Waarom WA??

Anne78

XPdite Sponsor
Hallo

Na 3 jaar aan de Sunshine Coast te hebben gewoond en gewerkt zijn we toe aan wat anders. Het bevalt ons hier heel goed, maar we willen graag nog op wat andere plekken in Australie wonen en WA staat hoog op ons lijstje. Kan iemand ons misschien adviseren over waar een goede plek/dorp/stad (we zijn allebei fysiotherapeut dus zijn wel aan een plaats met redelijk wat inwoners gebonden!) is om te wonen? We zijn wel al in WA geweest maar hebben niet echt met 'hier gaan we wonen ogen' gekeken. We zijn echt in de orienterende fase dus alle advies en meningen zijn welkom!
Alvast bedankt!

Anne
 
Hallo

Na 3 jaar aan de Sunshine Coast te hebben gewoond en gewerkt zijn we toe aan wat anders. Het bevalt ons hier heel goed, maar we willen graag nog op wat andere plekken in Australie wonen en WA staat hoog op ons lijstje. Kan iemand ons misschien adviseren over waar een goede plek/dorp/stad (we zijn allebei fysiotherapeut dus zijn wel aan een plaats met redelijk wat inwoners gebonden!) is om te wonen? We zijn wel al in WA geweest maar hebben niet echt met 'hier gaan we wonen ogen' gekeken. We zijn echt in de orienterende fase dus alle advies en meningen zijn welkom!
Alvast bedankt!

Anne

Easy: Perth .. :)

Serieus: tja, dat hangt er heel erg vanaf wat je wilt en wat je kunt. Als ik Perth zeg bedoel ik 'greater Perth' maar dat zijn dan ook 100-en suburbs ... Waarschijnlijk is het goed om eerste een paar (de belangrijkste) prioriteiten op een rijtje te zetten. Wil je een huis of appartement, hoeveel badkamers, slaapkamers, dicht bij stad, dicht bij strand (of beide:)), wat is ongeveer je budget en zo voort enzo voort. Gezien het feit dat jullie beiden fysio zijn, zou het misschien ook goed kunnen zijn om eens contact op te nemen met een fysiotherapeut die al hier woont. We kennen er een, zullen eens vragen of hij eens naar je topic wil kijken:). Hij zal mogelijk wat kunnen adviseren m.b.t. jullie 'branch'.

Daarnaast natuurlijk de tip om vooral eens goed rond te kijken op het forum hier, er zijn al menige topics (of reacties op) gegeven m.b.t. Perth en wat de betere of minder wijken zijn etc..

Gr.
PP
 
Alhoewel jij natuurlijk e.e.a. kunt toevoegen (indien gewenst) als het over 'goed voor kinderen' gaat...
 
De betere wijken liggen allemaal SOR.
NOR woont het Gajes wat we Zuid niet willen hebben :evil:

Bart
 
Ik zou als ik jullie was zeker SOR gaan zitten. Daar zitten voor jullie veel meer klanten. Iedereen wringt zich daar nl. in allerlei bochten om te beweren dat het daar beter is :cool: Maar waar de Nederlanders NOR zich verspreid hebben over de regio (het is hier overal goed toeven..), zitten ze SOR allemaal in Baldivis :evil:
 
Bedankt voor de tips en adviezen.

We zijn nu bezig een 'wensen lijstje' te maken en dan kunnen we waarschijnlijk wat gerichter gaan zoeken. Een redelijk huis met een beetje tuin (want hond) Niet te ver van de stad vandaan. (Moet nog te doen zijn om even een biertje ergens te drinken zonder te lang in de auto te moeten zitten) Het zijn nog een beetje globale eisen, maar heel langzaam vormt zich een beetje een beeld wat we willen. En dan natuurlijk nog de vraag of we het huis hier gaan verkopen of verhuren....kortom nog heel wat dingen te regelen...
En dan natuurlijk ook nog een baan!(klein detail.... :wink: )

Gaan eerst maar eens een lang weekend Perth boeken en dan maar een beetje rondrijden....

