Wanneer visa aanvragen

Ingepinge

New Member
Wij staan nog echt in de beginfase.
Onze plannen zullen rustig aan groeien, maar voorlopig hebben we er een termijn van 3 jaar opgezet. Om meerdere redenen...
Wanneer begin je dan met aanvragen? Hoelang blijft zo'n visa geldig?
 
Momenteel duurt de aanvraag zelf ongeveer 8 maanden (wachttijd), daarvoor zul je echter de skills assessment moeten doen en de IELTS test. Hiervoor moet je allemaal ook nog het een en ander doen (vertalingen maken en laten maken, uitreksels aanvragen, gecertificeerde kopieen laten maken etc). Heb je heel veel geluk en gaat het erg snel, dan zal het al met al allemaal een maand of 12 duren. Dit kan echter al snel oplopen als er even iets tegen zit. Reken dus in ieder geval 18 maanden zou ik zeggen (en begin op tijd met het verzamelen van gegevens).
 
Dan gaan ze kijken of je genoeg werkervaring hebt op jouw vakgebied.Je beroep moet wel op de lijst(SOL of MODL)staan.Op www.immi.gov.au kun je er alles over lezen!
 
Skills assessment is inderdaad een soort onderzoek of je de juiste diploma's en ervaring hebt om in een bepaalde beroepsgroep aan de slag te kunnen. Elke beroepengroep heeft een eigen instantioe die de skills assessment doet. Hiervoor moet je dus een gecertificeerde kopie van je diploma's opsturen (vertaald door een beedigd vertaler als ze niet in het engels zijn), referencies van werkgevers (met de contractduur, taken etc). Eigenlijk lever je hen al het bewijs van je studie en werk (ik moest ook een engelse vertaling maken van alle vakken die ik had gehad, deze laten ondertekenen door de school waar ik de studie heb gevolgd). Al met al dus best een werkje. Mijn instantie was vrij snel. Ik ben een maand bezig geweest met de voorbereidingen en de assessment heeft zelf ook een maand geduurt, maar dit evrschilt per instantie en ook per wanneer jke instuurd (ik was schijnbaar in een rustige periode).
 
Als je nu eens begint met het downloaden van Booklet 6 (www.immi.gov.au)  en dat een stuk of tig keer doorleest (geloof mij 1 keer lezen is niet genoeg!)

Verder kun je de search button gebruiken want er staat echt al ongelofelijk veel info hier beschreven.
Alleen is iedere situatie anders dus alleen jij kunt bepalen wat de beste manier is voor jou.

Echt, veel lezen maakt je al heel wat duidelijk en begin bij het begin.

Veel succes, en je zal zien, langzaam zal alles duidelijker worden, je wilt denk ik te veel te snel.

Mariette
 
Inderdaad Mariette heeft gelijk. In het begin is alles onduidelijk en wil je heel veel, maar weet je gewoon niet wat je allemaal moet doen. Langzaam aan (door dit forum te lezen, booklet 6 en ook de site van de DIMA) zal je een idee krijgen wat er wanneer moet gebeuren.
 
[quote author=Catkin link=topic=6057.msg75930#msg75930 date=1164617166]
Inderdaad Mariette heeft gelijk. In het begin is alles onduidelijk en wil je heel veel, maar weet je gewoon niet wat je allemaal moet doen. Langzaam aan (door dit forum te lezen, booklet 6 en ook de site van de DIMA) zal je een idee krijgen wat er wanneer moet gebeuren.
[/quote]

Het is echt een hele puzzel.
In het begin zouden we ook alles zelf uitzoeken maar doordat we niet genoeg tijd (eigen bedrijf) er aan konden besteden hebben we een bureau ingeschakeld.
Kost een paar centen maar deze neemt je ontzettend veel werk uit handen.
Wat oa. Catkin doet ,alles zelf uitzoeken vind ik knap maar kost zeer veel tijd en geduld. :up:
 
Het allemaal zelf uit zoeken kost wel veel tijd. Maar is wel te doen. Wij hebben alles zelf gedaan en vandaag beloond met onze sticker in onze paspoorten.
Wel moet je alles heel goed en rustig lezen.

Groet Erna
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=6057.msg76088#msg76088 date=1164817354]
Het allemaal zelf uit zoeken kost wel veel tijd. Maar is wel te doen. Wij hebben alles zelf gedaan en vandaag beloond met onze sticker in onze paspoorten.
Wel moet je alles heel goed en rustig lezen.

Groet Erna
[/quote]

Gefeliciteerd. Daarnaast, het belangrijkste, kost het misschien wel veel tijd, maar scheelt het een hele hoop geld. Ik ga alleen en wat Erna zegt klopt: het is best te doen (met behulp van o.a. dit forum).
 
Back
Top