Wat denken jullie ervan???

Ivette

New Member
Hey iedereen,

Heb al wel eens wat gepost over hoe en wat (zoooooveeeeel te doen) maar aangezien ik nou weer verschillende berichten hoor over hoelang je bij elkaar moet zijn etc.etc. zou ik graag van jullie weten wat jullie denken dat mijn kansen zijn.

Ik ben nu 13 maanden samen met mijn vriend uit Perth. Ik ben een jaar naar Oz geweest op een WHV waarin we totaal zo'n 3 maanden echt samen zijn geweest.

Inmiddels is hij net terug naar Oz want hij is hier zo'n 5 weken geweest. Ook zijn we sinds 2 weken verloofd  :).

In mei ga ik langs en dan gaan we samen een rekening openen, ook gaat hij nu vanalles op beide namen zetten (gas, water en andere rekeningen).

We willen graag in Augustus het de facto spouse visum aanvragen (niet het Fiance!!).
Oftewel... Tijdens het intervieuw zijn we 20 maanden samen, 9 maanden verloofd en zijn we zo'n 6 maanden echt 'full-time' bij elkaar geweest.

Wat denken jullie?? Is dit genoeg? En moeten we vertellen of we verloofd zijn of niet??

Sorry voor dit misschien zo warrige verhaal... hihi

Verder nog wat vraagies over de aanvraag zelf.
Hoelang van te voren moet je ongeveer berlijn bellen?
Wanneer zou ik met mijn Medicals en police check moeten beginnen?
Moet ik de forms van de NL mensen die een Stat. Dec. invullen ook laten certificeren?

Alvast super bedankt,
Groetjes Ivet

Is een moeilijke vraag Yvette.

Ik denk dat je dat zelf het beste kunt beantwoorden. Sommige stellen komen er na 25 jaar huwelijk achter dat ze elkaar niet goed kennen.

Volg gewoon je hart, dan komt alles goed.

Bart

Hey bart,

Haha ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Want wij zijn er wel zeker van hoor maar het ging mij er vooral om of jullie denken dat Berlijn er ook zo over zou denken...
Maar toch bedankt  :wink:

Summary: Thanks!!

Groet Ivet

Ik weet het echt niet zeker, hoor, maar mijn idee is dat je
dus minimum 12 maanden een aantoonbare relatie moest hebben.
Samenwonen en fiance helpt. Als jullie nog vrienden en familie hebben die
gaan bevestigen dat jullie die relatie hebben, denk ik dat het goed komt.
Want ik heb begrepen is ook dat ze in Berlin tijdens het gesprek ook
goed met hun gevoel/intuitie ( en mogelijk ook met psychologisch training)
naar jullie kijken. Dus als het echt is denk ik merken ze dat wel. 

Als jullie plannen hebben om straks te gaan trouwen kan het misschien ook via
prospective marriage. Hebben jullie daar al over na gedacht?
Misschien makkelijker?

statuary declaration moet volgens mij bij een notaris of dergeleijken gebeuren
dus meer gecertificiert kan het niet, maar vertaalt worden moet dat
volgens mij ook nog.

Medical kan volgens mij op korte termijn worden geregelt.
(ik had die binnen twee weken rond inclusieve versturen per
courier) Kan dus na de officiele aanvraag.

Meer weet ik niet echt. En let op, die informatie heb ik
gewoon in stukjes van verschillende mensen (ook van het forum hier)
verzamelt, Hoeft dus niet 100% te kloppen.

Voor me partner die op mijn
student visa mee kwam was een declaratie (ze was wel netjes)
van het reisbureau al genoed. Maar voor student visa kijken ze er blijkbaar
niet zo streng naar. Wij waren ook op statements en van alles voorbereidt,
vandaar dat ik een heel klein beetje van spouse visum afweet.

Mischien kunnen de 'spouse-experts' hier op het forum je beter helpen.

Good luck! :up:
Annemarie

Hey Jassian,

Dank je wel! Ja we hebben nagedacht over prospective marriage maar volgens mij (weet het niet zeker) moeten we dan binnen zoveel tijd trouwen. En we willen pas in 2008 trouwen....

Super bedankt voor je reactie!

Groet Ivet

[quote author=Ivette link=topic=3711.msg44196#msg44196 date=1137799092]

Dank je wel! Ja we hebben nagedacht over prospective marriage maar volgens mij (weet het niet zeker) moeten we dan binnen zoveel tijd trouwen.
[/quote]

Yep, ik heb ook zoiets gehoord.
2008 lijkt me en mooi datum. Als jullie dat graag willen gaat het waarscheinjlik
beter via spouse, uhum.

All the best! :-D

[quote author=Ivette link=topic=3711.msg44196#msg44196 date=1137799092]
Ja we hebben nagedacht over prospective marriage maar volgens mij (weet het niet zeker) moeten we dan binnen zoveel tijd trouwen. En we willen pas in 2008 trouwen....
[/quote]

Met een prospective marriage visum moet je binnen 9 maanden trouwen. Of dat na verkrijgen van het visum, of na aankomst in Australië is weet ik niet precies - maar dat moet te vinden zijn in Booklet 1.

Zoals ik het begrijp moet je voor een spouse-visum (lees defacto) kunnen aantonen dat je al 12 maanden een 'husband-wife' relatie hebt. Logische bewijzen daarvoor zijn natuurlijk samenwonen, gezamenlijke rekeningen, gezamenlijk huishouden, etc.
Voor niet iedereen zal het makkelijk zijn om dit bewijs te verkrijgen, o.a. doordat het soms niet mogelijk is om langer dan x maanden bij elkaar in hetzelfde land te verblijven (visums e.d.). Volgens mij zijn er een aantal leden op het forum die met minder dan 12 maanden samenwonen toch een spouse/defacto visum hebben verkregen. Dus het lijkt er op dat er mogelijkheden zijn, maar het zal wat moeilijker zijn dan een standaard geval en je zult dus in elk geval veel en goed overig bewijs van jullie relatie moeten hebben.

Back