Wat als CO niet antwoordt??

Jerden

Active Member
Aangezien ik vorige week toevallig bij het overzicht van onze documenten zag staan dat voor Jeroen 2 VOG's requested waren (1 voor Belgie en 1 voor NL), heb ik onze CO een mailtje gestuurd om uit te leggen dat Jeroen 10 jaar geleden slechts 7 maanden in Nederland gewoond heeft en dat we er dus vanuit gegaan zijn dat hij daarvoor geen VOG nodig had, met de vraag erbij of hij dit kon bevestigen.

Ik heb dan zo'n soort van autoreply gehad waarin stond dat "The documents attached in your email (er waren er trouwens helemaal geen attached....) have been successfully received.These will shortly be forwarded to your case officer. Please do not mail originals or copies of the same documentation unless you have been specifically asked to do so. This mail box address should only be used for forwarding documents by email. This is to ensure that your documents reach your case officer promptly". Sinds toen heb ik niets meer gehoord. Ik heb geen ander emailadres en er stond in de eerste mail dat ik dit mailadres kon gebruiken voor general enquiries.

Ondertussen staat in onze status de VOG voor mezelf en 1 VOG voor Jeroen op "met", de andere voor Jeroen staat nog steeds op requested. Ik wil weten of ik nu toch nog die Nederlandse moet aanvragen, maar hij antwoordt niet. En ik wil ze niet tegen ons in het harnas jagen door mailtjes met dezelfde vragen te blijven sturen... :| Iemand ervaring in het mailen met CO's? Of ben ik gewoon weer veel te ongeduldig?? :?
 
En ja: je bent te ongeduldig

Oke, ik heb me voorgenomen minder ongeduldig te zijn en tot vandaag te wachten vooraleer ik een form invul. En zie: vanmorgen een antwoord van de CO in mijn mail! Geduld loont :smile:

De VOG voor Nederland is dus niet nodig, al vind ik dat het op een rare manier geformuleerd is, nl.: I advise that the Police clearance certificate from the country Netherlands will not be required.

Nu nog wachten op die referral van Jeroen zijn medicals. Bij mij en de kinderen staan nu alle documenten op "met", maar bij Jeroen zijn die medicals nog steeds niet in orde. Ik krijg er de kriebels van, wat voor dingen hebben ze nu weer gevonden?? :|

Geduld.....geduld.... (ik ben aan het oefenen) :smile:
 
Lijkt me in orde en dat je nu niets meer hoeft te doen. 'I advise' zou ik hier denk ik vertalen als 'ik bepaal' . Het leest inderdaad wel een beetje krom.

geduld...tja. Dankzij dit draadje weet ik nu ook dat ik het verkeerd heb gedaan. Ik kreeg precies dezelfde tekst als jullie terug, dus ze hebben mijn mails over de vertraging van de medicals helemaal niet ontvangen. En nu heb ik geen zin meer om het alsnog opnieuw op de goede manier te versturen. Ze hebben de attachment ontvangen (ookal was dat een dag te laat) en als het goed is binnenkort de papieren van de arts dus ik gok erop dat het in orde is.

Wanneer zijn bij jullie de medicals op de post gegaan? Jullie zouden nu toch heel snel iets moeten horen lijkt me.
 
Hoi Lucy

ook al krijg je zo'n autoreply terug, blijkbaar lezen ze het toch wel, want ik heb zowel op het invullen van de form als op het rechtstreeks naar het mailadres sturen een antwoord gehad (duurt wel een paar dagen, maar kom, dat is goed voor het oefenen van het geduld :wink: ). Dus volgens mij hebben ze jouw mails wel ontvangen en gelezen.

Ik had de form ingevuld om hen te laten weten wanneer we de medicals gedaan hadden (op 27 jan) en wanneer ze doorgestuurd waren (op 4 februari). Daar kreeg ik dit antwoord op : "I note from the records that your medical results are noted in the file and there is a referral of your results to the medical officer of the common wealth. This will delay processing of the application for some time." Bij het nakijken van onze status zag ik dat de medicals van mezelf en de kinderen in orde waren maar die van Jeroen nog steeds niet.
Heel erg vervelend, heb al visioenen dat ons visum gaat geweigerd worden owv medische redenen. Het enige dat we kunnen bedenken dat de vertraging veroorzaakt is dat Jeroen al sinds jaren medicijnen moet slikken voor zijn maag, wegens een breukje in het middenrif. Een kleinigheid, ik kan me niet voorstellen dat dat problemen veroorzaakt, maar blijkbaar dus wel. En ik ben er helemaal niet meer gerust in. Zit elke dag vol zenuwen naar onze status te kijken maar voorlopig geen verandering. GRRRR, straks ga ik nog medicijnen moeten slikken voor een maagzweer ten gevolge van de stress <_<
 
Ik denk echt oprecht dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het is en blijft erg spannend zo op het laatst, en dan ga je overal spoken zien (ik in ieder geval wel).
Dus gewoon niet meer steeds kijken en dan krijg je vanzelf een keer een mail in je box dat je kunt vertrekken. Maar ik heb makkelijk praten, ik kan niet eens naar dit soort dingen kijken omdat ik alles via de post heb verzonden....

Blij te horen dat ze de mails toch lezen, beetje rare situatie anders: op dag 28 ontvangen ze een word bestand met tekst en de volgende dag dezelfde tekst maar dan op briefpapier van het laboratorium...Zal toch wat vreemd overkomen zonder toelichting. Ik hoop op een goede afloop.

