wao en gehandicapt

B

bert

Ik ben 51 jaar en heb een vastgezet linkerbeen en in rechter een kunstknie die los zit dus mogelijk twee vastgezette benen in de toekomst.
Maar daar heb ik even mijn zakken van vol na 39 ingrepen.
Al die prachtige maatregelen die nu worden genomen gaan mij een brug te ver en heb niets meer te zoeken hier in nederland. en mijn uitkering blijft 70%.
Het klimaat is beter voor mij, maar ik kom er niet uit, wie kan mij oprechte info geven over vestiging in Australie.
Mijn uitkering wordt geheel overgemaakt vlgs een verdrag en doe dus geen beroep op de "kas van Australie" maar hoe moet ik dit aanpakken??
 
pff dat is niet best met je knieen snap inderdaad dat je de balen er van hebt.
over een visum durf ik geen uitspraak te doen, ik denk wel dat het heel moeilijk is, omdat je al op leeftijd bent zeg maar, en in australie kennen ze geen wao, misschien hebben anderen hier wel een zinnig antwoord op.
Inieder geval welkom op het forum.
groetjes
 
Heb al veel pogingen gedaan om info te verkijgen, het is of nog niet beantwoord of je hoort niets.
Graag verzoek ik indien men e.e.a weet hoe de mogelijkheden zijn.

Vooropgesteld ga het aub niet zien als een vlucht om met een uitkering "lekker"te genieten.
Want zo is het niet, ik heb een uitkering welke tot mijn 65ste van kracht blijft.
Deze week heb ik de melding gekregen dat ik ben opgegeven tav een mijn benen.Niemand van de orthopeden durft nog wat te doen. heb 39 operaties al gehad.
Ik heb dus een vast inkomen en hoef dus nummer aanspraak te maken op de voorzieningen in Australie.

Ik ben er inmiddels 3 keer geweest en heb mijn hart echt verloren aan dat land.
De meest moverende reden voor mij is dat het klimaat mij ook erg goed zal doen, vanwege mijn handicap (links vastgezet en rechts prothese die los zit) maar zoals ik aangaf men durft niets meer te doen.

Wie weet mogelijkheden voor mij

bert
 
Ik denk dat niemand reageert omdat niemand het weet.

Ik zou contact opnemen met een (Australische) migration agent als ik you was.
Bijvoorbeeld George Lombard, of Allan Collett(Go matilda), of TIG etc.


succes

groetjes

Simone

p.s. had je al www.immi.gov.au doorgespit voor de mogelijkheden?
Welk visum denk je dat mogelijk is?
 
Heb alles wat mogelak kan zijn al doorgenomen maar in dit ( specifieke geval) mag ik dat zo stellen is niets te vinden t.a.v. verblijf.
Mocht ik verder nieuws hebben zal ik het laten weten en mocht iemand anders ook info hebben laat het mij ook weten


bert
 
Hoi Bert,

Welkom op het forum!
Ik denk dat je (zoals Simone al aangaf) het beste even contact op kunt nemen met een migration agent om jouw specifieke situatie te bespreken. Voor al je andere vragen ben je hier op het forum wel aan het juiste adres :wink:.
 
Back
Top