Wat is er aan de hand bij het ASPC?

SMT

New Member
Hallo allemaal,

Ik weet dat ik het proces er niet mee versnel...maar toch. In april hebben we onze aanvraag ingediend dus sindsdien is het tijdperk van het grote wachten aangebroken.

Iedere week sturen we braaf een blanco mail naar het ASPC waarop je een autoreply krijgt met de data van de aanvragen die in behandeling zijn genomen. Iedere week verschoof deze datum netjes met een week......tot een week of 5 geleden. DE TIJDSLIJN STAAT STIL!!! Weet iemand wat er aan de hand is? Het lijkt net alsof ze niets aan het doen zijn daar. Erg frustrerend als je bijna aan de beurt dacht te zijn (priority).

Als er iemand is die meer weet, ik ben erg benieuwd!

Veel dank alvast.
Hartelijke groet,
Suzanne
 
Hoef je niets in die mail te vermelden, of krijg je ook antwoord als je een vraag stelt?

En is dat een speciaal e-mail adres?

groetjes, Mariette
 
Voor de laatste stand van zaken van de doorlooptijd stuur je een leeg mailtje naar aspc.processing@immi.gov.au
Hier kan je geen vragen naar toe sturen, vragen mail je naar adelaide.skilled.centre@immi.gov.au

Groetjes,
Carola
 
Dank je,

Ook zij hebben een achterstand in de mailverwerking van 3-4 weken. :-(
Dus ik reken op het moment maar nergens op. :|

Groetjes, Mariette
 
De mail van vandaag: Offshore priority 24 april voor SIR visa !!!!!!!
Het schiet op.
 
Hoi allemaal,


Bij het ASPC is het volgende aan de hand: in juni hebben ze erg veel visumaanvragen ontvangen i.v.m. de wetswijzigingen die per 1 juli ingingen. Het belangrijkste betrof hier het feit dat het subclasse 139 visum per die datum kwam te vervallen. Verder hebben ze in juli altijd interne opleidingen i.v.m wetswijzigingen. Dan begint ook het nieuwe financiele jaar (en dus de nieuwe quota) nog eens per 1 juli, waardoor visa die 'in de wacht' stonden kunnen worden afgegeven. Het is dus een hele drukke periode voor het ASPC. Vervolgens gaan er een aantal 'case officers' die in mei, juni en juli geen verlof konden nemen hun verlof eens opnemen en dan begrijp waarom het de afgelopen weken bijna stilstond.

Maar vanaf nu komt de vaart er weer in !


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Precies de man waarop ik hoopte...Rob, je weet niet half hoe groot mijn dank is voor deze verklaring! Wachten is dragelijker als je weet waarom het zo lang duurt. Goed te horen dat de vaart er weer in komt!

Groetjes,
Suzanne
 
[quote author=SMT link=topic=5497.msg69604#msg69604 date=1156960789]
Precies de man waarop ik hoopte...Rob, je weet niet half hoe groot mijn dank is voor deze verklaring! Wachten is dragelijker als je weet waarom het zo lang duurt. Goed te horen dat de vaart er weer in komt!

Groetjes,
Suzanne
[/quote]

Sluit ik me helemaal bij aan, bedankt Rob.  :-D :-D
 
Wel raar, hoor!

As of 4 October 2006 the ASPC is receipting offshore applications received on 9 August 2006 and onshore applications received on 13 September 2006.

En dinsdag was het nog 11 augustus voor offshore. Wat is er toch aan de hand daar?
Zo gaat het al nu zeker twee maanden, ik begrijp er echt niets meer van. :cry:

Het enige wat ik op dit moment wil is een clf nummertje.

Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=5497.msg72587#msg72587 date=1160068472]

[size=12pt]Het enige wat ik op dit moment wil is een nummertje.[/size]

Mariette[/quote]

WAT...????  :-D :lol: :lol:

Je bent op het verkeerde forum ,  :lol1: :loldevil: :rotflmao:

kidding Mariette, ik wil ook een numme.....acknowledgement

Cheers,

jack :evil:
 
Ik wil echt niet zeuren, hoor!

Maar van 11 naar 9 en nu weer naar 8 augustus, ik word hier helemaal gek van.
Op die manier krijg ik nooit mijn nummertje. :x
Zou het zin hebben om toch maar weer een gerichte mail te sturen of ze mijn dossier niet per ongeluk weer onderop hebben .
Wat is dit frusterend. :oops:

Hebben ze daar niet toevallig nog wat vacatures open staan.
Drie vliegen in een klap, zij arbeidskrachten en wij een visum en een baan. :lol:

Mariette
 
Hoi Mariette

Wij zaten ook maar te wachten tot ze ons dossier zouden openen, toen hebben we gebeld en 3 dagen later had onze CO ons dossier geopend. Kan je ook niet ergens naar toe bellen.
Wij dachten ook dat het geen zin zou hebben. Niet geschoten altijd mis. Al begrijp ik wel dat ze in Aussie gek worden van die telefoontjes. Maar bij ons waren ze heel aardig.
Good luck

Erna
 
Hai Erna,

Ik heb inderdaad al eens gebeld en wer inderdaad vriendelijk te woord gestaan.
Maar feit is, ik kan wel bellen maar ik heb nog niet eens een dossiernummer waarnaar ik kan refereren.
Dat nummertje heb ik nodig om door te geven aan de staat die ons wilde sponseren.
Dus geen nummertje dan al helemaal geen CO dus zeker nog lang geeen visum. :cry:

Mariette
 
Voor iedereen die aan het wachten is?! Hier heb ik een advies.
Ga je medicals doen en je VOG aanvragen. Stuur het op. Als je dan een case officer krijgt hoeft diegene je niet te vragen om dit te doen want je hebt het al gedaan. Ja, okee beter bekend als frontloaden. Het klopt dat je dan wel wat minder tijd hebt om te gaan emigreren maar nadat ik dit heb gedaan ben ik ervan overtuigd dat het om deze reden voor mij sneller is gegaan.

Mijn tijdlijn:

Visumaanvraag binnengekomen bij ASPC: 17 Januari
Medicals gedaan: 26 Februari
VOG binnen: Ergens in April
Visum approved: 10 Juli

Had ik mijn medicals 10 Juli nog niet gedaan? Dan was er op 10 Juli een aanvraag hiervoor binnengekomen (ook volgens het Migration Bureau). Dan had ik weliswaar ook later mogen emigreren maar ik ben blij dat ik het zo gedaan heb zoals ik het nu heb gedaan. En over 2 weken stap ik toch al op het vliegtuig (31 Oktober).
 
He Hawk,

Ik heb dat ook zo gedaan.
alles onmiddelijk opgestuurd, anders word je toch even op een aparte stapel gelegd totdat ze van je de medicals en VOG ontvangen hebben.

Veel plezier en alle geluk toegewenst de 31ste.

Spread your wings Hawk and fly aw.........

Jack :evil:
 
Back
Top