Wachttijden bij ASPC en Immigration SA

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik een bezoek gebracht aan het ASPC (Adelaide Skilled Processing Centre) en de manager van Immigration SA.

Er werd mij verteld dat het bij het ASPC momenteel 3 maanden duurt voordat een 'case officer' een 'priority application' in behandeling gaat nemen en 6-7 maanden voordat hij een 'non-priority application' gaat behandelen. 'Priority applications' zijn bijvoorbeeld aanvragen die worden gesponsored door een 'State Government' (zoals STNI en SIR) en aanvragen voor beroepen die op de MODL staan.

Bij Immigration SA duurt het momenteel ongeveer 4 weken voordat men aan de behandeling van de sponsoraanvraag zal toekomen. Dit komt doordat 70% van alle SIR-aanvragen in South Australia terecht komt.

Het leek mij nuttig om dit aan de forumleden te laten weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Goed om te weten Rob!
Hoewel ik het nog steeds vreemd vind dat je met een MODL-beroep nog 3/4 jaar moet wachten, ik denk dan ze hebben toch zo dringend mensen nodig?
 
De tijden lopen op dus  :-(, wij hopen over twee weken onze aanvraag op te sturen.  Bedankt voor de informatie Rob, we kunnen alvast wennen op het feit dat we geduld moeten hebben.
 
Ha Rob, thanks voor je input.

Kun je misschien ook aangeven of er iets van een initial screening plaatsvindt? Dus dat er bij binnenkomst van de papieren wordt gekeken of het allemaal klopt en dat alles aanwezig is, en dat vervolgens het pakket op de stapel wordt gelegd om het er een maand of 6 later weer vanaf te halen.

Met andere woorden, als je in de eerste weken niks hoort, kun je er dan vanuit gaan dat er niks dramatisch aan de hand is met je documenten (ongeacht het resultaat van je aanvraag).

:up:
 
En waar ik ook benieuwd naar ben is of je wellicht ook weet of je wel al eerder in het traject een case officer krijgt toegewezen zodat je eventuele documenten kan "frontloaden" tav een case officer en/of wijzigingen kan doorgeven indien nodig (nieuw stempel in paspoort/nieuw correspondentieadres etc)

gr,

Kevin
 
Hoewel ik liever iets anders had gelezen is het handig om te weten....... onze visumaanvraag ligt nu bijna 5,5 maand in Adelaide en er gaat geen dag voorbij dat ik niet vol verwachting m'n mailbox open.........
Aangezien wij redelijk ver zijn met de procedure (jan 2005 gestart) weet ik dat we eigenlijk niet moeten zeuren maar de hele tijd wachten zonder dat je weet waneer je een reactie krijgt begint onderhand toch wel te vervelen.
Maar ja, ff wachten nog maar.
 
[quote author=MartijnT link=topic=3970.msg49258#msg49258 date=1140634089]
Hoewel ik liever iets anders had gelezen is het handig om te weten....... onze visumaanvraag ligt nu bijna 5,5 maand in Adelaide en er gaat geen dag voorbij dat ik niet vol verwachting m'n mailbox open.........
[/quote]

Kan het me heel goed voorstellen.

Kun je eens aangeven wat voor communicatie er tot dusverre heeft plaatsgevonden tussen you en ASPC?
Bijvoorbeeld, bevestiging van ontvangst, verwachte doorlooptijd, toewijzing case officer, dat soort dingen.

:cool:
 
[quote author=AJ link=topic=3970.msg49260#msg49260 date=1140634447]
Kun je eens aangeven wat voor communicatie er tot dusverre heeft plaatsgevonden tussen you en ASPC?
Bijvoorbeeld, bevestiging van ontvangst, verwachte doorlooptijd, toewijzing case officer, dat soort dingen.
[/quote]

Hallo AJ

Tot nu toe heeft er weinig communicatie plaatsgevonden. Wij hebben de visumaanvraag in september vorig jaar verzonden, na ongeveer een week kregen we een bevestigingsbrief waarin stond dat het een aantal maanden duurt voordat er een case-officer wordt toegewezen. Ik meen dat er in de brief stond dat de totale doorlooptijd maximaal 7 maanden was..... maar daar kan ik me in vergissen. Verder hebben we niets meer gehoord.

Met het bureau dat ons begeleidt hebben we afgesproken dat ze 4 maanden na de onvangstbevestiging contact zouden opnemen met het APSC, dat was halverwege januari. Die 4 maanden was overigens gebaseerd op ervaringen die ze hadden met visumaanvragen in 2005. Omdat ze bij het bureau al hadden vernomen dat het bij het ASPC nu weer iets langer duurt eer er een case-officer wordt toegewezen hebben we afgesproken dat ze nog wachten tot halverwege maart met bellen naar het ASPC (eerder heeft toch geen zin).

gr.
Martijn
 
Hoi,

Op de website http://www.austimeline.com/ kan je zien hoe lang alles duurt. Bij ons heeft het 3,5 maanden geduurd tussen het loggen van de file (MODL assessment) en het verzoek om de VOG en de medicals.

