Waar wonen?

Beebmeep

XPdite Sponsor 2024
Hallo,

Sinds een paar weken woon ik nu in Adelaide. Om precies te zijn in Hawthorn in een woning (unit) waar ik via de Immigratiedienst van SA terechtgekomen ben. Dit is tijdelijk, mag er max. 12 weken wonen. Ik ben dus op zoek naar een andere huurwoning.
Qua huurprijzen lijk je richting Elizabeth veel woning voor je geld te krijgen (2-3 slaapkamers en een huurprijs van beneden de 200 dollar per week). De vrijwilligster die mij van het vliegveld haalde, adviseerde echter om vooral niet naar Salisbury te gaan (zou onveilig zijn) en Elizabeth zou ook 'minder' zijn en daarnaast 'te ver'. Nu woont zij in een luxere buurt, dus smaken zouden heel goed kunnen verschillen  :roll:

Op deze site zag ik een thread teruggaan naar 2004-2006 over deze plaatsen. Ondertussen zijn we een aantal jaren verder. Is er iemand die in Elizabeth woont? Hoe bevalt het? Zijn er anderen die mij wat meer over deze omgeving kunnen vertellen?

Ik ben ook zeker geïnteresseerd in andere wijken en verneem graag waar je voor een redelijke huur (zeg max. 200-220 dollar per week) nog wat leuks kunt vinden en welke wijken cq straten te vermijden.

Groeten,
Janka
 
Hoi

Geen idee wat je precies wilt, maar als je richting Elizabeth and Salisbury aan het kijken bent dan zou ik naar Gawler kijken.  Ook goedkopere units te krijgen 200-250 en met de sneltrein zit je zo in de stad, 35min  Heb dat zelf jaren gedaan. Gawler is een kompact dorp en er zit alles wat je op 'normaal' gebied nodig hebt.

Sidonia
 
Bedankt voor de tip. Ben zeker geïnteresseerd in Gawler (wil er morgen of zaterdag heen om eens te kijken), maar dacht dat het qua reizen te ver weg zou zijn (uur met de trein). Wil op reisafstand van Adelaide CBD zitten (i.v.m. mogelijk werk), maar wil ook de drukte van de stad wel een beetje uit.

Janka
 
Volgens mij had zij het verkeerd om! ik weet het eigelijk wel 200% zeker anyway het moest zijn,.. vooral niet naar Elizabeth gaan en Salisbury is wat minder. Ik woon nu een jaar in Salisbury north en ja er gebeurt hier wel wat meer als in ("normalen") burbs. Vooral in de school vankanties lijkt het wat erger.

Met erg bedoel ik nog wel is regelmatig wat schreewende mensen op straat. "Bogans" veel jongeren met opgefokte luiden wagens en burn outs enzo meer graffiti op muren en schuttingen,  wat regelmoatig door de counsil wordt verwijdert. :up: Anyway de trein doet er 30 miniuten over om naar de stad te komen. en nee we zitten vanaf hier niet na 5 minuten in Gawler :wink: Ik rijd elke ochtent naar m'n werk in het CBD en daar doe ik 40 minuten over.

Anyway hier in Salisbury North zijn ze druk bezig met een of ander vernieuwings project dat noemen ze Hakwsbury Park oid.
Het ziet er hier netjes uit, veel nieuwe huizen,  en het is zo'n beetje de enigste plek in Adelaide metro waar je waar voor je geld krijgt. Je kan of voor 180k in een 2 bedroom flat gaan zitten in een "goede buurt" vaak vol gepropt met vietnamese en indian lui :-x .. echt gezellie kweet nie hoe die lui het doen maar die wonen soms echt met z'n tienen in een 1b unit  :grin:

of hier in een 2 onder 1 kap woning met +400 sqm grond... Dan heb je wel zo nu en dan zooi met de real ozzie jeugt of je hebt goede kans op een echt Bogan als buurman die 24 x 7 aan het shreeuwen is tegen vrouw en hond,... zo als wij dus aan alle 3 de kanten.. :lol: ben benieuwd hoe buurman nummer vier wordt als dat huis ooit is af komt. Anyway je moet er tegen kunnen mijn vrouw kan er goed of redelijk mee omgaan en ik ben het na een jaar eigelijk al weer meer dan zat en ik weet dat er hard gewerkt wordt hier en het zal best wel beter worden kijk maar is naar het nieuwe elizabeth shopping centre, zeer luxe en 10 minuten hier vandaan of 40 minuten met de bus... SA Transport :cheer: maar toch verhuis ik straks over een jaar of 2-3 met veel plezier, heeeel veeel plezier. Erg ver de heuvels in dan maar 3 uur per dag commuting ..

cheers..
 
Of je gaat onder Adelaide wonen, daar zijn ook plekken waar je voor weinig een leuke woning kan huren.
 
