Ook ik heb mijn meubels meest in NL achtergelaten, tenzij het uitelkaar en weer in elkaar te zetten was, zoals mijn Leenbakker boekenkasten en een 1-persoons bed. Vind het erg jammer dat ik bijv mijn buffetkast weg heb moeten doen, maar zou daar nu ook geen ruimte voor hebben.
Iets wat ik echt mis? Hahaha! Niet lachen! Dat hebben ze hier nl al genoeg gedaan!
Mijn trapje!
Ik had zo'n aluminium trapje van 3 tredes of zo, met zo'n verhoogde beugel (wat naar mijn idee een beetje standaard is in NL).
De verhuizers waren weg en wij hadden 'm nog nodig en tja... te laat.
Maar hier kan ik niet zo'n trapje vinden. Heb een aluminium trapje die nauw toeloopt, geen verhoogde beugel heeft en... ik durf er niet op te staan! Oh, wat een drama toen ik een plafondlamp moest vervangen! Ben een half uur (ja, echt waar!) bezig geweest om de kap los te schroeven (stom systeem...) en de lamp eruit te draaien, onderwijl doodsangsten uitstaand op het trapje omdat ik niks anders had om op te staan en te koppig was om vrienden te bellen.
En daags erna opnieuw bijna een half uur om er een nieuwe lamp in te draaien e.d..
Een vriend (en judo coach) heeft me zijn trapje laten zien: veel zwaarder, maar met mooie brede en diepe treden en plateau EN verhoogde beugel, dus Janka durft op de bovenste tree te staan! Maar de grap was dus wel: hoeveel judoka's heeft Janka nodig om een lamp te vervangen...
Maar hij zorgt er nu voor dat ik ook zo'n trapje krijg
Fiets ja/nee. Ik had een erg oude fiets en vond het wel fijn een nieuwe uit te kunnen zoeken hier, maar ik mis de 'trommel remmen', de verlichting, de jasbeschermers, de spatborden, bagagedrager, standaard en heb dan gelukkig wel weer eentje kunnen vinden met een verlaagde instap (ben niet zo lenig...) en m'n fietstassen komen uit NL
Bagagedrager e.d. kun je er hier wel op laten zetten, maar zijn dus niet gebruikelijk.
Hier zit standaard een fornuis in je woning, maar die haalt het niet bij mijn mooi fornuis in NL. En ben blij dat ik hier een andere wasmachine gekocht heb, want het 2e hands ding wat ik hier eerst had, leek m'n kleding meer te beschadigen dan schoon te krijgen. Dat zijn dingen die ik wel mis, maar die ik ook nu niet mee zou nemen.
Wat heb ik teveel?
Of beter: te weinig? Ik heb nu een woning zonder inbouwkasten, dus moet even kijken of er in mijn vrienden/kennissenkring iemand is, die dat tzt kan verhelpen. Ik merk dat ik belachelijk veel kleding heb (kan dat moeilijk weg doen) en veel prullaria. Had in NL veel boekenplanken, brede vensterbanken e.d. en daar zette ik dan ook van dat kleine spul op. Het zit nu in doosjes. In NL al gesorteerd en ik wil het niet kwijt, maar heb ook niet de mogelijkheid om het ergens neer te zetten.
Qua theedoeken deel ik de mening van Lamarck! Gelukkig heb ik een mooie voorraad meegenomen en ik ben al betere tegengekomen hier. Weet alleen niet meer waar....
Maar je leert je hier wel te redden hoor
Nu alleen dat trapje nog