wat heb ik over het hoofd gezien?

Joske

New Member
hoi, ik vertrek binnen enkele weken met een one-way ticket en WHV naar Australië,
om met mijn australisch vriendje samen te wonen.  Na mijn WHV
gaan we proberen werk te maken van een spouse of een de facto visa.
Ben wel van plan om aan de douane te vertellen dat ik een vriendje heb
zitten daar (moesten ze vragen stellen) maar niet dat ik van plan ben om
daar te blijven.  Is dat een goede zaak?

Ik ben bijna klaar met mijn voorbereidingen om te vertrekken,
maar ik ben er zeker van dat er nog addertjes onder het gras liggen
of dat ik iets over het hoofd gezien heb qua organisatie.
Maar ik kan niet meteen op iets komen.
Misschien kan jullie heldere geest mij helpen?

thx  :smile:
 
Waarom zeggen dat je een vriend hebt daar? Zou ik zeker niet doen. Dat is nou precies wat ze niet willen.......en echt een reden om het te zeggen is er toch ook niet?

Als ze vragen stellen ivm de enkele reis: je bent van plan om 3 maanden in de fruitpluk te werken en je tweede WHV aan te vragen (als dat kan qua leeftijd enzo). Je kunt geen retour boeken langer dan een jaar van te voren...Voor de zekerheid een kopie bankafschrift op zak om je financien te kunnen bewijzen voor een eventuele terug reis.

En dan.....lekker genieten.

Zo zou ik het doen.

Henriette
 
maar houden ze er geen rekening mee dat ik nog niet lang geleden terug ben geweest in Australië?
ben daar geweest in december en dan nog eens terug gegaan in maart.  En nu ga ik weer terug, maar dan voor een jaar.  En de vorige keer heb ik gezegd dat ik mijn vriend kwam bezoeken.
Gaan ze dat niet checken als ze mijn paspoort zien?  :oops:
Of zou ik liegen liegen liegen  :smile:
 
eerlijkheid duurt het langst. Kleine afwijking van de waarheid is niet zo erg maar liegen over een vriendje waar je eventueel je visa op gaat halen brengt je niet verder. Bij je visa aanvraag zullen ze wel vragen stellen hoe lang je al een relatie hebt. Mischien moet je wel bewijzen dat je een langere relatie hebt en dan heb je mooi verteld dat je hem pas kent. stellen ze geen vragen prima. Stellen ze wel vragen eerlijk antwoorden.

gr marc
 
't is maar dat ik erg slecht ben in liegen, ik val meteen door de mand  :|
maar wat als ik zeg dat ik van plan ben om 3 maanden fruit te plukken en inderdaad een 2de WHV wil aanvragen (dat kan gezien mijn leeftijd) en dat ik van plan ben om met mijn vriend een jaartje te reizen door Australië.  Dan lieg ik in feite niet en ik gebruik mijn visum ook op de juiste manier, als hoofdzaak: vakantie.
Is dat veiliger denk je?
 
Dat je vaker in Australie bent geweest, maakt niet uit. Ik was er ook 5x of zo geweest, voordat ik op een WHV ging. Zegt alleen maar iets over je liefde voor het land en dat je het hier leuk vind. En nu wil je weleens voor langer blijven!

Waar het hen om gaat is dat ze willen peilen of je het land wel weer uitgaat! (want je komt immers op een tijdelijk visum). Als je dus zegt: ik ben hier om bij mijn vriend te wonen, dan ben je hier duidelijk op het verkeerde visum (reizen, en werken om je reizen te kunnen betalen). Want daarvoor is er een de facto spouse visum. Nou is het natuurlijk heel begrijpelijk dat jij deze WHV weg bewandeld omdat je hier een vriend hebt, maar dat neemt het doel van dat visum in hun ogen niet weg!

Ik denk eerlijk gezegd dat ze niets zullen vragen, of eventueel alleen iets over je enkele reis. En bij de vraag waar je de eerste tijd verblijft, zou ik zeggen "bij een vriend met adres zus en zo". Anyways..........., zolang jij de purpose van het visum in je hoofd prent en op basis daarvan antwoorden geeft, zit je altijd goed. En een antwoord als: "reizen met mijn vriend" past daar dus ook in!

Maar echt, je zult geen rare vragen krijgen....

Henriette
 
Blijkbaar hebben jullie meer gemeen.......... beiden een vriendje in Brisbane en ook nog eens alle 2 afkomstig uit Belgie!!!! :evil:
 
[quote author=sgt.purple link=topic=8744.msg116431#msg116431 date=1208286242]
dat stelt me toch al een beetje gerust  :smile:
dank je wel!
[/quote]

hey sgt.,
waar ga jij naartoe in Brisbane en wanneer vertrek je?
 
Back
Top