Wakker liggen....

Eerainuh

Eerainuh
XPdite Sponsor
Om half 4 word ik wakker. Koala's zijn 'at it'. Het is weer de tijd.

In de verte een groep kookaburra's die zich niets van de wereld aantrekken.

Vlakbij een triestige roep van een vogel die, een beetje wanhopig klinkend, steeds een beetje hoger, om een lieffie roept.


Elke lente, elke herfst, hoor ik weer vogels die niet weg leken te zijn, maar hen weer horen doet me realiseren dat ze er een tijdje tussenuit zijn geweest. Prachtige klanken, elke dag.

Het is de tijd van de Jacaranda's. Straks even naar New Farm park om hen in hun volle glorie te bewonderen.

........ mooi......
 
Gotta love the Jacaranda.....weetje wat ook heel mooi is om richting Cleveland te rijden deze tijd van het jaar. Overal Jacaranda's en "hoe heten ze ook alweer" die bomen  met Oranje bloesem.

Mon riep vanmorgen: "it's a Jacaranda kind of day mum" :-D :-D

Wishing all a 'Jacaranda-kind-o-day'

Groetjes
Syl
 
Wij zijn hier natuurlijk net aangekomen, weten helemaal niet hoe al die prachtvogels heten. Maar Iris was erg verbaasd dat er in de nacht ook een vogel fluit. Voor het gemak maar de welterusten vogel genoemd :).

De vogel geluiden zijn prachtig! Helaas nog geen kookkaburra gehoord deze keer, Iris is zo nieuwsgierig!!
 
Zeg,zitten jullie ons een beetje lekker te maken?
Om half 4 werd ik wakker door de wind en regen. :x
 
Hi Lin.......wow, wat een geweldige naam de Welterusten vogel! hihi...die zit hier ook in de boom 's nachts gezellig een beetje te fluiten!  Hoe gaat het met jullie? Beetje aan het wennen?

Enneh...Robby....wat ben jij er vroeg bij zeg! En om je ook nog een beetje happy te maken het regent hier ook hoor! :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=Lin link=topic=2902.msg32415#msg32415 date=1129853398]
De vogel geluiden zijn prachtig! Helaas nog geen kookkaburra gehoord deze keer, Iris is zo nieuwsgierig!![/color]
[/quote]

Tijdens een snorkeltrip op het reef hoorde ik een paar toeristen (Canadezen voor de record) vragen aan een gids wat voor apen het toch waren die ze zo vaak hoorden in de ochtend ...

Nou, zo klinken de kookaburras dus!
 
[quote author=Robby link=topic=2902.msg32418#msg32418 date=1129856652]
Zeg,zitten jullie ons een beetje lekker te maken?
Om half 4 werd ik wakker door de wind en regen. :x
[/quote]

BEN HET HELEMAAL EENS MET ROBBY!!!
ZIJN JULLIE VAN LOTJE GETIKT OF ZO????
MENSEN DIE (NOG) VAST IN NEDERLAND ZITTEN EEN BEETJE LEKKER MAKEN.
O N G E H O O R D , MOET NIET MOGEN, EN MOET VERBODEN WORDEN!!!
IK GA VANAVOND NAAR BED, ZAL WAKKER BLIJVEN LIGGEN, ALLEEN AL VAN DE OPMERKINGEN VAN EERAINUH, SYL EN LIN.

Hé Robby, zullen wij een pol gaan beginnen hierover???
Over hoe Australiërs de Nederlanders NIET lekker mogen maken??

Alle gekheid op een stokje, toen wij in Cairns op het vliegveld aankwamen (om 5.30u) stonden wij verbaasd over de "lawaai" van de volgels zo vroeg in de morgen. Woorden schieten je dan te kort. Het is iets wat mij nog steeds bij is gebleven.
En dan wakker liggen 'smorgens vroeg om ze toch maar weer te horen.

