

Greetz Axel
 
Moeten de foto's niet naar je paneldocter gestuurd worden? En van daar uit het complete dossier (incl. bloeduitslagen) naar Sydney?
 
Carlijn heeft contact  gehad en tegen haar hebben ze verteld dat ze foto's naar het department sturen en dat je een envelop meekrijgt voor de paneldoctor die de keuring doet.
Maar ze willen weten waar ze het naartoe moeten sturen.
Ik vind het een beetje vreemd. Een klein aantal centra is aangewezen om de medicals te mogen doen, met alle instructies die erbij horen, maar weten niet waar het naartoe moet.
 
Gek hoe snel je dingen vergeet wanneer het voor jou niet meer zo belangrijk is.

Wij hebben zelf onze medicals nog maar kort geleden gedaan, maar alles in Rotterdam. De GGD in Rotterdam gaat er standaard altijd vanuit dat het naar de paneldocter in Rotterdam moet en wilden alleen weten of we het aangetekend wilden verstuurd hebben. Ook de bloedtesten moesten naar de paneldocter. Hier hadden we gewoon een verwijsbriefje van de huisarts gevraagd en dus konden we bloed laten prikken bij de trombosedienst van Rotterdam, heel handig en gratis!

De arts heeft toen het hele dossier in 1 keer naar Sydney verstuurd en dat is ook zoals ons emigratiebureau het ons heeft uitgelegd dat de procedure was. Maar niets zo veranderlijk als procedures.....

Succes
 
Hoi

Wij hebben ze in Antwerpen laten doen, lekker goedkoop en snel.
De dokter en radioloog zijn buren (zo goed als)
Dus eerst de foto's en dan door naar de dokter.

Kees
 
De foto's moeten bij mij weten eerst naar de panel arts tenslotte geeft deze aan dat de foto's ok zijn.

Zelf kreeg ik ze verzegeld mee van de GGD en 2 weken later bij mijn panelarts heb ik deze overhandigd. Hij heeft de zegel verbroken, want hij gaf aan dat hij de arts was en niet de radioloog  :| En heeft de foto's samen met mijn medicals en de bloeduitslag naar Sydney verstuurd, ze zijn overigens goedgekeurd dus zal wel ok zijn geweest.
 
Ik ben zelf in Utrecht bij de GGD geweest voor de X-ray en kreeg een verzegelde envoloppe mee voor de panel docter. 2 Weken later de afspraak bij de panel dokter en verder niets spannends. Hij vult de overgebleven formulieren in en opend de papieren van de GGD. Meteen naar de plaatselijke bloedbank geweest om te testen op hiv en ook deze gegevens worden direct naar de arts verstuurd. De arts verstuurd het geheel naar Australie en ik heb die gegevens niet in mijn bezit gehad om te voorkomen dat je er mee knoeit.

René
 
Wij zijn bij het OLVG geweest in Amsterdam voor de X-Ray's en bloed.
Foto's gelijk mee gehad naar de paneldokter, Dr. De Boer, we hadden een afspraak op dezelfde dag.
Bloed uitslag kwam een week later.

Alles is in 1 envelop naar de Sydney aangetekend verstuurd door de assistente van de paneldokter.

kortom, alles prima geregeld, vriendelijke mensen en nergens problemen.

Gr,
Johan
 
Wat dat betreft is er best wel wat onduidelijkheid.
In Tilburg kregen we te horen dat ze zelf de foto's naar Australie sturen en dat ze de foto's absoluut niet mee mogen geven.
Bij de arts in Utrecht kregen we te horen dat ze de foto's nodig hebben omdat hij de arts is die ze moet beoordelen. Als er iets niet goed is zouden ze bij hem aankloppen met vragen. :|

Bij "further details" staat intussen al wel received, dus voor nou nog even fingers crossed.
 
Tilburg stuurt alles zelf naar Berlijn of Sydney.
Dit is zo afgesproken met de paneldoctor in Breda, waar zij meestal mee te maken hebben/hadden.

Ik heb in Tilburg de foto laten maken,. die hebben zij zelf verzonden naar Berlijn en gisteren de medische keuring in Rotterdam.
Vorige week bij de huisarts de HIV test laten doen en de uitslag naar Rotterdam laten sturen.
Alles is goed gekomen.
Je moet alleen wel goed duidelijk hebben of je naar Sydney of naar Berlijn doorgestuurd wil hebben.
Als je een afspraak maakt met de paneldocter in Rotterdam krijg een stappenplan en alle adressen waar zij mee werken in Rotterdam.
Als het te bereizen is voor je kan dat makkelijker zijn.
Dan gaat het in 1 pakket naar de ambassade.
 
Back
Top