Wat is uiterste datum dat een spouse v 175 Ielts moet inleveren? Wanneer VAC?

Scooby

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik probeer te wachten met mijn IELTS examen, totdat ik weet of ik door de medical kom.
Iemand ervaring ermee? CO al bezig.

Want wanneer moet je als je geen IeLTS hebt ingeleverd als spouse,die inburgercursus VAC betaling gaan doen?

Hoop dat jullie kunnen helpen, co heeft nog geen antwoord gegeven. Ik wil wachten maar ik betaal liever 180 euro dan ruim 2200 aus dollar voor de VAC.

alle hulp gewaardeerd!!!

Simone
 
Ik liftte mee op het visum van mijn vriend. Hij had zijn IELTS allang gedaan en de visumaanvraag ingediend. Ik heb de IELTS later gedaan. Toen we een CO kregen vroeg deze om de medicals etc. en mijn IELTS test. Dat hebben we toen dus meteen meegestuurd.
Het lijkt mij dat wanneer je je visum krijgt en jij de IELTS niet hebt gedaan, je die cursus in Australie moet doen.
Maar goed, ik weet dus ook niet hoe dat gaat.
Die medicals etc. kosten veel geld, dan zou ik voor de zekerheid die IELTS doen als ik in jouw schoenen stond.
 
Ik zou die IELTS zo snel mogelijk gaan doen.. vooral als er al een CO bezig is. Heb hier en daar begrepen dat er behoorlijke wachttijden zijn. Moet je niet binnen een maand alle ontbrekende papieren (zoals medicals e.d.) bij de CO hebben ingeleverd nadat hij/zij begonnen is met jullie papieren???????????
 
hai bedankt voor jullie reactie :up:, zover ik zag mag je ook buiten de 4 weken spullen inleveren, als je maar wel actie onderneemt en dit aantoont. En omdat er in dit geval een escape is, nl inburgeringscursus wou ik het erop wagen, maar ik wil wel kosten besparen als het effe kan.

groeten Simone
 
update:Geen bericht van case officer, dan toch maar Ieltsexamen aangemeld. Ook maar zsm en dan.. naar Duitsland 28-6, hopen dan maar dat de factuur voor inburgeringscursus niet eerder is.

Maar als iemand ook een latertje was, hoor ik die ervaring graag.

groeten simone
 
hoi Simone.
ken je de site  australie.nl? daar haal je veel informatie uit!
groet
Jaap
 
Hai Jaap, bedankt voor je tip, heb gekeken maar vond meer algemene info. Of ik zoek niet goed genoeg.?

groetjes Simone
 
Hallo ook even de uitslag delen met jullie:

Nou ik heb antwoord van onze case officer, ze geeft antwoord op mijn vragen:


1) Her plan was to get her IELTS as soon as we saw some progress in the
processing of the visa application. She hopes that she can sign up for
IELTS exam  after we know if our medicals are found ok. Is this ok?

That will be fine. You will however need to provide the IELTS booking
confirmation once Ms has booked her IELTS test.


2)Before what time, does she need to have her results IELTS in order to
avoid the VAC? We are confident the she will get good results at her first
exam, because her English language skills are ok and she is a fast learner.


There is no time requirement to sit and IELTS test to avoid paying the VAC
payment.  The VAC payment is an option if Ms should choose not to
sit the IELTS test
.

Nou ik was verbaasd, maar goed zoals geschreven ik ga voor het examen op 28-6. Waarschijnlijk als je haast hebt met je visum,dan zal het pas afgegeven worden als de examenresultaten vd spouse binnen zijn. Aangezien de meesten haast hebben...

groeten Simone
 
hai allemaal, nog even als sluiting van mijn onderwerp. We hebben ons visum toegekend gekregen, al heb ik 27 juni j.l. pas mijn Ielts examen gedaan en op 4 augustus j.l. hadden we ons visum. Dus de case officer hield woord.
groeten Scooby
 
Even terzijde maar het is geen inburgerings cursus maar gewoon Engelse les bij TAFE.
Je doet een test waarbij ze je niveau vastgestellen en aan de hand daarvan plaatsen ze je in een klas van jouw niveau (level 1-4).

Als je dan ook nog kinderen hebt die naar een Kinderdag verblijf moeten wordt dat ook betaald voor de dagen dat je les hebt.
Daarnaast is het niet verplicht om deze cursus te volgen.

Groeten,
Johan
 
hai Johan,

ok duidelijk, maar waarschijnlijk zal het doel van de aussie gov wel inburgering zijn. Maar gelukkig hoefde ik dat niet te doen, lijkt me wel leuk maar wel prijzig.

Hoe gaat het met jou? Weer gewend aan nederland? Gelukkig is het weer best goed geweest toch? Dus niet te groot contrast.? Wij gaan in november a.s. voor het eerst naar Australie en ik ben zeer benieuwd. Ben absoluut realistisch en nog lang niet zeker van emigratie en vond het ook goed dat je jouw verhaal eerlijk opschreef. Kom je eigenlijk veel problemen tegen als je re emigreert? Qua werk zat jij goed herinner ik me, maar met ziektekosten verzekering, gemeente enzo. Ben je zolang je je nederlandse paspoort hebt gewoon altijd welkom in Nederland, ik heb geen idee eigenlijk. Ik neem aan van wel?


groeten Simone
 
Back
Top