Waarom is het in godsnaam zo moeilijk om permanent in Australie te verblijven?

Jean76

XPdite Sponsor
Tsjonge tsjonge; als ik dat allemaal zo lees wat je er allemaal wel niet voor moet doen om in Australie een permanent verblijf te kunnen krijgen...
Wat voor soorten visa zijn er eigenlijk allemaal?
En moet je hooggeschoold zijn en dit kunnen aantonen?
Eigenlijk is het ook heel merkwaardig dat Australie maar 19 miljoen inwoners heeft, terwijl dit wellicht wel 50 a 60 miljoen hadden kunnen zijn (of overdrijf ik nu een beetje...). Het is echt zo'n groot land, maar des te moeilijker lijkt het te zijn om er een vast verblijf te kunnen krijgen (en hetzelfde geldt ook voor Nieuw-Zeeland).
Als ik naar mezelf kijk acht ik het haast onmogelijk om ooit permanent in Australie te kunnen verblijven (oa weinig werkervaring de laatste jaren).
Ook lijkt de IELTS-toets haast onneembaar. Of lijkt dit toch mee te vallen?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen en meningen van de mensen hierzo.
 
[quote author=Jean76 link=topic=2590.msg27874#msg27874 date=1126793587]
Ook lijkt de IELTS-toets haast onneembaar. [/quote]
Nou dat valt wel mee hoor. Wel is waar kan ik engels heel goed verstaan en lezen. Maar praten en schrijven gaat me voor als nog heel slecht af. Ik ga dan straks ook met samen geknepen billetjes naar de Australische banen markt. Anyway... Ik heb toch nog een 6 weten te halen voor writing en speaking daar was ik best verbaast over. Wat me vrouw betreft die spreekt haast geen woord engels en heeft toch nog een 3,5 gehaald dus zo onhaalbaar is het echt niet. Maar!! je moet het ook niet gaan onderschatten.
succes :up:
 
Hi Jean76,


Engels test valt heus mee. Zelfs ik, een buitenlander, heeft de IELTS gehaald.

900.000 Australian Skilled people, zijn naar het buitenland gaan werken. Dus Australie komt zelf nu te kort aan skilled people, dus wees snel. 


Groeten
 
Dus wees snel....??? Maar als je de goede papieren niet heb dan kan je nog zo snel zijn maar dan is het toch echt helaas pinderkaas :) Ze hebben mensen te kort ja. Maar onderschat het niet, je moet nog steeds de goede papieren hebben en een zak vol werk ervaring.. De tijden ,dat iedereen die wilt op een boot kan stappen en richting down under kan gaan, zijn helaas voorbij.
 
[quote author=AuZN link=topic=2590.msg27894#msg27894 date=1126804527]
Engels test valt heus mee. Zelfs ik, een buitenlander, heeft de IELTS gehaald.
[/quote]Nou dat verschilt dan toch echt voor iedereen ,want de Ielts vond ik zelf toch wel aardig pittig zeker het luister gedeelte, terwijl ik echt wel engels kan verstaan. Misschien is het ene examen wel wat moeilijker als het andere :|

Groetjes Sander
 
Hoi Sander
Is de uitslag al binnen? Moest je nou gem. een 5 hebben of voor alle onderdelen boven of gelijk aan een 5 ?
"No worries mate" ik denk dat je die 5 wel binnen heb.. Mijn vrouw die heeft een 4 voor listening en verstaat er geen drol van dus ze heeft of gewoon geluk gehad of het is niet zo moeilijk als je denkt.
We duimen met je mee "cheers" :up:
 
[quote author=Bear link=topic=2590.msg27900#msg27900 date=1126806675]
Dus wees snel....??? Maar als je de goede papieren niet heb dan kan je nog zo snel zijn maar dan is het toch echt helaas pinderkaas :) Ze hebben mensen te kort ja. Maar onderschat het niet, je moet nog steeds de goede papieren hebben en een zak vol werk ervaring.. De tijden ,dat iedereen die wilt op een boot kan stappen en richting down under kan gaan, zijn helaas voorbij.


[/quote]


Ik heb de afgelopen 2 jaar helaas zonder werk gezeten, maar ben gelukkig weer begonnen met een opleiding en straks met een daarbij horende stage.
Maar ik heb wel het idee dat ik erg weinig kans maak...
Het lijkt mij zo'n ontzettend proces om een vast verblijf in Australie te kunnen krijgen. Als ik dat allemaal zo lees over visa, IELTS en het moeten hebben van een vaste baan. Het lijken mij wel erg moeilijke obstakels, zo niet onmogelijk.... Maar wie weet.
Word je echt zo binnenste buiten gekeerd?
En moet je de juiste papieren overal voor hebben?
 
ja ja, helaas niet zo makkelijk..... :x

Op het forum kun je veel info vinden, probeer eens met de search-button en in het onderwerp skilled visa. En natuurlijk de visum bijbel voor skilled migration: booklet 6, kun je vinden op www.immi.gov.au

Om te beginnen, er is een lijst van beroepen waar je beroep op moet staan, zgn SOL. Voor elk beroep staat een ASCO code en daarachter de assessing authority (instantie die gaat beoordelen of je diploma en-of werkervaring aansluit met wat ze in australie voor een eisen hebben voor het beroep).

