Waar moet ik beginnen?

robbert000

New Member
Hallo allemaal,

Ik en mijn vriendin willen naar australie emigreren. Ik ben zelf een SAP consultant met ruim 3,5 jaar werkervaring in dit gebied. Daarvoor heb ik altijd netwerk/systeembeheer gedaan.
Ik wil dus gaan voor een skilled independant visa en mijn vriendin daarop meenemen.

Nu weet ik dat ik in ieder geval een RPL moet doen omdat ik verder geen HBO studie heb gedaan. Ook geen probleem, wil ik best doen.
Maar die vragen zijn zooooooo ingewikkeld, of in ieder geval is het mij niet echt duidelijk wat ik in moet vullen.

KAn iemand me helpen om hiermee in ieder geval vast een begin te maken. Want als ik de ACS aanvraag de deur uit heb, dan kan ik vast beginnen met de IELTS test etc.
Iemand die misschien zijn eigen aanvraag wil mailen als voorbeeld of iets dergelijks?

Ik word gewoon helemaal chaotisch hiervan haha...
 
Ik kan je niet inhoudelijk helpen, maar ik gok dat mensen die wel kunnen helpen als eerste zullen vragen om iets meer details. En als je het nu al moeilijk vindt kun je misschien beter een agent inhuren.
 
Dat van de RPL klopt wel, maar heb je dan niet alsnog een "X" aantal jaren aan ervaring nodig? Mijn hubby heeft geen RPL hoeven schrijven (ook geen HBO IT-opleiding  :lol:, maar wel een lange technische opleiding), maar heeft wel 10 jaar aan IT ervaring (soms vallen er jaren af...omdat ze niet interessant genoeg zijn ofzo volgens hun; was overigens bij hem nvt). Hij viel uiteindelijk onder categorie B ofzo bij de ACS.

Misschien nog even opletten of je dus niet een minimum aantal jaren aan ervaring nodig hebt, voordat je aan de RPL begint.....
De nodige personen op dit forum hebben de (lijdens)weg al bewandeld van de RPL en zijn vast bereid je te helpen!  :smile:

suc6
 
Tsja, ik weet het...
Maar zoals al gezegd buiten de 3,5 SAP ervaring heb ik nog ruim 6 jaar IT ervaring in het algemeen. Dus wil dit wel degelijk ook meenemen denk ik.
Verder heb ik wel heel veel cursussen gedaan bij SAP Nederland, dus dit speelt natuurlijk ook een rol.

Iemand die ervaring heeft met wellicht de combinatie RPL + SAP???
 
Er is iemand hier die naar Adelaide is verhuisd en SAP consultant is..

Even zoeken.
 
Gevonden!

Mark is een paar maanden geleden als SAP consultant aan de slag gegaan, via SAP NL. Hij is ook vindbaar op LinkedIn.

Succes.
 
Hallo Robbert,

Welke opleiding heb je gedaan? Volgens mij is het nl niet zo dat je per defenitie een HBO-opleiding moet hebben, maar een IT-opleiding. Kan ook MBO zijn, of zit ik er naast? Gebruik hiervoor even de zoekfunctie, daar is al eea over geschreven.

Verder snap ik je gevoel van chaotiek, wij hebben het zelfde gehad. Mijn man heeft een rpl moeten schrijven en het was een hele klus. Het heeft ons bloed, zweet en net geen tranen gekost, maar hij is klaar. Het vertalen ervan heeft ook een hoop tijd gekost. Mijn man heeft een niet IT-HBO opleiding gedaan en tig jaar ervaring, maar net op SAP gebied, maar op it management gebied. Wij kunnen je wel met de algemene zaken helpen, maar niet SAp-inhoudelijk.

Kijk ook hier eens: http://www.rplhelp.co.uk/ Wij hebben er weinig aan gehad, te veel op de technische kant gericht, maar misschien bruikbaar voor jou.
Ik neem aan dat je het standaard sjabloon hebt voor de rpl waarin alle punten benoemd zijn. Ik ben even de naam kwijt...

