Wanneer health checks aanvragen?

Suusjeuh

New Member
Hallo,
Ik heb net een Working Holiday Visa aangevraagd op het internet. Nu staat er duidelijk vermeld "Je moet geen health checks doen voordat je hiervoor de opdracht krijgt" maar als je je application afrond, kan je je formulieren ( 160EH en 26EH ) uitprinten en de adressenlijst voor de panel doctors..

Betekend dit dat je dan nu al een afspraak kan maken bij de panel doctor, of moet je nadrukkelijk wachten tot je bericht ( Mail, post, telefoon? ) krijgt van Dima dat je een health check moet doen?

Ik ga zo snel mogelijk  :grin: ik heb er zin in!!!
 
Voor een WHV is alleen een "medical" nodig als je antwoord op de gezondheids vragen daartoe aanleiding geeft. Normaal wordt een WHV afgegeven zonder "medical". Als het goed is krijg je binnen een paar dagen een email met een bevestiging.
 
Toen ik de application ingevuld had, gaf hij aan dat ik een chest x ray bloed onderzoek etc moest doen. Dit omdat ik verpleegkundige ben, en eventueel, mocht de kans zich voordoen, tijdens mijn WH in dit werk in een ziekenhuis zou komen.

Een paar dagen dus.. Ok, dat is te doen. Ik ben natuurlijk niet ongeduldig ofzo he  :lol:

Bedankt, Henk!
 
In dat geval maak je een afspraak met een panel doctor (zie die lijst die je kunt vinden op internet)
Voor x-ray maak je apart een afspraak met een x-ray centre (of GGD). Bloedonderzoek gaat via de paneldoctor.

Maar ik denk dat je nog nader bericht krijgt via email. Al met al best wel prijzig die onderzoeken, maar het zo mooi zijn als je in Australie natuurlijk wat werk kunt doen als verpleegkundige of aanverwant. Nog steeds zeer veel tekorten!

Neem al je diploma's en werkervaringspapieren mee!

succes
Henriette
 
Hier in utrecht was de X-ray ca € 45,- en de panel docter € 100,-. En let erop dat ze bij de LCU (waar de medicals heen gaan) al ca 8 tot 9 weken vertraging hebben. Ik lees over mensen die al 10 weken zitten te wachten... Maar misschien dat een WHV sneller wordt behandeld?
 
Back
Top