Veel succes met alles!

Gr. SAb
 
Hi!

Eigenlijk is het ook heel merkwaardig dat Australie maar 19 miljoen inwoners heeft, terwijl dit wellicht wel 50 a 60 miljoen hadden kunnen zijn (of overdrijf ik nu een beetje...).

Het mag dan een groot land zijn, waanzinnig grote delen zijn compleet onbewoonbaar.

Groetjes
Syl :)
 
[quote author=Syl link=topic=2590.msg27924#msg27924 date=1126831543]

Het mag dan een groot land zijn, waanzinnig grote delen zijn compleet onbewoonbaar.

Groetjes
Syl :)
[/quote]

Ja, precies. En verder is't maar goed ook dat het 'niet zo makkelijk'gaat, dan had het wellicht zo dichtbevolkt geworden dat ik er misschien niet meer had willen wonen.
Als je er echt naar toe wilt en de juiste papieren hebt dan kom je er wel.
 
[quote author=Jean76 link=topic=2590.msg27919#msg27919 date=1126823629]
Ik heb de afgelopen 2 jaar helaas zonder werk gezeten, maar ben gelukkig weer begonnen met een opleiding en straks met een daarbij horende stage.
[/quote]
Tja ik weet daar helaas alles van. Mijn vrouw is in december der baan kwijt geraakt en sinds dien niet echt maar aan het werk gekomen. Uit ellenden heeft ze nu 3 baantjes van 10uur aan genomen. Maar dat is ook niet alles.....

Word je echt zo binnenste buiten gekeerd?
Het is te diep om daar nu op in te gaan. Lees op je gemak het forum door en download die booklets van de DIMIA site. Je zal zien dat er dan toch een eenvoudige logica in het systeem zit :roll: .... Als je dan ook nog eens een beroep hebt die op de SOL lijst staat. Dan is het alleen nog maar een kwestie van tijd en veel papier werk....
Veel succes met het uit zoek werk.
groetjes Barry
 
Ik woon nu al 30 jaar in Nederland, maar heb nog steeds heimwee. Het zijn prachtige landen met ieder zijn charmes.

Maar, als je echt naar Australië wil, kom je er ook. Er is altijd wel een mogelijkheid. En al lijkt het dat ze het moeilijk maken, als je goed door deze forum heen loopt en leest, valt het vaak heel erg mee.

Hoe het ook zij, "Go for it, Mate".

Gr. Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2590.msg27957#msg27957 date=1126855993]
Maar, als je echt naar Australië wil, kom je er ook. Er is altijd wel een mogelijkheid. En al lijkt het dat ze het moeilijk maken, als je goed door deze forum heen loopt en leest, valt het vaak heel erg mee.
Hoe het ook zij, "Go for it, Mate".
[/quote]

En dat is de enige juiste instelling :)
 
De IELTS is zeker niet onhaalbaar, maar je moet natuurlijk wel iets van engels weten. Ik ben 23 en heb in totaal 7 jaar engels gehad (officieel gezien 9, maar ben 1 keer blijven zitten en heb 1 jaar onder mijn niveau engels gehad in Antwerpen), heb aardig wat buitenlandse contacten (internationale scoutinggroep). Daarbij luister ik veel muziek en kijk regelmatig tv. Ben gek op films en heb aardig wat songteksten in mijn hoofd zitten, omdat ik zangeres ben geweest en nog steeds enorm graag zing.

Ik had voor de IELTS (general) test de volgende punten gehaald luisteren:8, lezen: 7, schrijven: 6.5 en spreken een 6. Ik ben geen hoofdaanvrager, dus een 4.5 op alle onderdelen was voor mij al voldoende. Toch heb ik goede punten gehaald. Als ik de academic had moeten doen, had ik van te voren denk ik toch wel geoefend, want dat hadden we nu helemaal niet gedaan. Hadden wel het voornemen om films zonder ondertitels te kijken, maar dat hebben we misschien 1 keer gedaan.

Ik ben vrij slecht in leren en mijn concentratie is eigenlijk slecht. Heb niet meer engels gehad dan de gemiddelde Nederlander van mijn leeftijd. Als ik een engels gesprek voer moet ik er echt in komen. In het begin is het heel veel zoeken naar de woorden en heel veel "euhh...", maar dat komt vanzelf goed.

