Waarschuwing medicals en VOG

Rob Breumelhof

Active Member
Ik zie op dit forum regelmatig dat mensen hun 'medicals' al ondergaan en hun VOG gaan aanvragen snel nadat zij hun visumaanvraag bij DIAC hebben ingediend. Dit gebeurde en gebeurt nog steeds bij mensen die zelf hun visumaanvraagprocedure uitvoeren, maar ook bij mensen die dit door een emigratiebureau laten doen, zelfs vorig jaar toen de wachttijd bij DIAC was opgelopen tot 12 maanden.

Een recent voorbeeld hiervan staat hieronder.

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=9733.msg131926#msg131926 date=1234443573]
Hoi!

Das goed nieuws voor julie om te horen! Hopelijk gaat inderdaad alles nu snel!

Onze aanvraag is gisteren ingediend (Ook via Buysse), gaan binnenkort op voor de Medicals. We zijn gisteravond niet naar de Berend Botje avond gegaan, komen vast nog genoeg avonden!

Wij willen als alles mee zit volgend jaar naar Perth vertrekken, maar even kijken of dat ook allemaal gaat lukken! Wij gaan ook op een SKilled Independent 175, alleen mijn beroep staat helaas niet op 1 van de vele voorkeurslijsten... :(

Dus hou een plekje vrij voor ons, als we volgend we volgend jaar ook die kant op komen!

Groeten,

Leon en Chantal
[/quote]

Ik wil toch waarschuwen dat dit vorig jaar al niet verstandig was gezien de 9-12 maanden wachttijd bij DIAC, maar sinds de invoering van de nieuwe prioriteitsregels per 1 januari 2009 zeker niet voor visumaanvragen die niet worden gesponsored door een 'State Government' of waarvan het beroep niet op de 'Critical Skills List' voorkomt.

Aangezien het geruime tijd kan duren totdat deze visumaanvragen door DIAC in behandeling worden genomen loop je een groot risico dat de 'medicals' en/of VOG niet meer geldig zijn (of nog maar een hele korte geldigheidsduur hebben) op het moment dat de visumaanvraag door DIAC in behandeling wordt genomen en dit alles dus weer opnieuw moet gebeuren. Dat is natuurlijk zonde van het geld.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Bedankt voor de informatie!
Snap ik hieruit dat je moet wachten op de DIAC tot zij aan jouw vragen voor een medicals en VOG?
groetjes
 
Precies :up:
Hebben wij ook gedaan, gewoon wachten op de acknowledment waarin ze vragen om VOG en Medicals, dan wel meteen aktie ondernemen(was bij ons binnen 2 weken geregeld) opsturen en verder wachten. Ik had niet het idee dat dit vertraging heeft opgeleverd!!
 
Toen wij ons visum 'kregen' in februari 2006 hadden wij onze medicals in begin oktober 2006 gedaan,
toen ze er bij DIAC om vroegen. En toen duurde het zelfs nog 4 maanden, dus wij moesten toen
ons visum binnen 8 maanden valideren.

Dus Gwen, yep, dat is wat Rob bedoelt.

groetjes Miran en fijne dag nog Gwen (is nog ochtend in NL he) en fijne avond alvast voor jou Rob.
 
Rob,

Weer bedankt voor je info!!
Wij hadden zelf ook al de nodige vraagtekens om nu al de VOG en Medicals te doen (kijkend naar de wachttijden die zeker voor ons opgelopen zijn naar waarschijnlijk (veel) langer dan een jaar. Dus om zeker te zijn hebeben we de vraag extra gesteld aan ons emigratiebureau, of het inderdaad wel handig is, om nu al de medical en VOG te doen. Als antwoord hebben ze gegeven dat het mogelijk is dat mensen hun VOG of Medicals nog een keer moeten indienen, maar ze dit nog niet hebben gezien.
Kortom, ook ons emigratiebureau kan hier geen echte uitspraak over doen door alle veranderingen die per 1 januari zijn ingevoerd.

Omdat niemand echt een antwoord heeft en kan geven, maar wij wel zoveel mogelijk "de bal" bij het DIAC willen laten, gaan wij toch alvast de Medicals en VOG doen, maar wel in gedachten houdend dat de kans bestaat dat we het nog een keer moeten doen met de daarbij behorende kosten...

Weet iemand toevallig of er nog iets van een minimale geldigheids duur is, dat een VOG of Medicals nog geldig moeten zijn?
Met andere woorden: Kan het zo zijn dat als je medicals en/of VOG tot b.v. 20 juni geldig is, de DIAC je op 10 juni je visum kan toekennen? (dus dan nog 10 dagen hebt om naar Aussie te gaan?)

Maar als ik het goed begrijp adviseer jij jou klanten nu die niet op de lijsten staan te wachten met het aanvragen van hun VOG en Medicals totdat de DICA er om vraagt?

Groeten,

Leon (en Chantal)
 
Klinkt een beetje zuur nu, maar zou niet meer te veel vertrouwen hebben in de vrienden van Buysse.... Wij hebben het vertrouwen inmiddels verloren. We hebben meerdere malen aangegeven dat we het wachten een beetje zat waren en toen bleek dat we in aanmerking kwamen voor een sponsoring van West Australie. Dit hebben wij vervolgens zelf maar aangegeven en een hoop stampij moeten maken hiervoor.

Als je nog kan wachten, zou ik dit zeker dan en anders proberen of je niet ergens een regionale sponsering kan krijgen.

Succes,
Sacha
 
Hmm die Buysse komt ook op de emigratiebeurs zag ik met een standje over Stage... Maar ze hebben er niet zoveel verstand van dan??
 
