Waar moet ik mijn medicals heen sturen?

Nadine77

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb in december 2009 mijn medicals laten doen. De panel doctor heeft de medical results niet zelf opgestuurd, maar aan mij meegegeven in een gesloten en verzegelde envelop. Deze envelop moet uiteraard naar het DIAC, maar naar welk adres? Kan iemand mij verder helpen? Mijn case officer heeft enkel laten weten dat deze naar HSA gestuurd dienen te worden....

Alvast bedankt.

Groetjes,
Nadine
 
Ze moeten NIET naar de DIAC. Die fout had ik gemaakt, waardoor het visum langer op zich liet wachten dan verwacht. Het is lastig zoeken, maar via de immi.gov.au moet je het kunnen vinden. Het staat geloof ik ook ergens onderaan formulier 26 of 160. Succes met zoeken!
 
Volgens mij moet de panel doctor ze zelf opsturen. Onderaan het formulier staat ook een bericht aan de doctors:
For visa applicants outside Australia — Do not give the form and report(s) to the applicant​
. You may, however, provide the applicant with a copy of your report(s) for their records. Place the form and report(s) inside a secured envelope and return it directly to the office of the department specified in the attached covering letter, the return address specified in the ‘Office use only’ section on page 3 of this form or in the ‘Where to send Australian visa medicals’ document.
Ik zou de panel doctor nog even bellen en vragen of zij het willen opsturen (of je het adres geven, maar je hebt de doctor betaald en daar hoort verzenden met DHL bij). Zij hebben ook een lijstje van de adressen (het verschilt per type visum waar het naartoe moet).

Succes!
 
Ze moeten NIET naar de DIAC. Die fout had ik gemaakt, waardoor het visum langer op zich liet wachten dan verwacht. Het is lastig zoeken, maar via de immi.gov.au moet je het kunnen vinden. Het staat geloof ik ook ergens onderaan formulier 26 of 160. Succes met zoeken!

Dank je wel voor je snelle reactie: Zegt het HOC oftewel Health Operations Centre in Sydney je iets?
Courier address
Health Operations Centre
Level 3/26 Lee Street
Sydney NSW 2000
Groeten,
Nadine
 
Volgens mij moet de panel doctor ze zelf opsturen. Onderaan het formulier staat ook een bericht aan de doctors:
For visa applicants outside Australia — Do not give the form and report(s) to the applicant​
. You may, however, provide the applicant with a copy of your report(s) for their records. Place the form and report(s) inside a secured envelope and return it directly to the office of the department specified in the attached covering letter, the return address specified in the ‘Office use only’ section on page 3 of this form or in the ‘Where to send Australian visa medicals’ document.
Ik zou de panel doctor nog even bellen en vragen of zij het willen opsturen (of je het adres geven, maar je hebt de doctor betaald en daar hoort verzenden met DHL bij). Zij hebben ook een lijstje van de adressen (het verschilt per type visum waar het naartoe moet).

Succes!

Helaas was dit een Belgische panel doctor en die doet de dingen net effe anders....je betaald er overigens ook veel minder voor dan in NL. Bellen heeft weinig zin, heb ik ook al gedaan overigens (maar deze doctor werkt al jaren op deze wijze en weigert een andere aanpak te volgen).

Groeten,
Nadine
 
Hoi Nadine

welke dokter was dit dan? Wij gaan nl. woensdag met de hele familie naar 2 dokter in Antwerpen, en ik ben eigenlijk niet van plan iets van die resultaten mee naar huis te nemen, aangezien het duidelijk op de papieren staat dat de applicants geen resultaten mogen meekrijgen...
 
Dat HOC is het! En ik heb ze ook gewoon zelf opgestuurd hoor, hoeft niet perse door de panel dokter gedaan te worden. Je krijgt een gesealde envelop thuis en die stuur je zelf door naar de HOC. Wanneer zij je medicals bekeken hebben en ze goed hebben gekeurd, krijgt de DIAC dat in een computerschermpje te zien.
Succes!
 
Hoi Nadine

welke dokter was dit dan? Wij gaan nl. woensdag met de hele familie naar 2 dokter in Antwerpen, en ik ben eigenlijk niet van plan iets van die resultaten mee naar huis te nemen, aangezien het duidelijk op de papieren staat dat de applicants geen resultaten mogen meekrijgen...


Je krijgt niet gelijk je test mee, want de dokter moet wachten op de bloeduitslagen en de foto op zijn gemak bekijken. Dan stuurt hij de resultaten naar je op en die envelop mag je NIET open maken... Maar als je die gewoon doorstuurt is er niets aan de hand hoor. Zolang je maar een gesealde envelop opstuurt.
 
Hoi Nadine

welke dokter was dit dan? Wij gaan nl. woensdag met de hele familie naar 2 dokter in Antwerpen, en ik ben eigenlijk niet van plan iets van die resultaten mee naar huis te nemen, aangezien het duidelijk op de papieren staat dat de applicants geen resultaten mogen meekrijgen...

Dit was een panel doctor in Luik.
 
Back
Top