Wat had je achteraf gezien niet willen verschepen of juist wel mee willen nemen?

stars

Member
Het hele huis staat op z'n kop. Wat gaat mee, wat verkopen we, wat geven/gooien we weg.
Toch lastig wat mee te nemen.
Fietsen hadden sommigen achteraf graag mee genomen. Waar hebben jullie nog meer"spijt" van dat je het niet mee genomen hebt. En wat heb je mee gesleept en had je toch liever niet meegenomen?
 
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Want ook mijn huis staat al helemaal op z'n kop.

Ik had ook hier gelezen dat veel mensen spijt hadden dat ze kledingkast hadden meegenomen vanwege de inbouwkasten, dus die hebben wij nu al verkocht (helaas want ze waren erg mooi).
En Lamarck mistte haar theedoeken uit NL :)

Ik ben nu veel NL kinderboeken aan het kopen zodat ze daar ook NL boeken hebben, hebben jullie dat ook gedaan of hoe doen jullie dat?
 
Eerlijk gezegd...had ik maar veel meer meegenomen!! Wij hebben veel weggeven en een hele mooie bijna nieuwe dining set met dressoir verpatst voor weinig en acheraf ...hadden we het maar meegenomen!! Echt mooie(modern) en kwalitatieve goede meubels zijn hier schaars en duur! Ook decoratieve spullen zijn erg prijzig.
Je went wel aan de prijzen hier maar toch....
Senseo hoef je echt niet mee te nemen!
 
idd, we hebben onze eiken eethoek en eiken buffetkast ook meegenomen en dat is wel fijn. Maar dat is vooral omdat het een set was en goede kwaliteit spul is. De seats-and-sofas bankjes en de computertafel enzo hebben we achtergelaten en een groot deel van de ikeaspullen ook. Hier zijn ook goedkope en dure zaakjes...
Ons eigen bed en driekwart van de kinderkamers zijn wel mee, da's ook fijn. Het enige wat we hier missen is onze kamerbrede-tot-aan-het-plafond-ingebouwde-boekenkast, maar die kon uiteraard niet mee :). Dus een groot deel van de boeken zit nog in een doos. Voor de rest missen we niet veel. Er is minder ruimte dus als we alles meegenomen hadden hadden we het toch niet kwijtgekund. Maar dat missen we dus niet.
 
Ook ik heb mijn meubels meest in NL achtergelaten, tenzij het uitelkaar en weer in elkaar te zetten was, zoals mijn Leenbakker boekenkasten en een 1-persoons bed. Vind het erg jammer dat ik bijv mijn buffetkast weg heb moeten doen, maar zou daar nu ook geen ruimte voor hebben.

Iets wat ik echt mis? Hahaha! Niet lachen! Dat hebben ze hier nl al genoeg gedaan!
Mijn trapje!
Ik had zo'n aluminium trapje van 3 tredes of zo, met zo'n verhoogde beugel (wat naar mijn idee een beetje standaard is in NL).
De verhuizers waren weg en wij hadden 'm nog nodig en tja... te laat.

Maar hier kan ik niet zo'n trapje vinden. Heb een aluminium trapje die nauw toeloopt, geen verhoogde beugel heeft en... ik durf er niet op te staan! Oh, wat een drama toen ik een plafondlamp moest vervangen! Ben een half uur (ja, echt waar!) bezig geweest om de kap los te schroeven (stom systeem...) en de lamp eruit te draaien, onderwijl doodsangsten uitstaand op het trapje omdat ik niks anders had om op te staan en te koppig was om vrienden te bellen.
En daags erna opnieuw bijna een half uur om er een nieuwe lamp in te draaien e.d..

Een vriend (en judo coach) heeft me zijn trapje laten zien: veel zwaarder, maar met mooie brede en diepe treden en plateau EN verhoogde beugel, dus Janka durft op de bovenste tree te staan! Maar de grap was dus wel: hoeveel judoka's heeft Janka nodig om een lamp te vervangen...
Maar hij zorgt er nu voor dat ik ook zo'n trapje krijg :)

Fiets ja/nee. Ik had een erg oude fiets en vond het wel fijn een nieuwe uit te kunnen zoeken hier, maar ik mis de 'trommel remmen', de verlichting, de jasbeschermers, de spatborden, bagagedrager, standaard en heb dan gelukkig wel weer eentje kunnen vinden met een verlaagde instap (ben niet zo lenig...) en m'n fietstassen komen uit NL :)
Bagagedrager e.d. kun je er hier wel op laten zetten, maar zijn dus niet gebruikelijk.

Hier zit standaard een fornuis in je woning, maar die haalt het niet bij mijn mooi fornuis in NL. En ben blij dat ik hier een andere wasmachine gekocht heb, want het 2e hands ding wat ik hier eerst had, leek m'n kleding meer te beschadigen dan schoon te krijgen. Dat zijn dingen die ik wel mis, maar die ik ook nu niet mee zou nemen.

Wat heb ik teveel?
Of beter: te weinig? Ik heb nu een woning zonder inbouwkasten, dus moet even kijken of er in mijn vrienden/kennissenkring iemand is, die dat tzt kan verhelpen. Ik merk dat ik belachelijk veel kleding heb (kan dat moeilijk weg doen) en veel prullaria. Had in NL veel boekenplanken, brede vensterbanken e.d. en daar zette ik dan ook van dat kleine spul op. Het zit nu in doosjes. In NL al gesorteerd en ik wil het niet kwijt, maar heb ook niet de mogelijkheid om het ergens neer te zetten.