Heeeeel verhaal, maar het komt er op neer dat de IELTS zeker niet onhaalbaar is :)


En ja... grote stukken land zijn niet bewoonbaar... Zou er niet aan moeten denken om ergens in de Outback te wonen zeg......    ;) mij te heet, te stoffig en te verlaten.
 
[quote author=Annemiek link=topic=2590.msg28437#msg28437 date=1127211749]
Hadden wel het voornemen om films zonder ondertitels te kijken, maar dat hebben we misschien 1 keer gedaan.
[/quote]
Hoi hoi
Ja raar is dat. Wij hadden het zelfde voornemen maar op een of anderen manier komt het er maar niet van. Ook Engels praten thuis, als oefening schijnt heel goed te zijn. We hebben dat maar 2 minuten vol gehouden :roll:
Wat wel geregeld lukt is naar BBC kijken. Gister rondt 23:30 was er een prachtige “stand up comedian show ”
Het heeft ff geduurd voordat ik er in zat vooral omdat er 1 komediant een Zwaar Iers accent had. Maar op een gegeven moment gaat die knop om....., heb dan ook een paar keer flink dubbel gelegen...  Misschien aankomenden maandag weer, echt een aan rader?
gr Barry
 
[quote author=Bear link=topic=2590.msg28443#msg28443 date=1127212853]
[quote author=Annemiek link=topic=2590.msg28437#msg28437 date=1127211749]
Hadden wel het voornemen om films zonder ondertitels te kijken, maar dat hebben we misschien 1 keer gedaan.
[/quote]
Hoi hoi
Ja raar is dat. Wij hadden het zelfde voornemen maar op een of anderen manier komt het er maar niet van. Ook Engels praten thuis, als oefening schijnt heel goed te zijn. We hebben dat maar 2 minuten vol gehouden :roll:

[/quote]


Ik heb een tijdje met hezelfde probleem gezeten. Jan is internationaal opgegroeid en spreekt Nederlands, Fries, Engels en Spaans zonder accent.  :x
Maar ik was rond 1994 een echte Nederlandse met voldoende theorielessen Engels maar weinig spreek-ervaring. De familie in OZ sprak geen woord Nederlands en ome Pieter vertikte het om Nederlands tegen ons te spreken: " Je bent nu in Australie dus je spreekt het ook maar". Dus moest ik wel.
Aangezien ik nogal een kwebbelkous ben, baalde ik dan ook stevig als ik in het Engels flink gas terug moest nemen. WAT......soms kwam ik helemaal niet uit m'n verhaal  :oops: Te weinig ervaring, te weinig woordenkennis.
Toen we helemaal gek van OZ terugkwamen had ik al besloten dat dat de laatste keer was dat ik zooooo op m'n bek zou gaan.
Sindsdien heb ik een aantal cursussen gedaan en ben ik regelmatig in de weer met een interactieve talencursus Amerikaans Engels.
Jan en ik hebben ook de afspraak dat zodra we in het vliegtuig stappen we over gaan op Engels en niet weer terugvallen naar het Nederlands. Dat is eerst errug lachwekkend, maar............het helpt wel.
Inmiddels schakel ik tussen de twee talen zonder er teveel bij na te denken.

Wat Engelse films betreft, ik ben gek op Engelse detecives zoals Dalziel en Pascou, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms geen jota van versta. Slikken ze weer de helft van de zin in of mompelen ze maar wat. Enfin, alles went zullen we maar zeggen.



groetjes 
 
Wij kijken idd ook veel engels tv BBC e.d. , handig vonden wij in het begin om de engelse onderetiteling aan te zetten kan je nog een beetje smokkelen als je het te snel en rap vindt gaan of idd als er behoorlijk geknouwt wordt(dialect).
Straks ib Oz wnet het heel snel hoor!!!!
groetjes Irma
 
Was bij ons ook zo, veel afspraken maar uiteindelijk door de drukte kwam het er echt niet van! zeker het voornemen om engels te lezen :lol1: (zie ielts van Sander )  :lol1:
 
Nou ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat wat betreft Engels. Bij mijn dochter op school spreek ik regelmatig Engels (internationale school). Ik krijg over het algemeen complimentjes, met daarnaast de opmerking dat ik beter Engels spreek dan zij Dutch. Ja, duh...
Het moet morgen (tijdens m'n instaptoets) nog blijken of dat "goede" spreektaalgebruik en mijn grammatica wel zo goed zijn, als ik hoop :|. Maarja, vanaf volgende week start m'n cursus taal & cultuur Engels, wat mij hoop ik, weer een stapje dichter in de richting van een toekomstig (permanent) visum brengt. Alle kleine beetjes helpen :), toch?!
 
Back
Top