Waarde PMP voor skilled assessment

Mitch and Angie

New Member
Ik heb een PMP certificaat (Project Management Professional). Dit is een beroepscertificaat uitgegeven door PMI (www.pmi.org). De toelatingseisen om het examen te mogen doen zijn:
HBO met 4500 uur relevante werkervaring of
geen HBO en 7500 uur relevante werkervaring.

Heeft iemand ervaring om met dit certificaat (of iets vergelijkbaars) een assessment te starten?
 
Geen HBO en 7500 uur relevante werkervaring:
Er van uitgaande dat je 40 uur per week werkt: 7500 / 40 = 187.5 weken
Je werkt ongeveer 45 weken per jaar: 187.5 / 45 = 4.16 jaar

Dus met iets meer dan 4 jaar relevante werkervaring lijkt het mij dat je het examen mag doen. Nu alleen nog uitvinden of het positieve resultaat van dit examen gebruikt mag worden voor de Skills Assessment. Je zou PMI een mailtje kunnen doen (of bellen) of vragen aan de Skills Assessment Authority waar je de Skills Assessment moet uitvoeren. (kans is groot dat de Skills Assessment Authority niet op de hoogte is van het bestaan van dit PMI-examen). Aan de andere kant bestaat de kans dat PMI niets weet van de eisen voor emigratie naar Australie!...Het is en blijft uitzoekwerk.
 
http://www.pmichapters-australia.org.au/home.asp

Ik weet ook niet of het PMP certificaat erkend wordt door Vetassess (dat is waarschijnlijk je assessment authority). Wel weet ik dat het certificaat hier in Australie ook hoog aangeschreven staat en je wereldwijd aan precies dezelfde voorwaarden moet voldoen om het te behalen.

Ik vond Vetassess destijds (bijna 5 jaar geleden) erg behulpzaam, maar misschien is dat pas nadat je je aanvraag hebt ingediend. Maar het is de moeite van het vragen waard zou ik zeggen!
 
Nu ben ik toch benieuwd waar Vetassess voor staat. Iedere keer denk ik aan dierengeneeskunde (Vet - Veterinary)
Maar als ik het verhaal van Mitch and Angie lees en hij in het bankwezen zit, dan strookt dat niet met elkaar!

Iemand?
 
Mitch and Angie: dit kan misschien voor jullie interessant zijn: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1270.msg10462#msg10462
 
Back
Top