Wanneer IELTS?

Jacob en Marije

New Member
Beste emigratie-xperts :idea:
Even een vraagje!
We zijn druk bezig om de benodigde informatie voor het aanvragen van een Skilled Visum te verzamelen. We proberen een skilled visum aan te vragen op mijn occupation en werkervaring. Om de vereiste punten te halen, moet mijn vriend voldoen aan de basiq requirements en daarvoor moet hij de IELTS test doen. Hij is bezig met het verzamelen van alle documenten en informatie die nodig zijn voor zijn skills assessment. Maar wanneer is het een goed moment om de IELTS test te doen? Als ik het goed begrijp, worden de testresultaten naar de visa processing centra gestuurd (Adelaide?) én naar de IEAUST, de organisatie die zijn skills gaat 'assessen'... Maar is het dan verstandig om de IELTS test nu al te doen, waardoor de resultaten wellicht te vroeg bij de instanties bezorgd worden? Wie heeft hier ervaring mee? Of kun je IELTS pas gaan doen op het moment dat er naar gevraagd wordt door IEAUST? (ik begrijp dat je voor het aanvragen van het visum IELTS resultaten moet overleggen)
Alvast bedankt,
Jacob en Marije
 
Hallo Jacob en Marije,

Ik raad jullie aan om je alvast op te geven voor IELTS. De uitslag van IELTS wordt automatisch naar IEAUST gestuurd en mocht dit eerder zijn dan je assessment voor IEAUST dan houden ze dan gewoon apart voor je.

Groetjes,
Tamara
 
T&T said:
Hallo Jacob en Marije,

Ik raad jullie aan om je alvast op te geven voor IELTS. De uitslag van IELTS wordt automatisch naar IEAUST gestuurd en mocht dit eerder zijn dan je assessment voor IEAUST dan houden ze dan gewoon apart voor je.

Groetjes,
Tamara

Ik neem aan dat je het moet aangeven bij de test waar je de resultaten naar toe wilt laten sturen, maar IEAUST verwacht het origineel en DIMIA ook, hoe wordt dat opgelost?

Ik ben gewoon even nieuwsgierig, ben nog van de oude stempel die het origineel in huis hadden. :D
 
Jeroen said:
T&T said:
Hallo Jacob en Marije,

Ik raad jullie aan om je alvast op te geven voor IELTS. De uitslag van IELTS wordt automatisch naar IEAUST gestuurd en mocht dit eerder zijn dan je assessment voor IEAUST dan houden ze dan gewoon apart voor je.

Groetjes,
Tamara

Ik neem aan dat je het moet aangeven bij de test waar je de resultaten naar toe wilt laten sturen, maar IEAUST verwacht het origineel en DIMIA ook, hoe wordt dat opgelost?

Ik ben gewoon even nieuwsgierig, ben nog van de oude stempel die het origineel in huis hadden. :D

Hoi Jeroen,

Je moet inderdaad bij het opgeven het adres van IEAUST opgeven. Verder krijg je ook een origineel thuis gestuurd.

Groet,
Tamara
 
Jacob en Marije :

Ik sluit me bij voorgaande commentaren aan en voeg er een opmerking aan toe: de datum van het afleggen van de Ielts test is ook de datum van slagen en zal komen te staan op het certificaat. Het certificaat zelf is 1 jaar geldig.

Hopelijk heb je hier wat aan !

Ingrid.
 
Aussielover said:
Jacob en Marije :

Ik sluit me bij voorgaande commentaren aan en voeg er een opmerking aan toe: de datum van het afleggen van de Ielts test is ook de datum van slagen en zal komen te staan op het certificaat. Het certificaat zelf is 1 jaar geldig.

Hopelijk heb je hier wat aan !

Ingrid.

Bij mij staat er dat het IELTS certificaat 2 jaar geldig is??? Misschien hebben ze dit onlangs veranderd. Ik heb 13 november jl. examen gedaan.

Groet,
Tamara
 
Het is te hopen dat het inderdaad 2 jaar geldig is, dat maakt het wat makkelijker en heb je wat meer tijd om je visa aanvraag te doen of om dingen te herstellen als er wat fout gaat tijdens de aanvraag.
 
Bedankt voor al jullie replies! Jacob moet zich maar nu opgeven en we laten de resultaten dan maar doorsturen naar IEAUST.
:D
Marije
 
Marije said:
Bedankt voor al jullie replies! Jacob moet zich maar nu opgeven en we laten de resultaten dan maar doorsturen naar IEAUST.
:D
Marije

Marije,

Ik heb jullie verhaal niet helemaal gevolgd maar het lijkt me niet onverstandig om zelf ook de IELTS test te doen. Dit kan je namelijk je tweede installment payment van het visum schelen.

Groetjes,
Tamara
 
Hoi!
Ik moet voor mijn assessment een Occupational English Test doen, dus ik ga geen IELTS test doen. Of moet dat er ook nog bij? :?

Gr Marije
 
Ik heb nog nooit van OET gehoord, dat is nieuw voor me. Waarvoor heb je een OET nodig Marije?
 
Hoi!

Dat heb ik nodig voor mijn beroep, n.l. logopediste, in OZ 'speech pathologist'. Op de webpagina van de beroepsvereniging waar ik mijn assessment moet laten doen, las ik dat er naar alle waarschijnlijkheid van je wordt verwacht dat je de OET doet, maar dat is geen regel. Indien het nodig is, zullen ze ernaar vragen. Ik heb ze inmiddels dezelfde vraag gesteld als op dit forum, maar van hun heb ik nog geen antwoord gekregen. De tijd begint te dringen, want mocht ik de OET moeten doen, dan moet ik mij opgeven vóór 7 januari, waarna ik in maart dus de OET zal plaatsvinden. Wacht ik nog langer, dan bestaat de kans dat ik de OET pas in augustus kan doen. Dan ben ik 30 en heb ik 5 punten minder. Ik wil dus mijn application vóór mijn verjaardag bij de Australische Ambassade hebben liggen. Wellicht zijn er nog anderen die mij n.a.w dit bovenstaande tips kunnen geven?
:?:
Groet, Marije
 
Back
Top