wapentuig meenemen

erwinstolwijk

New Member
Zowel mijn vriendin als ik beoefenen iaido (japanse vechtkunst). Ikzelf geef daar les in.
Iaido wordt beoefend met echte japanse zwaarden, dus vanzelfsprekend zijn er wat zwaarden in huis.

je voelt 'm al aankomen: ik wil deze zwaarden natuurlijk meenemen!
Ik wil graag daar verder trainen en misschien wel een eigen dojo starten.
Is er iemand die ervaring heeft met het meenemen van wapens, zwaarden in het bijzonder?

Ik heb al gezocht op dit forum en alleen wat gevonden over vuurwapens. Hier werd ik niet heel veel wijzer van.

p.s. voor diegene die meer willen lezen over iaido, kijk eens op www.yushinkan.com.
 
hmmm, ik denk dat het goed is om eens op zoek te gaan naar de douane site. Ik vrees dat als je niet heel goed geinformeerd bent en binnenkomt met wapens zonder vergunning, je misschien direct naar de gevangenis gaat, zonder door start te gaan en zo ... ;-)

Ik weet effe zo de link niet ... iemand anders misschien??

(PS: Origineel topic wel  :up:)
 
Mijn doet ju-jutsu en heeft houten messen en sabels/zwaarden die hebben we gewoon meegenomen,
maar toen hij hier in een dojo vertelde dat hij die thuis rond had slingeren deed hij zijn oren dicht.
Dat schijnt dus verboden te zijn. In de invoervoorwaardes stond wel dat wapens van matrial arts niet
mochten maar wij dachten niet dat dat zelfs voor de houten wapens gold. Dus ik denk dat het niet mag.

Groetjes Inge
 
Hoe zou het dan zitten met een onklaar gemaakt jachtgeweer (volgestort met lood)? Dit betreft een erfstuk van mijn overleden schoonvader.

Heeft iemand 'n idee?

:sword:
 
Wapens voor de sport mogen in principe mee het vliegtuig in, mits aangemeld bij de luchtvaartmaatschappij. Die hebben daar dan weer procedures voor, je mag de wapens uiteraard niet zelf het vliegtuig mee innemen. Misschien kan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij je dan ook vertellen hoe het zit met de invoerbepalingen in Australie.
 
Ik heb contact gezocht met de douane 'down under'. Dit was hun reactie:

Swords are not controlled under the Customs Prohibited Imports Regulations at present. However, you should contact the Firearms/Weapons Registry of your State/Territory
Police Service ( contact list attached) to determine any requirements they might have on the possession of these items.


Dat wordt dus contact zoeken met de Police Service van SA...

Ik zal jullie op de hoogte houden!
 
Back
Top