waar moet ik beginnen????

Katja

New Member
Hallo allemaal,

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Wat is de volgorde van werken als je een visum wilt aanvragen, wij hopen gesponsord te gaan worden door (1 van) mijn nichtjes in Oz. Ze wonen in een designated area dus dan zouden we het skilled-designated area sponsored visum aan kunnen vragen.

Moet ik nu eerst een skills assessment gaan regelen? Mijn man heeft een MTS diploma, ik een HTS diploma. Hij heeft 12 jaar werkervaring, ik alles bij elkaar zo'n 4 jaar (maar niet aaneengesloten, er zaten twee zwangerschappen tussen).

Hoe kom ik er achter voor welk beroep ik een skills assessment moet aanvragen, heeft iemand ervaring met onze diploma's? Of is het belangrijker in welk beroep je werkzaam bent? Huib is (denk ik) een electronic engineer, maar wat voor een zou ik niet weten, een technician of een associate?
Moet je als electronic engineer een universitaire studie hebben gedaan?

Ik ben zelfs al aan het overwegen om toch een buro in te schakelen (wel duur...), dan kunnen zij het lekker uitzoeken (of zou ik het dan nog zelf moeten doen?).

Heeft er iemand tips voor me? Ik heb op het forum al gezocht maar kan niet echt iets vinden wat op onze situatie lijkt.

Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen, alvast bedankt voor de eventuele reakties,

groetjes Katja.
 
Welkom op het forum Katja

Het lijkt me inderdaad verstandig om eerst je skill assessment te regelen.
Op de sit van DIMIA is daarvoor een lijst te vinden met beroepen en bij welke organisatie je je dan moet melden voor die skill assessment. Bij die organisatie (in jullie geval denk ik de TRA) kun je dan ook de informatie krijgen aan welke eisen je voor welk beroep moet voldoen.
Voor een heel aantal beroepen heb je niet perse een universitaire opleiding nodig hoor!
ligt maar net aan het beroep, er worden ook veel vakmensen gevraagd zoals bv kok of kapper!

De site is trouwens www.immi.gov.au
 
dankjewel Wilbert,

ik had al op de site van Dimia gekeken, ik kwam er alleen niet zo goed uit. Volgens mij moeten we bij de TRA, en daar hoef je je beroep niet op te geven, dan kijken ze daar zelf wat het beste beroep voor je is. Lijkt me de beste optie, want ik heb echt geen idee wat ik moet kiezen, er zijn er zoveel die in de richting komen.

Weet iemand of het uitmaakt dat ik het laatste jaar van mijn opleiding parttime heb gedaan? (studiefinanciering was op...)

En hoe kom je er achter hoeveel uren per week je studie was? Ik heb echt geen enkel idee en dat moet ik wel invullen op het formulier van de TRA.

Groetjes Katja.
 
Hoi,
De studieuren en een overzicht van je vakken en dergelijke kun je normaal gesproken via je opleiding bemachtigen, gewoon bellen dus!
Welk beroep je kiest maakt uiteindelijk niets uit, als je je visum maar krijgt dan kan je eenmaal in Australie gaan doen waar je zin in hebt! :)
 
Ik ben ook bezig met het TRA formulier in te vullen. Is nog niet zo gemakkelijk. Je moet ook weten bij welke instantie je opleiding erkent is en voor het werk moet je van al je werkgevers een verklaring hebben. Van deze link kun je het het formulier af halen => http://www.workplace.gov.au/Workplace/WPDisplay/0,1280,a3%253D3936%2526a0%253D0%2526a1%253D517%2526a2%253D529,00.html

Grtz Tanne :freezing:
 
Hallo,

Ik ben net begonnen met een visum aanvraag, kan iemand mij vertellen waar ik dat TRA aanvraag formulier kan downloaden?

groet Dirk
 
Back
Top