wat is verstandig?

Markus

XPdite Sponsor
Hoi allemaal

Wij zijn druk bezig met het uit zoeken voor welke visa we kunnen gaan.
Ik heb de skilled subclass 136 gedaan en zou uit komen op 120 punten.
Gezien ik LTS school diploma's heb voor timmeren, schilderen en metselen ben ik gegaan voor timmerman (carpenter).

Momenteel heb ik een eigen rietdekkersbedrijf (6jaar) en ben daarvoor 12 jaar in loondienst geweest bij mijn vader ,ook als rietdekker.
Helaas komt mijn beroep niet voor op de lijst maar bij mijn eigen werk komen wel veel timmerwerkzaamheden kijken zoals het maken van dakconstructies maar ook leggen van dakpan daken.

In januari gaan we naar australie om daar rond te kijken.
Ik heb via mail contact gehad met 2 bedrijven die wel iets met mijn werkzaamheden overeenkomen.
Ik had wat info over mijzelf + mijn website www.rietdekkerbron.nl door gemaild en kreeg als antwoord dat zij in januari graag een gesprek met mij willen om alles eens door te nemen. :)

Nu mijn vraag, is het verstandig om nu het visum traject al op te starten?
Of is het verstandiger om eerst in januari met deze bedrijven rond de tafel te gaan en dan alles in werking te zetten?
Voor deze afspraken moeten wij naar Perth en brisbane  :cool: maar moeten nog wel afwachten of hier iets uit voort komt.
Ik hoop dat jullie nog wat tips en info voor mij hebben. :up:
 
Hoi, het is altijd de moeite waard om eens te beginnen met je skills assessment voor timmerman (of vraag eens aan die bedrijven welk SOL beroep hierbij hoort!).

Dit is een hele klus bij de TRA, maar als je een positief antwoord hebt dan kun je in alle gevallen (welk visum dan ook) je kwalificaties aantonen.

En er is ook niks tegen op het starten van je visum aanvraag, want je skilled independent visum geeft je alle vrijheid, onafhankelijk van welke werkgever/sponsor dan ook. En mocht het bij nader inzien toch een sponsorship worden (en je deze dus vrij vlot krijgt), kun je daarna gewoon verder met je skilled independent zodat je vlot daarna een permanent visum hebt!

Dus ik zou (maar wie ben ik  :)) beginnen met het assessment voor TRA.

Henriette
 
Hoi Henriette

Dank voor je tips. :up:

Ik heb net de assessment voor TRA gedownload en ga deze proberen zo zorgvuldig mogelijk in te vullen ,wat inderdaad nog een hele klus is  :-(

Dit wordt stap nummer 1 voor mijn visa traject.

Jou naam was mij tijdens het lezen van het forum al eens vaker opgevallen met goede tips Henriette. :)
 
Back
Top