wanneer verzoek je om een werkgevers verklaring

Chantal

New Member
Ik heb even een vraagje en er zullen er waarschijnlijk nog vele volgen  :oops:.
Ik ben druk bezig om booklet 6 door te lezen en te kijken wat er allemaal bij komt kijken.
Nu zie ik (en ben dit op het forum ook al tegen gekomen) dat je referenties van vorige/huidige werkgevers moet meesturen.
Ik ben nieuwsgierig wanneer jullie dit op jullie werk hebben verteld. Ik zelf zit hier namelijk mee....mijn huidige contract loopt per december af oficieel moet mijn werkgever mij dan indien hij mij wil houden in vaste dienst nemen (3x een jaar contract). Ik ben zelf namelijk angstig dat indien ik om zo'n verklaring vraag mijn contract per december niet wordt verlengd en ik dus op zoek kan naar ander werk.

Voor je skill assesment moet je een werkgevers verklaring hebben, dus eigenlijk moet je het best snel vertellen. Want de skill assesment is het begin van je verhuizing :)

Daar was ik dus al bang voor... en dan maar hopen dat mijn baas zo sportief is om me toch in dienst te houden. Zo'n werkgevers verklaring is dat gewoon een algemene verklaring of moet daar ook in staan hoe je baas over je verichte werkzaamheden denkt.
Ik zit namelijk te denken dat indien dit gewoon een algemene werkgevers verklaring is...ik niet perse direct hoef te vertellen over mijn emigratie plannen aangezien je voor een hypotheek e.d. ook een werkgevers verklaring nodig hebt :evil:

[quote author=Chantal link=topic=1501.msg12732#msg12732 date=1113310566]
Ik heb even een vraagje en er zullen er waarschijnlijk nog vele volgen  :oops:.
Ik ben druk bezig om booklet 6 door te lezen en te kijken wat er allemaal bij komt kijken.
Nu zie ik (en ben dit op het forum ook al tegen gekomen) dat je referenties van vorige/huidige werkgevers moet meesturen.
Ik ben nieuwsgierig wanneer jullie dit op jullie werk hebben verteld. Ik zelf zit hier namelijk mee....mijn huidige contract loopt per december af oficieel moet mijn werkgever mij dan indien hij mij wil houden in vaste dienst nemen (3x een jaar contract). Ik ben zelf namelijk angstig dat indien ik om zo'n verklaring vraag mijn contract per december niet wordt verlengd en ik dus op zoek kan naar ander werk.

[/quote]

gewoon een goede smoes verzinnen  :) :evil: Ik zat vorig jaar in het zelfde bootje. Sterker nog ik zat net in de proeftijd van een nieuwe baan. Heb zo iets verzonnen van..... wil in 2006 2 maanden naar australie omdaar voor mijn oom te gaan werken. Ik heb daar werk visum voor nodig en om die aan te vragen heb ik een referentie brief nodig....... :-D :-D Helemaal niks van waar dus. Hij slikte het als warme pap. Binnen een week had ik een engelstaligen referentie brief. Nooit meer wat van gehoord.

Je kan nog eventjes goed zoeken op het forum er schijnen standaard brieven te vinden te zijn er moeten nl bepaalden zaken in staan. Wat precies weet ik ook niet meer.....

Wat er in de referentiebrief moet staan is afhankelijk van de instantie die je Skills Assessment gaat beoordelen. Zo is het bijvoorbeeld voor mensen in de ICT (met name programmeurs) belangrijk dat ze aangeven met welke programmeertalen ze hebben gewerkt. Welke tools ze daarnaast gebruiken. Bijv. Eclipse voor Java/PHP. Dit is voor iemand die bijv. fysiotherapie heeft gestudeerd en daarin ook werkzaam is, weer absoluut niet van belang. Daar gelden weer hele andere eisen. Het beste is dus om voor jouw opleiding/werk te kiezen welke instantie dit moet beoordelen. Ga vervolgens op Google zoeken naar een website van deze instantie waar hopelijk voor jou de eisen staan t.a.v. de referentiebrief. Succes  :up:

Op de SOL lijst staat achter het beroep ook welke instansie je moet hebben.. En vaak zijn die ook wel te vinden de goverment site..

Bedankt voor de info!
Ik kom er toch achter dat ik niet al te lang kan wachten om mijn baas te vertellen over mijn plannen.

het zal voor alle assessing instanties verschillend zijn misschien maar voor de EIaust of Engineers Australia heb ik het nagevraagd..dit was het antwoord:

Hier de twee antwoorden die ik kreeg van Engineers Australia:

Mailtje 1:
You can include a cover letter indicating your intention to provide
these employer references at a later date. The processing may be delayed
until this requiremenbt is met. In the first instance, lodge the
application with an explanatory letter.

Mailtje 2:
Please be advised you need to provide some documentary from your
employer indicating your role working in the engineering field. It must
not necessaily be an emloyer letter but some clear evidence (for
instance : payslip, job offer ...).

Misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft! 

Groetjes, Mir

Back