Wat is wijsheid: De droom opgeven?

Beste family of 6,

Wij zijn ook een 'family of 6', onze oudste is nu 15. Ik weet niet of het visum er voor ons nog inzit, we waren er bijna en door het nieuwe puntensysteem maak ik nog een kleine kans. Mijn man is flink aan het twijfelen en dat is weer een ander probleem :wink:
Maar...ik denk inderdaad dat je van je 'emotie' op den duur meer last krijgt, je verstand probeert vat op de situatie te houden maar alles loopt toch altijd anders dus kun je beter met de stroom meegaan, desnoods tegen de stroom in...
Veel succes met beslissen en de verkoop van jullie huis!

Hoi, met veel interesse heb ik bovenstaand gelezen en het lijkt wel of iemand onze situatie beschreven heeft. Ook wij hebben een permanent visum gekregen in 2009, op en neer gereisd om het te valideren met de positieve instelling dat we snel zouden kunnen emigreren. Echter wij hebben ook een huis in de hogere prijsklasse en dus staat dit helaas ook al enkele jaren te koop. Iedere jaarwisseling hoop je dat je vooruitgang gaat boeken en iedere keer weer een frustratie rijker! We hadden de hoop dat onze beide dochters nog enkele jaren in Australië naar de basisschool konden gaan maar inmiddels zit onze oudste dochter hier al in groep 8. Daarom hebben we afgelopen kerst de moeilijke beslissing genomen om de gok toch te gaan wagen. Daarbij komt dat de twee jaar die nodig zijn voor het RRV in zicht komen. Vanaf het moment dat we besloten hadden om te gaan komt er een hoop geregel en vragen op je af, mag ik wel verhuren (op dit moment doen de banken er ontzettend moeilijk over), zo niet kan ik de kosten dan allemaal dragen enz enz. We proberen het zo goed mogelijk te organiseren want een ding hadden we heel duidelijk voor ogen: de droom om in Australië te gaan wonen willen we niet voorbij laten schieten, we wilden niet de rest van ons leven blijven zitten met de vraag hoe het geweest zou zijn.
Dat we dan inn Australië misschien wat harder in het begin moeten werken om evt dubbele kosten te dragen nemen we voor lief. We hebben er zin in, Australia here we come! Over vier maanden hopen we in Melbourne uit het vliegtuig te kunnen stappen.

Hoi, met veel interesse heb ik bovenstaand gelezen en het lijkt wel of iemand onze situatie beschreven heeft. Ook wij hebben een permanent visum gekregen in 2009, op en neer gereisd om het te valideren met de positieve instelling dat we snel zouden kunnen emigreren. Echter wij hebben ook een huis in de hogere prijsklasse en dus staat dit helaas ook al enkele jaren te koop. Iedere jaarwisseling hoop je dat je vooruitgang gaat boeken en iedere keer weer een frustratie rijker! We hadden de hoop dat onze beide dochters nog enkele jaren in Australië naar de basisschool konden gaan maar inmiddels zit onze oudste dochter hier al in groep 8. Daarom hebben we afgelopen kerst de moeilijke beslissing genomen om de gok toch te gaan wagen. Daarbij komt dat de twee jaar die nodig zijn voor het RRV in zicht komen. Vanaf het moment dat we besloten hadden om te gaan komt er een hoop geregel en vragen op je af, mag ik wel verhuren (op dit moment doen de banken er ontzettend moeilijk over), zo niet kan ik de kosten dan allemaal dragen enz enz. We proberen het zo goed mogelijk te organiseren want een ding hadden we heel duidelijk voor ogen: de droom om in Australië te gaan wonen willen we niet voorbij laten schieten, we wilden niet de rest van ons leven blijven zitten met de vraag hoe het geweest zou zijn.
Dat we dan inn Australië misschien wat harder in het begin moeten werken om evt dubbele kosten te dragen nemen we voor lief. We hebben er zin in, Australia here we come! Over vier maanden hopen we in Melbourne uit het vliegtuig te kunnen stappen.

Zo Polsie, een stoere stap :up: ! En opmerkelijk dat onze paden zoveel gelijkenissen vertonen. Ik ben er ook van overtuigd dat ik er last van zal krijgen als het er nooit van zou komen, maar ben te calculerend om de stap dan toch te wagen. Als het dan (financieel) mis zou lopen dan zou ik dit mij zeer zwaar aanrekenen. Met name omdat ik vanaf het begin de initiator ben van dit avontuur. Mijn vriendin steunt me hier wel bij en ziet het ook wel zitten, maar als het niet door zou gaan zou ze hier ook niet echt mee zitten. De kinderen blijven natuurlijk ook liever in hun vertrouwde omgeving. Dus ik zou dan degene zijn die zijn zin doordrijft, en als het dan mis gaat... Ook als accountant ben ik nogal risicomijdend ingesteld. Om deze stap dan te zetten om emotionele redenen ('gevoel') zonder een solide financiële onderbouwing anders dan de verwachting dat het wel goed zal komen, dat ligt toch niet in mijn aard. Als we met z'n tweeën waren geweest had ik de gok misschien wel gewaagd, maar met de kids erbij... Komende week de foto's op Funda maar weer aanpassen zodat de resultaten van onze verbouwing zichtbaar worden. Je weet maar nooit!

Polsie: Heel veel succes en ik bewonder jullie moed! :wink:

Ik heb mijn huis in Nederland na twee jaar Australie nog steeds niet kunnen verkopen, maar ik voel me hier ondertussen ontzettend thuis.

Er zit nu een onderhuurder in mijn huis die niet eens de hypotheek dekt en ik ben de wanhoop nabij, maar de afgelopen twee jaar in sydney zijn de gelukkigste van mijn leven geweest.

Laat je er niet door tegenhouden. Je behoort tot de kleine elite aan mensen die een kans krijgen op een tweede begin en je krijgt er spijt van als je die niet neemt.

Back