Last edited:
Je kunt ook in de buurt van Hawthorndene/Blackwood kijken.
Ongeveer 15 minuten van de stad en 20 minuten van het strand. In de bossen, geen rel jeugd, en lekker rustig maar met alle voorzieningen in de buurt.
Huizen prijzen liggen om en nabij de $300000 (maar stijgende) als je niet al te hoge verwachtingen hebt en een beetje handig bent.

Wil je nieuwbouw dan zit je goed in het noorden van de stad waar de meeste nieuwbouwprojecten plaatsvinden/opgestart gaan worden. Nadeel is dat alles nog opgebouwd moet worden.
Wil je meer in een gevestigde buurt wonen met hogere bomen en een meer gemengde bevolkingssamenstelling maar wel betaalbaar dan moet je toch wat verder van het CBD kijken. Zelfs buurten als Magill, die enkele jaren geleden nog betaalbaar waren, zijn nu voor 'first home buyers' met niet al te veel eigen kapitaal onbereikbaar.
Gawler zelf is erg leuk, maar het ligt heel erg ver van de stad, en de suburbs eromheen zijn niet echt leuk (maar dit is uiteraard erg persoonlijk).
Zoals al eerder opgemerkt, sommige suburbs in het noorden hebben een hele slechte naam. Overigens geldt dit ook voor sommige suburbs in het zuiden.

Iets verder in de hills heb je Bridgewater. Redelijke treinverbinding en als je de snelweg neemt duurt het ongeveer 30 minuten.
Dorpjes als Crafers en Stirling zijn helaas onbetaalbaar.
Kust is over het algemeen erg duur tenzij je redelijk ver naar het zuiden afzakt.

Bedenk heel goed waar je wilt gaan wonen en beslis vooral niet in een midagje of op de basis van een leuk huis. Je brengt toch de meeste vrije tijd in en om de plek waar je woont.
 
[quote author=paulandsophia link=topic=9788.msg134864#msg134864 date=1237628248]
Je kunt ook in de buurt van Hawthorndene/Blackwood kijken.
Ongeveer 15 minuten van de stad en 20 minuten van het strand. In de bossen, geen rel jeugd, en lekker rustig maar met alle voorzieningen in de buurt.
Huizen prijzen liggen om en nabij de $300000 (maar stijgende) als je niet al te hoge verwachtingen hebt en een beetje handig bent.
[/quote]
Blackwood, daar wonen wij nu: kunnen we echt aanbevelen. Zoals paulandsophia schreef met alle voorzieningnen. Inclusief een station zodat je lekker makkelijk met de trein naar de stad kunt. Vanaf eind april even (een maand of 3 a 4) niet, da's wel balen. Want in de ochtendspits duurt het allemaal wat langer om in de stad te komen.

Iets verder in de hills heb je Bridgewater. Redelijke treinverbinding en als je de snelweg neemt duurt het ongeveer 30 minuten.
Met de trein vanuit Bridgewater? Dan heb ik toch iets gemist. Hoe gaat ie dan? De Belair lijn gaat namelijk niet verder dan ... Belair. Zover ik weet rijden er alleen goederentreinen richting (en voorbij) Bridgewater. Uiteraard kun je wel met de bus naar de stad. Doet er niet eens zo lang over.

Dorpjes als Crafers en Stirling zijn helaas onbetaalbaar.
We hebben 6 maanden in Stirling gewoond (huur) en daarna gekeken naar huizen daar. Maar die zijn inderdaad nogal prijzig. Ik vond Crafers daarmee vergeleken toch wel weer meevallen.
 
Nadeel van wonen in de Hills overigens is dat je bijna alles met de auto moet doen. Ietwat te heuvelachtig om te fietsen, afstanden ietwat te groot om te lopen en openbaar vervoer om te huilen. Wij hebben een tweede auto moeten aanschaffen toen we hier kwamen wonen. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen maar mocht dit wel zo zijn verhoog dan maar je maandelijkse vaste lasten met ongeveer $ 400.

Voor wat betreft Bridgewater; toen we hier kwamen wonen (zes jaar geleden) vertelde me iemand die daar woont dat hij elke dag met de trein naar zijn werk ging. Misschien was hij wel de treinchauffeur van de goederentrein......
 
Voor wat betreft Bridgewater; toen we hier kwamen wonen (zes jaar geleden) vertelde me iemand die daar woont dat hij elke dag met de trein naar zijn werk ging. Misschien was hij wel de treinchauffeur van de goederentrein......
Ik heb laatst iets opgevangen dat er 'vroeger' wel een treinverbinding was die verder dan Belair ging. Wellicht dat deze met de opening van de snelweg (incl. Heysen tunnels) is opgeheven?

Maar weer enigszins on topic: om een goed beeld te krijgen van huren in Adelaide eo kan ik sowieso de volgende website aanbevelen:
realestate.com.au
 
Back
Top