Ik wist trouwens niet dat we zo dicht langs elkaar oplopen; wij hadden de medicals op 28 januari. Misschien hebben we wel dezelfde CO.

Goed idee trouwens om ze via het form te laten weten wanneer je de medicals hebt gedaan, ga ik ook even doen mbt de verzenddatum van de medicals.

Wachten wachten wachten....
 
Bedankt Lucy, ik hoop dat je gelijk hebt!

Niet steeds kijken is tot mijn grote verbazing zeer moeilijk. Het lijkt wel een verslaving! Toen wij nog aan het begin stonden las ik heel vaak (vooral op het Britse forum) van mensen die om de haverklap hun online status zaten te controleren, en toen dacht ik nog: wat heb je daaraan, wacht toch gewoon af .... En zie mij nu! Gelukkig is het nu even weekend en kan ik 2 dagen eraf blijven. Maar maandag zal het weer het eerste zijn dat ik ga doen vrees ik (of nee, ik controleer altijd eerst even mijn mail, kwestie van voorbereid te zijn...)

Ja, onze laatste stappen lopen echt wel heel dicht bij elkaar. Onze aanvraag zit in team 7, bij Kaneez Dean. Is dat dezelfde als die van jou? En jij hebt ook wel wat vertraging opgelopen met je medicals he. Dus wie weet krijgen wij op dezelfde dag nieuws. Hopelijk is het dan ook goed nieuws, ik durf er nog niet teveel bij nadenken.

Wachten en geduld uitoefenen, veel meer kunnen we niet doen ....

Succes! :up:
 
Hallo Jerden,

Volgens mij hoef je je om de medicals van Jeroen geen zorgen te maken. Ik slik al sinds 1989 medicijnen voor mijn maag (Losec) om precies dezelfde reden: een breukje in mijn middenrif. Ik kreeg Losec voorgeschreven van mijn internist, nog vóórdat het officieel toegelaten was op de Nederlandse markt. En ik slik het nog steeds, want ik kan niet zonder.
Mijn vrouw en ik zijn nu al ruim 4 jaar hier in Ozzie en Losec is hier véél goedkoper dan in NL. Wij moeten dit medicijn zélf betalen, want wij hebben geen Medicare, daarvoor worden wij "te oud" geacht, en sinds kort vergoedt ook de private health verzekering dit medicijn niet meer. Het feit dat wij hier zijn op een tijdelijk visum, dat nooit omgezet kan worden in een permanent visum, speelt een grote rol.

Nogmaals, maak je geen zorgen, die goedkeuring op de medicals komt er wel en dat visum dus ook wel.

Zilver
 
Hoi Zilver
bedankt! Het stelt me al een beetje gerust, al weet ik niet of ze bij een permanent visum niet strenger zijn. Maar ik zou het wel ontzettend lullig vinden als we om die reden geen visum zouden krijgen.

Hoe "oud" zijn jullie dan als ik vragen mag, want ik dacht dat het bij 45 sowieso stopte en je dus geen visum meer kon krijgen. Maar mss zijn de regels voor een tijdelijk visum anders.

Geniet van jullie rondreis, lijkt me fantastisch!

grtjs
Jerden
 
Hoi Jerden,

Mijn mijn en ik zijn hierop een 457 visum en we zijn 57 en 56 jaar. Zolang als je kunt werken en de Australische overheid denkt dat je werk belangrijk genoeg is, krijg je een tijdelijk visum. Helaas komen ook wij niet meer in aanmerking voor een permanent visum. Een retirement visum is helaas voor ons ook geen optie omdat je dan naast je pensioen een vermogen van rond de $800.000,00 moet hebben.

Groet, Magda
 
Hallo Jerden,

Wij zijn beiden 63 jaar. We zijn ruim 4 jaar geleden naar Australië gegaan op een Retirement Visum. Niet het Retirement Visum, waar Magda over spreekt, dat is het nieuwe subclass 405 Investment Retirement Visa. Wij hebben onze aanvraag in 2005 voor het subclass 410 Retirement Visa ingediend vlak vóórdat besloten werd dit visum niet meer te verstrekken. We hebben geluk gehad, want ook wij kunnen niet beschikken over het bedrag dat Magda noemt:
Aud 800.000,00. Daar komt bij, dat op het 405 visum de Australische overheid bepaalt, in welk bedrijf je de helft van dat bedrag moet investeren; keuzevrijheid is er niet. Voor ons gelden gelukkig de iets minder strenge/stricte regels van het 410 visum. We hebben nu kortgeleden ons visum moeten verlengen, want de oorspronkelijke geldigheidsduur van 4 jaar was voorbij. Gelukkig gelden voor een vernieuwing/verlenging dezelfde regels als voor het oorspronkelijke 410 visum. We waren aangenaam verrast (niet goed genoeg de website gelezen), dat de geldigheidsduur nu 10 jaar is, dus voorlopig zijn we van het 'gezeur' af.

Ik denk trouwens niet, dat er een verschil gemaakt wordt mbt. de medische eisen tussen een tijdelijk en een permanent visum. Het gaat de Ozzies er alleen maar om, dat je geen last voor ze wordt in het medische systeem.

Genieten doen we nu al een paar jaar volop en gaat nog even door. Het land is zóóó groot en er is zo veel te zien...

Succes,
Zilver
 
Back
Top