Krijg weer heimwee!! :cry:

Rene
 
:-D moet gelijk denken aan de opmerking die mijn vader zo'n beetje altijd maakt als hij hier bij ons op vakantie komt.  "Het lijkt wel of ik in Avifauna lig te slapen 's ochtends"  :-D :-D Voor wie niet weet wie of wat Avifauna is: http://www.avifauna.nl/vogelpark/index.php :)

Trouwens, sommige dingen wennen nooit helemaal. Ging pas geleden met de kiddies even op een "impromptu"picnick midden in suburbia en was helemaal happy toen er een Walibi naast ons ging zitten op een halve meter afstand.... :)

Groetjes
Syl
Het zonnetje schijnt inmiddels weer....gewoon lekker gaan slapen vanavond hoor Rene! wat in het vat zit.....
 
@ Syl,

Bedankt voor die steunende en opbeurende woorden. :up:

Blijf toch jaloers :x :cry:

Gr. Rene
 
... en ik schreef het alleen maar omdat ik me soms zo lucky voel. Nix nie lekker maken hoor!  :)
 
Ken trouwens nog een basisschool liedje over een kookaburra. Begint met
Kookaburra sits on the old gum tree, merry merry king of the bush is he.
Vast wel bekend :)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=2902.msg32457#msg32457 date=1129879869]
... en ik schreef het alleen maar omdat ik me soms zo lucky voel. Nix nie lekker maken hoor!  :)
[/quote]

Ok, Eerainuh, ik vergeef het je.
Per slot van rekening "Waar het hart vol van is ......."
Ik kan je daarom niet ongelijk geven dat je er over wil schrijven.

[quote author=Annemiek link=topic=2902.msg32458#msg32458 date=1129880019]
Ken trouwens nog een basisschool liedje over een kookaburra. Begint met
Kookaburra sits on the old gum tree, merry merry king of the bush is he.
Vast wel bekend :)
[/quote]

Eigenlijk niet bij mij bekend. Hoe gaat het dan??

Gr. Rene
 
WAUW...waar in hemelsnaam is dat...dat die vogels zo zingen...'s nachts dan??
Dat is ng eens apart!!!

Het klinkt ook inderdaad allemaal fantastisch zeg..... en zo rustgevend...heerlijk!!!!

Gr. Jackie
 
Vast wel bekend
hahaha....over bekend! Wordt regelmatig mee-gelalt op de achterbank. Maar meestal is het de variant "Kookabura sits on the electric wire, dancing up and down with his pants on fire.... :)) lang leve schoolgaande kiddies!

Groetjes
Syl

Trouwens weetje waar je wakker van kunt liggen hier (minder leuk) luidruchtige cane-toads.... :-( lijkt wel een stel krakende ledikanten af en toe. Vooral na een paar dagen flink regen.
 
[quote author=Syl link=topic=2902.msg32513#msg32513 date=1129893623]
Vast wel bekend
Trouwens weetje waar je wakker van kunt liggen hier (minder leuk) luidruchtige cane-toads.... :-( lijkt wel een stel krakende ledikanten af en toe. Vooral na een paar dagen flink regen.
[/quote]

Toen ik in Queensland was bij vrienden gingen we op de cane-toad jacht, het hele gazon lag vol.
Ik vroeg hoe ze die toads verwijderde, je wil het niet geloven maar ze gaan levend in de friezer.   :Cooking: :speechless: :speechless:
Leuk zeg ik, je zal maar perongeluk een cane-toad in de oven doen denken dat het een lekker kippetje is.
Maar begreep wel waarom zij dat deden.

Gr Ineke   :-D :-D
 
Haha Getver Ineke! Ik heb ook gehoord dat ze er mee golven en tennissen!! :-D
 
Als de tijd van het jaar er is, kan je ook lekker wakker blijven liggen van de cicada's. Die kunnen nog eens herrie maken.
 
Ja inderdaad! Die was ik ook nog even vergeten....wat een geluid is dat. Het is echt zo'n "electrisch" geluid. Het stikt hier trouwens ook nog van de gecko's (zo'n gezellig tikkend geluid)

Groetjes
Syl

De eerste Christmas beetles zijn er ook alweer
 
Back
Top