Wat is het antwoord?..

Jack

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag en daarop heb ik al verschillende antwoorden op gehad.
Wij zijn bezig met emigreren op basis van skilled carpenter.
Dit ben ik al vanaf 1992.
In Juli 2005 is mijn procedure opgestart bij het emigratiebureau.
In de periode van 07 Juni 2004 ben ik werkloos geworden precies 1 maand voordat mijn zoontje is geboren, daarbij kwam ook nog de jaarlijkse zomervakantie.
In September 2004 ben ik opnieuw aan het werk gegaan als timmerman.

Dit is ook allemaal opgegeven aan het emigratiebureau in mijn CV.
Kort daarna kreeg ik dit bericht binnen van mijn migrationagent. ik citeer,

To satisfy the recent work experience requirements must have worked for at least 12 out of the past 18 months immediately  prior to your application.
You will not satisfy this requirement until the end of September 2005 at wich stage you will have been working for 12 out of the 18 months prior to applying

Ik heb gevraagd wat ze hiermee precies bedoelde;
1-  Van de laatste 18 maanden moet ik er minstens 12 maanden van gewerkt hebben,      natuurlijk als timmerman?
2-  De laatste 12 maanden moet ik onafgebroken gewerkt hebben als timmerman?

Op deze vraag heb ik al vele reacties op gekregen en allemaal zeggen ze dat het de eerste betekent.
Zelfs de vertaler die mijn diploma's gaat vertalen zegt dat er staat zoals in de eerste.
Deze vraag heb ik ook aan gesteld aan Rob Breumelhof en deze meneer zegt ook dat je uit de laatste 18 maanden minstens 12 maanden gewerkt moet hebben als , zoals bij mij, timmerman.

Wat denken jullie wat in deze engelse zin staat.
Wat is de rede dat ze zegt dat ik pas in September voldoe aan de eisen.
weet hier iemand een antwoord op.

Iedereen veel succes,

Dank je
 
Hoi Jack, ik denk ook het eerste. Er is hier al eens een vergelijkbare vraag gesteld en toen kwam dit antwoord er ook als 'juiste' uit. Kun je je migratie-agent niet eens bellen om te vragen hoe zij dit ziet? In het slechtste geval voldoe je in september aan de eisen en dat is al volgende maand. Groet
 
Hoi Jack.

Op de eerste vraag ,je hoeft niet de 12 maanden achterelkaar gewerkt te hebben.
Als je maar 12 maanden gewerkt hebt uit de 18 maanden.
Dat begrijp ik uit de vraag.
Maar zo tezien willen zij dat het precies 12 maanden is voor je aanvraag in te dienen.
Anders stuur je een email naar Aus en vraag het direct.

Gr Ineke  :up:
 
To satisfy the recent work experience requirements must have worked for at least 12 out of the past 18 months immediately  prior to your application.
You will not satisfy this requirement until the end of September 2005 at wich stage you will have been working for 12 out of the 18 months prior to applying


Een snelle (grove) vertaling komt gewoon neer op het volgende (zoals jezelf ook al aangaf in een eerdere mail)

Om te voldoen aan de 'recente werk ervaring voorwaarden' moet men (jij) op zijn minst 12 uit de afgelopen 18 maanden, onmiddelijk voorafgaande aan je aanvraag, gewerkt hebben.
U voldoet (momenteel) niet aan deze voorwaarden tot het einde van September 2005, tegen deze tijd zult u 12 uit de (vereiste) 18 maanden gewerkt hebben, voorafgaande aan de aanvraag.


Je bent vanaf (begin??) September 04 weer aan de slag gegaan het is nu half Augustus, daarvoor was je 3 maanden niet werkzaam als timmerman MAAR daarvoor werkte je al jaren (aan eengesloten??als timmerman. Dan zou je volgens mijn berekeningen ( :-D hm...) :) ben ik niet zo'n ster in normaal) in aanmerking moeten komen, toch?

Heb je je migration agent er niet verder op aangesproken? Mijn zwager is bezig via een migration agent hier in Brisbane en had ook wat hiaten in zijn c.v. maar met een beetje rekenen kwam dat ook allemaal goed. Moet wel zeggen dat zijn Agent heel behulpzaam is en ons continue van alle vorderingen en requirements op de hoogte houdt.

Ben benieuwd... :) trouwens in het ergste geval kan je je application dan toch per 1 oktober indienen?

Succes in ieder geval
Syl
 
Ben hier ook mee bezig geweest, volgens mij zit het zo (ervan uitgaande dat je een skilled independent aanvraag voor 60 punten): DIMIA stelt tav werkervaring 2 eisen voor een skilled visum.

1. Hieraan moet iedereen voldoen (basic requirement). je moet voor aanvraag van je visum 12 maanden uit de laatste 18 maanden in je beroep hebben gewerkt (dus voor jou als timmerman). dat mag dus ook met verschillende tussenposen zijn.

Omdat je augustus vorig jaar bent begonnen moet je dus inderdaad tot september vol maken.

2. In het puntensysteem kun je extra punten voor werkervaring scoren: als je van de laatste 3 uit de 4 jaar ook in je beroep als timmerman of cloesely related occupation hebt gewerkt kun je 10 punten claimen. als je deze jaren wel hebt gewerkt, maar niet in je beroep, maar wel in een ander beroep uit de SOL van bijv. 40 of 50 punten kun je 5 punten claimen.

Ik sluit me dus ook aan bij Rob Breumelhof: nog even geduld hebben tot je voldoet aan de eis van 12 maanden, duurt toch niet meer zolang......... :up:

Succes, gr Sab
 
Back
Top