Wat is een Nederlandse variant van AQF "Diploma"?

Mitch and Angie

New Member
Weet iemand het antwoord op mijn vraag:
Wat is de Nederlandse variant van een AQF "Diploma"?

Ik ben op zoek naar de weg van de minste weerstand om naar Australie te emigreren.

Ik heb 16 jaar ervaring in project management in het gebied van bankieren. ASCO's als project manager/coordinator, management consultant passen bij mij maar ik heb (behalve een project management diploma) geen HBO of vergelijkbare diploma's.

HELP PLEASE
 
AQF heb ik ook....tenminste voor mijn 2-jarige KBI (Kort Bedrijfskundige Informatica) HBO-opleiding. Daarentegen moet je over het algemeen met een AQF vergelijkbaar diploma weer meerdere jaren werkervaring aantonen. (in mijn geval 6 jaar). Heb er nu bijna 5 opzitten, dus ben er bijna!

Zonder diploma kun je een RPL doen. Dat is een Recognition of Prior Learning. Daarmee moet je aantonen d.m.v. bewijzen uit je huidige werkzaamheden, dat je hetzelfde toepast en geleerd hebt in de praktijk, wat je anders tijdens de opleiding gehad zou hebben. Met 16 jaar werkervaring zou je een heel eind moeten kunnen komen.....maar ik weet niet hoe het zit als je iets niet in de praktijk hebt gedaan , terwijl er in de opleiding die je anders genoten zou hebben een moduul aan gewijd is.
 
Back
Top