Anyhow, gebruik even de searchbutton, er liepen wat draadjes, maar ik geloof niet inhoudelijk. En voor niet inhoudelijke zaken kan oa ik je misschien ietsje verder helpen en wie weet nog velen hier die je ook inhoudelijk verder kunnen helpen.

Succes!
 
Opleiding? Om eerlijk te zijn, ik heb mijn HAVO niet eens afgemaakt, niet omdat ik dat niet zou kunnen, maar mijn interesses lagen gewoon ergens anders.
Ik ben toen dus gaan werken in de IT (Microsoft, Netwerkbeheer etc.) en vanuit daar mezelf gaan opleiden. Ik heb MCSE 2000 gedaan, en nog wat jaren werkervaring ermee.
NA ruime 6 jaar was ik Microsoft beu en ben ik SAP gaan doen, eerst bij een bedrijf vast in dienst voor 2,5 waar ik intern MM/WM etc deed. En werk nu ongeveer een jaar voor een consultancy bedrijf. Waar ik reeds een stuk of 10 SAP cursussen heb gedaan. Mijn werk/denk niveau is wel degelijk HBO niveau maar goed daar heeft het ACS niks mee te maken natuurlijk.

Het probleem is in deze voor mij dat ik dus net wel/niet aan de 10 jaar werkervaring kom (niet zo raar, ik ben nog net geen 27). En ik dus niet weet of een skilled independent wel do-able is... Dus als iemand andere opties heeft, dan heel graag.. SAP consultants hebben ze daar hard nodig namelijk, wellicht iets in de vorm van een sponsorship, maar zou niet weten hoe dat te doen?

RPLHELP heb ik ook gekeken en een mail gestuurd, maar ze hebben niks op SAP gebied. Dus ben ik nog niet echt verder mee.
Sjabloon??? Ik heb een pakket van ruim 30 pagina's geprint, maar dit is volgens mij puur het aanvraag-gebeuren?
 
Volgens mij gaat het er niet om hoe lang je IT-ervaring in het algemeen is, maar als je als SAP-per over wilt, moet je een x aantal jaar SAP ervaring hebben en dan tellen de overige zaken die je op IT gebied hebt gedaan niet mee. Maar corrigeer me als ik er naast zit.

Is het niet beter om een kansbeoordeling te laten doen, en dan bedoel ik niet zo een die je even online doet, maar die echt goed inhoudelijk naar jouw situatie kijken?
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8567.msg113577#msg113577 date=1205398407]
Is het niet beter om een kansbeoordeling te laten doen, en dan bedoel ik niet zo een die je even online doet, maar die echt goed inhoudelijk naar jouw situatie kijken?
[/quote]

Hoi Robbert,

Hier ook een reactie van mij, ben geneigd me bij Dijnnas' advies hierboven aan te sluiten.
Mijns inziens moet je 2 zaken zien te vermijden...

1.) dat je begint aan de hele procedure terwijl de ' skilled independent'  geen haalbare kaart blijkt (je geeft bv. zelf aan geen voltooide middelbare schoolopleiding te hebben)
2.) ten onrechte het RPL pad op te gaan terwijl het misschien helemaal niet nodig is. Geloof me, een RPL schrijf je niet ' even'. Ik heb ' m zelf ook moeten schrijven, ben goedgekeurd als ICT Consultant, maar heb er wel 6 maanden over gedaan. Kan ongetwijfeld sneller, maar ik vond het (ondanks de hulp van onze geweldige migratie-agent) een hele klus om net die episodes uit mijn bijna 10-jarige carrière naar voren te halen die net de relevante info bevatten slaand op de topics uit de verschillende CBOKS. 

Ik kan je dus ook niet SAP inhoudelijk helpen, maar zou je wel adviseren om eerst te checken voor welk visum je in aanmerking komt, en volgens welk pad. (wel of niet RPL)

Heel veel succes en mocht je specifieke vragen hebben, let me know.

Tampet
 
Back
Top