Wat heeft jullie bewogen?

Hoi Sander,

Ik hoop voor jullie dat je dan idd beter af bent, alleen zou ik er niet zo zeker van zijn. Wat zul je nou voor je spullen nog terug krijgen als je het verkoopt. In Oz moet je vervolgens wel alles nieuw kopen.
En wat je zegt dat meubels en vooral teak 25-30% kost van wat het hier kost is niet waar. Het zal misschien iets goedkoper zijn maar niet zoveel.
Ik denk voor het bedrag wat je hier terug krijgt voor de spullen die je verkoopt, dat je het niet redt om daar weer alles nieuw van te kopen.
Wanneer je 15-20 m3 verscheept zul je (zover ik uit de div. offertes hier op het forum op kan maken) ongeveer Eur 3500,= kwijt zijn. Dan kun je toch al wel behoorlijk wat meenemen.
Daar kun je in Oz echt geen nieuwe inboedel voor kopen. Meubels, alle huishoudelijke apparaten, kasten etc.
Daarbij is het erg prettig, wanneer je een heel nieuw leven opbouwd, dat je toch je vertrouwde spullen om je heen hebt.
Ik hoop in ieder geval voor jullie dat jullie de juiste beslissing nemen.
Succes.

Groetjes,
Brit.

Hi all

Wij hebben destijds alleen persoonlijke dingen meegenomen en electronic apparatuur (TV, computer, etc.). Geen meubels, etc. Wel ladingen boeken, frutsels zoals kandelaars, photo frames etc.

Je koopt je meubels toch vaak omdat ze in je huis passen (qua stijl, smaak). Straks sleep je het hele zaakje mee naar Australia en dan "ziet"het er hier misschien heel anders uit dan je in je hoofd had.  :-o

Er is hier best redelijk goedkoop aan meubels te komen (Ikea  :up: ) als je wilt. Bovendien wie weet waar je eerst terecht komt? Misschien wel in een unit en wat dan als je lading aankomt? Dan moet je het tijdelijk ergens stallen (tegen betaling?).
Ik zou al die ruimte gewoon gebruiken om allerlei andere zaken mee te nemen zoals persoonlijke zaken en huishoud artikelen potten, pannen, bestek, beddegoed

p.s. wij hebben eindelijk na ruim 8 jaar ons eerste echte kers-verse bankstel!! Nadat wij al die tijd op "hand-me-downs" hebben gezeten. Enneh, het eerste jaar sliepen wij op een luchtbed......maar da's niet echt aan te raden :-D En onze tafel was de eerste twee jaar het deksel van onze verschepings kist (met vier pootjes eronder en donker gebeitst).

Avontuur is toch het motto?  :)

Groetjes
Syl

Hoi Syl,

Tuurlijk zul je ongetwijfeld ook daar goedkopere meubels kunnen kopen, ik bedoel alleen maar dat je hier tweedehands alles voor een habbekrats weg moet doen en dan daar toch weer alles nieuw moet kopen.
Het ligt er maar aan wat je wensen zijn.
Zoals jullie gedaan hebben kan natuurlijk ook.
Wij hebben nog niet zo lang geleden nieuwe meubels en willen deze toch graag meenemen.
Persoonlijk vind ik mijn bed één van de belangrijkste dingen.

Die tafel (deksel van de verschepingskist) vind ik een geweldig idee.

Groetjes,
Brit

Hoi Britt

Ben het gedeeltelijk met je eens, ook wij hebben 2 jaar terug  alles nieuw ingericht en idd wat je nu terug krijgt is weinig in vergelijking tot wat het gekost heb. Alleen de gezien de tegenslag voor ons met betrekking tot huis is der mate groot dat we simpel weg geen andere keus hebben om het te verkopen, het geld is er straks niet meer. We hebben er heel bewust voor gekozen om het ondanks deze tegenslag wel gewoon door te zetten, en veel spullen mee te nemen en vooral al het speelgoed, dekbedden overtrekken van de kinderen.Een voordeel is dat de slaapkamers van de kinderen bij de ikea vandaan komen dus die kunnen hun zelfde slaapkamer weer terug krijgen.
Ach en om in de eerste tijd op een oude bank te zitten hoort idd ook een stukje bij het avontuur, en bij dit avontuur hoort"You have to crawl before you walk".  :wink:

Groetjes Sander!  :up:

Mij lijkt het ook voordeliger om gewoon zoveel mogelijk mee te nemen. ik weet niet precies hoeveel er in 15 of 20 m3 past, maar volgens mij is dat best veel!

Ons plan is om in het begin een gemeubileerd appartement in het centrum van Brisbane huren.  Als we allebei een baan hebben willen we pas een huis huren of kopen en onze spullen over laten komen. We zullen ze dus eerst een tijd op moeten laten slaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi Sander,

Ontzettend kl......!!!
Uiteraard begrijp ik jullie standpunt.
En tuurlijk maakt het niet uit of je nu op een oude of een nieuwe bank zit, als je maar gelukkig bent, dat is het aller belangrijkste.
Succes, en jullie komen er vast wel.

Groetjes,
Brit

Hihi........nou wij hebben wel iets langer "gecrawled" dan  ons lief was, but who cares.

Zou het zo weer over doen.......behalve dat luchtbed dan!  :) Inderdaad Britt een lekker bed is eeeerug belangrijk! Niets erger dan midden in de nacht (weken lang) op moeten om je luchtbedje nog een beetje bij te blazen zodat je het enigszins tot 6:30 haalt.

Groetjes
Syl

Mijn Auping, ja nog niet eens over na gedacht. Die ga ik idd echt missen. Om te voorkomen dat het luchtbedje leeg loopt ga ik uit voorzorg maar op die oude bank liggen  :-D . We komen er wel kruipend of lopend!

Groetjes Sander  :up:

[quote author=Hillegien link=topic=949.msg9790#msg9790 date=1109412512]
Ons plan is om in het begin een gemeubileerd appartement in het centrum van Brisbane huren.  Als we allebei een baan hebben willen we pas een huis huren of kopen en onze spullen over laten komen. We zullen ze dus eerst een tijd op moeten laten slaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
[/quote]

IKKE! Ik ben sinds 1 september in Oz en mijn meubels staan sinds die tijd in opslag in Nederland. Het verhuisbedrijf heeft alles netjes ingepakt en het staat allemaal in een container klaar "op afroep" : zodra ik het sein geef word de container op een schip naar OZ geladen !  :up:

Greetings,

Ingrid.

Hoi Annemiek,

Blijkbaar hebben veel mensen zo'n beetje dezelfde beweegreden om naar Oz te gaan.
Ook wij hebben het gevoel dat het hier allemaal een beetje te bekrompen wordt, dat
alles te snel, en dus aan ons voorbij gaat.
Ook wij zitten in de situatie dat we een huis gekocht hebben, kinderen en allebei een goede baan. Wat dat betreft hoeven wij ons hier om de toekomst voorlopig geen zorgen te maken, maar toch......
Wij hebben ondanks dat alle twijfel over boord gezet en besloten om de stap te nemen
en het 'avontuur'aan te gaan.

Ieder jaar zeg ik in het voorjaar... "Dit jaar ga ik echt van de zomer genieten! Lekker veel buiten en op een terrasje zitten... Heeerlijk!"  En dan aan het einde van de zomer heb ik iedere keer het gevoel alsof ik dat juist niet gedaan heb, omdat je er gewoon niet erg vaak aan toe komt.

Back