Leuke vraag, was dit nog niet eerder tegengekomen hier.
Wij hebben nog voor we alles in gang gingen zetten, de familie ingelicht. Helaas een beroerde dag voor uitgekozen, zoals later bleek (vaderdag) maar wij komen niet elke week bij de familie en wilden het zo gauw mogelijk vertellen. Erg veel spijt van de dag gehad maar nog steeds niet van de beslissing. We hadden niet verwacht dat men het leuk voor ons zou vinden. Erg veel negatieve reacties in de familie gehad, behalve van mijn jongste broer en (wat we niet hadden verwacht!) schoonvader!
Vrienden vinden het geweldig wat we gaan doen, al vinden ze het jammer dat we zo ver weg willen, maar begrijpen doen ze het wel.
Vooral mijn vader heeft last van struisvogelpolitiek, waar je niet over praat gebeurt ook niet..... Helaas kunnen we onze verhalen niet bij hem kwijt, terwijl we zo graag van hem info willen, omdat hij ook in Australië heeft gewoond. Hij ziet alleen de negatieve dingen en wil zijn dochter niet kwijt. Errug jammer!
Zelfs nu na 5 maanden valt er niet over te praten. Ook hij heeft het alleen over de negatieve dingen gehad, maar wij hebben ons goed ingelicht en konden hem op veel punten tegenspreken, dat het nu na 40 jaar toch anders is in Australië.
Schoonmoeder stelt in elk gesprek de vraag of het nu wel doorgaat, denkt blijkbaar dat we het nog niet zeker weten!!!(Is al over de 70.... :|)
Wij hebben het dus al direct verteld, omdat waar je hart vol van is...... En ik ben nogal een flapuit, al heb ik de laatste maanden helaas moeten leren, mijn tong in bedwang te houden.
Maar wij hadden ook zoiets van, geef de familie ruim de tijd om te wennen aan het idee dat wij weggaan.
Succes!