Wanneer aanvragen nog zonder diploma?

Cath

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het tijdstip van het aanvragen van mijn skilled visum. Ik ben docent, maar ik ben nog niet bevoegd. Ik sta al wel tijden voor de klas, maar al die tijd dus zonder diploma. (Dit mag overigens van onze Nederlandse onderwijs inspectie).

Nu vraag ik me af of dit problemen op kan leveren voor het aanvragen van mijn visum? Ik wil pas over een jaar of 2 daadwerkelijk verhuizen naar Australie. Tegen die tijd heb ik ook mijn diploma wel, maar kan ik dan nu al wel mijn visum aan gaan vragen zonder dat ik een diploma heb. En bovendien, de werkervaring van 3 jaar in de laatste 4 jaar: moet dat dan ook werkervaring zijn waarbij je in het bezit was van dat diploma?

Wie oh wie kan mij helpen?

Grtz, Cath

PS Ik ben overigens al wel in het bezit van een ander HBO-diploma, misschien dat dat nog scheelt....
 
Hoi Cath,

Dit hangt helemaal af van je situatie en hoe je het aanpakt. Als je als onderwijzer wil emigreren: nee, dan krijg je je positieve skillsassessment bij NOOSR (waarschijnlijk) niet voor elkaar.

Maar........je andere HBO diploma geeft je wel de mogelijkheid om via VETASSESS een gekozen beroep te laten assessen.
En de 3 v.d. 4 jaar is alleen nodig voor de extra werkervaringspunten (5 punten: 2 van 3 jaar, 10 punten: 3 van 4 jaar igv 60-punten beroep). Werkervaring heeft niets te maken met je diploma in dit geval, dus dat is niet erg. Als je werkgever je werkzaamheden maar daadwerkelijk omschrijft als onderwijzer.

Nu nog punten uitrekenen.................want 50 of 60 punten voor het genomineerde beroep incl. een eventuele MODL mogelijkheid maakt nogal wat verschil.

Succes........en misschien  leuk om nog wat meer te vertellen?

Henriette
 
Dank je wel!

Ik heb pas kortgeleden de definieve beslissing genomen om inderdaad naar Australie te verhuizen. Heb in het verleden al wel een tijd in Melbourne gewoond, dus ik ken het land en het Australische leven. Sinds een aantal maanden geleden mijn relatie op de klippen is gelopen, komt mijn heimwee terug naar Melbourne weer in volle hevigheid terug. En toch maar besloten om een poging te wagen, dan kan ik nooit op mijn stoel in bejaardehuis denken "Had ik maar......"
Zit nu dus alleen met het probleem van dat diploma wat ik nog niet heb.......

Ben nu aan het uitzoeken hoe en wat ik het beste aan kan pakken, dus alle tips zijn welkom!!!!

Groet, Cath
 
Back
Top