Qua theedoeken deel ik de mening van Lamarck! Gelukkig heb ik een mooie voorraad meegenomen en ik ben al betere tegengekomen hier. Weet alleen niet meer waar....

Maar je leert je hier wel te redden hoor :)
Nu alleen dat trapje nog :) :)
 
Iets wat ik echt mis? Hahaha! Niet lachen! Dat hebben ze hier nl al genoeg gedaan!
Mijn trapje!
Ik had zo'n aluminium trapje van 3 tredes of zo, met zo'n verhoogde beugel (wat naar mijn idee een beetje standaard is in NL).
(....)
Fiets ja/nee. Ik had een erg oude fiets en vond het wel fijn een nieuwe uit te kunnen zoeken hier, maar ik mis de 'trommel remmen', de verlichting, de jasbeschermers, de spatborden, bagagedrager, standaard en heb dan gelukkig wel weer eentje kunnen vinden met een verlaagde instap (ben niet zo lenig...) en m'n fietstassen komen uit NL :)
Bagagedrager e.d. kun je er hier wel op laten zetten, maar zijn dus niet gebruikelijk.
Ja, wij hebben ook gezocht naar zo'n trapje! Op een gegeven moment zijn we gestopt met zoeken...

En wat ik het meest mis van de fiets is dat bij normale fietsen in Nl iemand achterop kan zitten. Waarschijnlijk zijn die er hier ook wel maar nog niet gevonden. Ik grijp er vooral op mis bij het halen en brengen naar school. Als er eentje 's middags gaat spelen dan is het niet handig als ie met de fiets naar school is, want vriendjes zijn altijd met de auto. Liefst zou ik hem/haar dan 's ochtends achterop zetten, maar nu pak ik toch maar weer de auto.
 
Grappig heb niet eens zo'n trapje, nooit gehad en nooit gemist. Klim altijd op n stoel, tafel of kruk. Trapje zou best handig zijn nu je t zegt haha. Vooral met de slingers ophangen zie ik t helemaal voor me :)
 
Ja, zo'n trapje hebben wij wel. Was eigenlijk op de lijst "niet mee" gekomen. Hij verhuist nu eerst naar de "twijfel" lijst.
 
De doos met "prullekes". Pak die maar mee! Ik mis het hier regelmatig: een stukje touw, een punaise, een knoop, een magneetje, een paperclip, dat dopje wat op de kraan pastje, ... Allemaal van die rommeltjes die je hier gewoon kunt kopen in de winkel, maar die je eigenlijk bijna niet nodig hebt en pas mist als je het dus WEL nodig hebt. Dan moet je weer naar de winkel voor een stom stukje touw en de week erop weer naar de winkel voor een stom rubbertje, enzovoorts. En vaak moet je dan ook meteen weer 50 meter touw kopen, of 20 rubbertjes, terwijl je dat niet nodig hebt: dat 2 meter bolletje dat je steeds weer herbruikte voldeet gewoon en ik heb hier thuis maar 2 kranen, geen twintig... Ach ja, such is life :)
 
We zijn erg blij dat we veel hebben meegenomen, aangezien alles hier een stuk duurder is.
Mijn grote poffertjespan mis ik echt. De aussie-kids zijn gek op poffertjes en vandaag ben ik dus de hele dag al aan het bakken voor een grote groep kinderen op het kleintje, die ik wel meegenomen had. We eten hier ook veel vaker poffertjes dan in Nederland.....
We hebben spijt dat we onze fietsen meegenomen hebben, 5 stuks en we hebben het afgelopen jaar maar 1 keer gefietst. Onze kinderen vinden het hier niet fijn om te fietsen, zien elke kleine helling als een berg.....Maar misschien ligt dat ook gewoon aan mijn kinderen en moet ik ze hierin beter opvoeden. ;)
We hebben weinig boeken meegenomen, maar veel ned. boeken op de e-reader gezet, ook kinderboeken.
 
Ja, Nederlanders en fietsen, dat gaat goed samen! tot ze een berg tegenkomen... LOL!
Ik heb hier ooit al poofertjespannen voorbij zien komen op de buy&sell paginas van Facebook, dus het moet wel te verkrijgen zijn.
 
Ja, Nederlanders en fietsen, dat gaat goed samen! tot ze een berg tegenkomen... LOL!
Ik heb hier ooit al poofertjespannen voorbij zien komen op de buy&sell paginas van Facebook, dus het moet wel te verkrijgen zijn.
Poffertjes pan? Een tientje bij K-mart of Target voor een electrische. Niet zo snel, maar werken wel.
Wij hebben laaste een poffertjes party gehouden, omdat de pakken anders over de houdbaarheids datum heen gingen :)

Bart
 
En uit de serie "de K-mart voor al uw problemen", zag ik vandaag de bovengenoemde trapjes (voor weinig) bij de vrienden van de K-mart...
 
En uit de serie "de K-mart voor al uw problemen", zag ik vandaag de bovengenoemde trapjes (voor weinig) bij de vrienden van de K-mart...

Hahaha ik liep daar gisteren ook langs....dacht dat moet ik hier posten volgens mij iets van 23dollar viel mij reuze mee :)
 
Wij wonen nu 4.5 jaar in Hobart, en achteraf had ik graag mijn motor mee willen verhuizen.
Ik ben inmiddels in onderhandeling om mijn oude motor terug te kopen, puur toeval.

Heeft iemand hier ervaring met het verhuizen/verschepen van motorvoertuigen?

Groeten,
Marcel
 
Ergens zweeft een topic van iemand die zijn motor naar Tassie heeft verscheept...

Kan het ff niet zo snel vinden maar heb het wel. Vanavond even verder zoeken.
 
Back
Top