Hoi, met veel interesse heb ik bovenstaand gelezen en het lijkt wel of iemand onze situatie beschreven heeft. Ook wij hebben een permanent visum gekregen in 2009, op en neer gereisd om het te valideren met de positieve instelling dat we snel zouden kunnen emigreren. Echter wij hebben ook een huis in de hogere prijsklasse en dus staat dit helaas ook al enkele jaren te koop. Iedere jaarwisseling hoop je dat je vooruitgang gaat boeken en iedere keer weer een frustratie rijker! We hadden de hoop dat onze beide dochters nog enkele jaren in Australië naar de basisschool konden gaan maar inmiddels zit onze oudste dochter hier al in groep 8. Daarom hebben we afgelopen kerst de moeilijke beslissing genomen om de gok toch te gaan wagen. Daarbij komt dat de twee jaar die nodig zijn voor het RRV in zicht komen. Vanaf het moment dat we besloten hadden om te gaan komt er een hoop geregel en vragen op je af, mag ik wel verhuren (op dit moment doen de banken er ontzettend moeilijk over), zo niet kan ik de kosten dan allemaal dragen enz enz. We proberen het zo goed mogelijk te organiseren want een ding hadden we heel duidelijk voor ogen: de droom om in Australië te gaan wonen willen we niet voorbij laten schieten, we wilden niet de rest van ons leven blijven zitten met de vraag hoe het geweest zou zijn.
Dat we dan inn Australië misschien wat harder in het begin moeten werken om evt dubbele kosten te dragen nemen we voor lief. We hebben er zin in, Australia here we come! Over vier maanden hopen we in Melbourne uit het vliegtuig te kunnen stappen.