Ik krijg juist de indruk op deze website dat de gemiddelde doorlooptijd korter aan het worden is.
 
[quote author=Eric & Marjon link=topic=3970.msg49434#msg49434 date=1140729269]
Hoi,

Op de website http://www.austimeline.com/ kan je zien hoe lang alles duurt. Bij ons heeft het 3,5 maanden geduurd tussen het loggen van de file (MODL assessment) en het verzoek om de VOG en de medicals.

Ik krijg juist de indruk op deze website dat de gemiddelde doorlooptijd korter aan het worden is.
[/quote]

Hallo,

Op die site kijk ik ook regelmatig (onze gegevens heb ik daar ook ingevoerd).

Ik hoop dat je gelijk hebt wat dat korter worden van de doorlooptijden betreft maar heb het idee dat dat hoogstens geldt voor MODL-beroepen.
Wij hebben onze aanvraag gedaan als "Civil Engineering technologist" en dat is geen MODL-beroep, in tegenstelling tot "Civil Engineer" (waar ik wellicht nog wat weinig werkervaring voor heb/had) vandaar moeten wij sowieso iets langer wachten.

Geduld.......... zucht :|
 
Ha die mensen,

Heb vandaag mijn acknowledgement e-mail van ASPC gekregen met wat slecht nieuws.

Er stond in dat onze aanvraag ongeveer over 4 tot 5 maanden beoordeeld gaat worden.
Als je een beroep hebt op de MODL-list duurt het daarna nog ongeveer 6 maanden en alle andere aanvragen duren ongeveer 9 maanden tot ze klaar zijn met het beoordelen van een visum aanvraag.

Dus in het ergste geval moet onze vertrek datum verandert worden van januari 2007 naar na maart 2007. :cry:

Maarja meer tijd om te sparen :up:

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groeten marcel
 
[quote author=marc-el link=topic=3970.msg52916#msg52916 date=1143117278]
Als je een beroep hebt op de MODL-list duurt het daarna nog ongeveer 6 maanden en alle andere aanvragen duren ongeveer 9 maanden tot ze klaar zijn met het beoordelen van een visum aanvraag.
[/quote]

Ik denk dat je het verkeerd begrepen of anders verkeerd geformuleerd hebt. Het duurt niet nog eens 6 maanden na die 4/5 maanden, maar in totaal 6 maanden. Dat is tenminste wat ik er van begrepen had.

:up:
 
ha mensen,

Bedankt AJ ik hoop dat je gelijk hebt ik vond het ook al lang duren maarja weet natuurlijk ook niet hoe druk het is daar bij het ASCP nu ze zijn begonnen met die wereld campagne om werkvolk aan te trekken.

We zien wel over 4 tot 5 maanden

bedankt,

marcel :up:
 
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren bij het ASPC op kantoor geweest en heb daar gesproken met de adjunct-directeur. Hij liet mij weten dat er voor 'priority applications' (= MODL of State Sponsorship) momenteel een wachttijd geldt van 5 maanden voordat er een 'case officer' wordt toegewezen. Voor alle andere aanvragen is de wachttijd momenteel 8 maanden.  Dagelijks komen daar trouwens tussen de 300 en 350 aanvragen binnen. Er wordt bij binnenkomst niet gekeken of alle benodigde documenten wel aanwezig zijn. Er wordt alleen gekeken of het een 'priority application' is of niet. En dan gaat het dossier dus op de ene of de andere 'stapel'.

Zodra ik verder nieuws heb over de wachttijden laat ik het hier weer weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Ha die rob,

Bedankt voor je berichtje :up:

Ik heb even een vraag: is het een wachttijd van 5 maanden en dan nog eens 6 maanden verwerking van het visum dus in totaal 11 maanden?

Of is het zoals AJ denkt: 5 maanden wachttijd en dan nog een maand dus in totaal 6 maanden (sorry AJ ik wil je berichtje niet ondermijnen maar ik moet het gewoon even zeker weten :up:)

Hoop hier een beetje duidelijkheid over te krijgen.

Groeten marcel
 
Thanks Rob, voor je interessante input.

Overigens ben ik wel heel erg verbaasd dat er dagelijks zoveel applications binnenkomen. Dan zou je toch wel verwachten dat ASPC een bijzonder groot kantoor moet hebben met erg veel case officers.

[quote author=marc-el link=topic=3970.msg53134#msg53134 date=1143275158]
Of is het zoals AJ denkt: 5 maanden wachttijd en dan nog een mand dus in totaal 6 maanden (sorry AJ ik wil je berichtje niet ondermijnen maar ik moet het gewoon even zeker weten :up:)
[/quote]

Rob weet het veel beter dan ik dus no worries at all.

:up:
 
Beste Marcel,


Als een 'case officer' wordt toegekend aan de file dan wordt die file meteen afgehandeld. Er geldt dan dus geen nieuwe wachttijd.


Met vriendelijke groeten,


Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top