Wakker liggen....

Of bush turkeys. Die heb ik heel vaak gehoord toen we in Cairns (Kuranda) waren. Een geluid dat je niet gauw vergeet.

Gr. Rene
 
Hee Jackie, ik woon maar aan de zuidkant van Brisbane, niets aparts. Wel is het zo dat er veel boomwerk enzo is rondom ons. En waar bomen zijn, benne vogels :)

Die ene vogel is nu trouwens nog stééds bezig, hij weet niet van ophouden!


Over padden gesproken, toen we in Daisy Hill woonden was er op een avond een stortbui. Zo eentje van 'ik neem het bruggetje mee, dat vind je toch niet erg hè'.... Afijn, de volgende morgen....: een ZEE van net uitgekomen padjes. Duizenden kleine misselijke zwarte padjes, zo'n 1cm groot. Ik heb m'n klompen aangetrokken en ben buiten gaan dansen. Dat klinkt misschien heel walgelijk, maar die klotebeesten zijn 1) niet native, en 2) giftig voor kinderen en kleinere dieren zoals hondjes en katten. Een mens kan er ook nog behoorlijk ziek van worden. Ze eten trouwens ook de Green Tree Frog, die vrij zeldzaam is (hier).
Als het geregend heeft, dan zit er altijd wel ergens een dikkerd op de weg, en 'plop' = dood.

Ja, en tóch hou ik van dieren, gek hè!

Toen ik trouwens voor het eerst koala's hoorde paren dacht ik dat ik varkens hoorde.... LOL...
 
hahaha.....same here!!! Maar vroeg me wel af hoe ze in godsnaam boven in die boom terecht gekomen waren. Gelukkig ging er een lichtje op "aha...het zijn koala's"

Was trouwens van de week op TV bij "the new inventors" op de ABC een North Queenslander die een very nifty padden val had uitgevonden!! Helemaal geweldig, een heel simpel ontwerp en die man ving op een doorsnee padden avond op zijn minst 160 van die engerds.

Daarna allemaal in de vriezer...yep right.......geen kip eten vanavond hoor Ineke :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=2902.msg32624#msg32624 date=1129941887]
Daarna allemaal in de vriezer...[/quote]

De meest humane dood.

R
 
Back
Top