Maar het goede voornemen voor 2011 is VERHUIZEN NAAR WA!!!!

groeten
Anne
 
(Moet nog te doen zijn om even een biertje ergens te drinken zonder te lang in de auto te moeten zitten)

Dan zou je wel HEEL ERG BELACHELIJK VER van Perth vandaan moeten gaan wonen om niet een biertje in de buurt te kunnen drinken hoor:-0 :) :)
 
(Moet nog te doen zijn om even een biertje ergens te drinken zonder te lang in de auto te moeten zitten)

Dan zou je wel HEEL ERG BELACHELIJK VER van Perth vandaan moeten gaan wonen om niet een biertje in de buurt te kunnen drinken hoor:-0 :) :)

Ik denk dat hier bedoelt wordt: Er moet niet teveel politie op straat zijn zodat ik toch nog ladder zat achter het stuur kan kruipen :evil:
 
Ik zou als ik jullie was zeker SOR gaan zitten. Daar zitten voor jullie veel meer klanten. Iedereen wringt zich daar nl. in allerlei bochten om te beweren dat het daar beter is :cool: Maar waar de Nederlanders NOR zich verspreid hebben over de regio (het is hier overal goed toeven..), zitten ze SOR allemaal in Baldivis :evil:


Gaat ie lekker Sascha ?????? CBD is tot nu toe goed bevallen hoor..... :cool:
 
Ben vandaag wezen vissen (SOR natuurlijk) en moest om de haverklap mijn aas uit het water halen, om geen penguin of dolfijn aan de haak te slaan.
Al joeg dat stel waarschijnlijk wel de vissen op de vlucht :-(

Gotta love the South :)

Bart
 
Volgende week mag ik weer, als het weer bloody hot wordt :-(

Bart

Oanstellert jongeh!

Ik heb vandaag lekker bugs en spiders bekeken in de buurt van Roleystone. 2 hele dikke huntsman die net als ik gingen schuilen voor de regen, terwijl de bliksem 20 meter verder insloeg, een hele dikke orb spider die over me heen liep, fruit spiders op me (fel gele spinnen), reuze centipedes, white ants die ik opgraafde, bull ants die me beten, het stikte ondanks de regen nog van de vliegen en overal liepen teken. Lekker in de hills daarzo. Gelukkig geen kans op bosbrand met die regen die mijn versgegraven geul dichtspoelde en ik weer opnieuw kon beginnen.



FF on topic, het is hier geweldig, kijk wel voor een huis met airco. Als je bereid bent om 30 tot 45 minuten vanuit het cbd te wonen is het allemaal nog heel goed te betalen. Ik werk overal dus ik kan je wel een beetje vertellen waar je niet wil wonen, of waar het in verhouding nog best te betalen is. Ook zijn er hier veel nieuwe wijken in opbouw. Nor of Sor is maar een letter verschil, en dat is dan ook het enige, laat je niks wijsmaken. Als je concrete dingen wil weten, stuur maar een PM (niet jij Bart, jij komt straks maar wandelen). Succes, Arno (en Monja)
 
Weet niet waar jij die geul aan het graven was, maar daar wil ik dus niet wonen!!! Hou niet zo van beestjes :rolleyes:
 
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Gelukkig hier aan de Sunshine Coast nog rredelijk droge voeten! Maar wat een ellende in Brisbane!

Voor de goede orde: Met de 'bier drink afstand' bedoel ik uiteraard niet dronken achter het stuur kruipen. Ik heb iets teveel jonge mensen met hersen-beschadiging gezien om zoiets stoms te doen.
Maar goed, voor de duidelijkheid. Ik bedoel daar dus, niet te ver van de mogelijkheid om ergens een biertje te gaan drinken en dan met de 'designated driver' terug te rijden zonder te lang in de auto te hoeven OF een taxi te kunnen nemen. Is misschien voor anderen heel normaal om een taxi te kunnen nemen. Waar we nu wonen komen geen taxi's (als je maar genoeg betaalt komen ze altijd natuurlijk...) En de eerstvolgende bushalte is 10km verderop. :smile:

We zijn ons inmiddels aan het inlezen, vacatures aan het bekijken en al een beetje huizen aan het kijken. Is allemaal weer heel leuk om te doen.

We willen in eerste instantie gaan huren. Kan iemand een makelaar aanraden die ook verhuur doet?

Alvast bedankt

Anne
 
Back
Top