Ze hebben er heel veel verstand van, alleen geen proactieve houding. Wij hebben er voor gekozen om alles door een bureau te laten doen, omdat ieder zijn eigen vak heeft. Maar dan verwacht ik voor dat enorme bedrag wel dat ze met ons meedenken en wanneer er dus veranderingen zijn die een enorm verschil kunnen maken in onze planning, dat zij ons daar over benaderen hoe dit voor ons een voordeel kan opleveren. Dat hebben ze dus niet gedaan. Ze gingen er vanuit dat we wel wilden wachten tot we eindelijk aan de beurt waren, terwijl wij duidelijk hadden aangegeven in januari te willen vertrekken en daar was de hele planning ook op gebaseerd. Door de langere wachttijden was dit niet meer mogelijk (konden zij natuurlijk ook niets aan doen), maar door de verandering in prioriteiten, kwam er voor ons een mogelijkheid de boel op te schuiven van alleen op de CSL naar State Sponsorship. Kans gemist, want dat moest ik zelf uitvinden.
 
Heeft er iemand een idee hoeveel tijd je krijgt tussen het moment dat je CO vraagt om de medicals en dat die ingediend moeten zijn? Wij gaan in juni een paar weekjes op vakantie en dan zit de CO er blijkbaar net aan te komen en ik wil natuurlijk niet riskeren dat ik net daardoor te laat indien...

Groetjes,
T
 
Leon en Chantal,

Weet iemand toevallig of er nog iets van een minimale geldigheids duur is, dat een VOG of Medicals nog geldig moeten zijn?
Met andere woorden: Kan het zo zijn dat als je medicals en/of VOG tot b.v. 20 juni geldig is, de DIAC je op 10 juni je visum kan toekennen? (dus dan nog 10 dagen hebt om naar Aussie te gaan?)

Je zegt t zelf al, dit kan dus gebeuren en wil je niet meemaken (denk ik), dan nog liever dat je VOG en/of Medicals verlopen zijn voordat de DIAC er om vraagt (dan kan je het opnieuw doen).

Ik zou Rob's advies ter harte nemen en gewoon nog een hele tijd wachten! Zonde van je tijd en geld
 
Tinneke,

Als ik het goed heb heb je 28 dagen de tijd om het te regelen.

Laat iemand me corrigeren als ikk het fout heb
 
Dat klopt, je hebt daar 28 dagen voor.

Eerder heb ik bovengenoemde documenten wel gefrontload, aangezien toen de wachttijd een stuk korter was. Omdat er nu geen duidelijkheid is, wacht ik nu netjes de vraag van DIAC af...
 
Bedankt voor de info Sacha!
Ga hun standje dan toch maar even bezoeken zondag  :up:
Echt balen voor jullie dat de kans nu gemist is.. Hoop dat hun houding nu veranderd is na dit voorval.
Groetjes
 
Gwen,

je kunt het ook door Rob Breumelhof van Move2Austalia laten regelen.
Zoals je ziet denkt hij niet alleen aan zijn klanten maar waarschuwt ook andere mensen voor de veranderingen die er spelen.
Daarnaast heeft hij goede contacten bij de DIAC en ASPC dus het overwegen zeker waard.

Succes,
Johan
 
Hi Gwen,

Ik zou ook M2A aanraden. Wij hebben gister het contract getekend met hun.
Wij hebben voor hun gekozen omdat je eigenlijk geen slechte reviews van hun.
En ze willen je ook nog helpen als je in Oz bent met je vragen

En daarbij zijn we vorig jaar naar een bijeenkomst van Buysse geweest.
En ik had echt geen prettig gevoel bij hun. Ze kwamen bij mij en me vriend over dat
het voor hun alleen om de 'makkelijke' visums wouden behandelen.

Ze hebben zelfs gezegd dat we absoluut geen kans maakte. Zonder papieren of wat dan ook
van ons te zien. En volgens M2A lukt het wel!!

Maar ieder heeft natuurlijk een ander gevoel maar zo heb ik het ervaren.

Groetjes,
Biancs
 
Ho, ho, ho.. M2A regelt toch alleen emigraties?? Ik heb het nu nog even over het regelen van een stageplaats he.. En ik zag dat Buysse een standje had over stages..
Mijn emigratie wil ik zowieso door M2A laten regelen, ik hoor er zoo veel goeds over!!
Maar regelt M2A ook stageplaatsen dan??
Groetjess
 
Beste Tinneke,


Het klopt wat Rens zegt dat je 28 dagen de tijd hebt. Mocht je de gevraagde gegevens niet binnen 28 dagen kunnen opleveren dan moet je dit aan de 'Case Officer' laten weten. Daarmee voorkom je dat hij/zij een (negatieve) beslissing neemt. Het is dus van belang om jouw email tijdens jouw vakantie goed in de gaten te blijven houden.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Thanks!

Dan maar mail checken in 't zonnetje maar we hopen natuurlijk te vertrekken met positief nieuws! Maar wel leuk om te weten dat je CO ook kunt laten weten als je de 28 dagen niet haalbaar zijn.

Groetjes,
T
 
Hi gwen,

Ik bedoel het gehele bericht gewoon ter info.
Niets verder hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ik heb net op de site ven M2A gekeken en wat ik er uit begrijp is dat
ze alle visa's doen. En een email sturen kan nooit kwaad toch.
 
Haii Biebje,
Ooh ik vatte ook niets fout op hoor  :smile: Maar ik wist niet of je berichtje gericht was op emigratie of stage  :smile:. Maar het visum wat ik aan wil vragen kan ik (denk ik) wel zelf.. Alleen die stage regelen schiet maar niet op, en als M2A nou ook nog eens stageplaatsen zou regelen, dan zou dat helemaal geweldig zijn! Maar volgens mij doet M2A dat toch niet he?
Groetjes
 
Back
Top