wachttijden bij priority processing

Maike

New Member
Hallo
Iemand enig idee hoelang de wachttijd is voor een skilled independent visum als je op de MODL lijst staat en dus priority processing krijgt.
Ik kan op www.austimeline.com hier niet zo heel veel info over vinden.
Tenminste niet over landgenoten die dit hebben geprobeerd.
Kan iemand mij misschien zijn eigen ervaring vertellen?
Ik ben een beetje benieuwd naar wat me te wachten staat

Groetjes Maike
 
Het bericht dat ik van DIMIA heb gekregen nav mijn skilled independent subclass 136 en beroep op de MODL:

assessment van de aanvraag ca. 4 maanden, vervolgens zal de case-officer contact opnemen voor verdere stappen (medicals en VOG). Totale visum processing time 6 maanden.......

Gr. Sab

PS als je op austimeline kijkt, zie je dat de meeste tussen 5 en 6 maanden hun visum binnen hebben na aanvraag.... :up: Ik geloof niet dat het land bepalend is, wel of je aanvraag compleet is en je aan de eisen voldoet. applicants voor wie het langer duurt heb vaak iets "geks", zoals bijv. aanvullende info werkgever of assurance of support of dergelijke..
kijk maar eens alleen onder center adelaide, skilled independent en beroep op MODL, overige criteria niet invullen....
 
Hoi
Wij hebben de applicatie 2 september weggestuurd voor de skilled independent met MODL.
Niet iedereen krijgt een case officer. Als alles correct is meegstuurd krijg je pas bericht als je visum als het ware er door is. De case officer krijg je met name aangewezen als er toegevoegde documenten moeten komen.
Op dit moment zie ik dat de snelle aanvragen in 3,5 maand erdoor zijn en de meeste krijgen het visum na 4 maanden.
Ik hoop maar dat wij tot de snelle behoren! Nu maar hopen dat ons huis binnenkort verkocht wordt.
Vind het geheel erg spannend en het is net alsof je continue op een examen uitslag zit te wachten.
Geduld is het toverwoord geloof ik.
Groet Ingrid
 
Back
Top