Wat kost dat nou? :P

Zwerver

Moderator
Heren dames,

ik heb even een klein overzichtje gemaakt voor de kosten die puur over de aanvraag gaan (dus niet het laten waarmerken van je kopie-en e.d., niet je VOG, niet je Medicals), IELTS en over het assessment. Nu moet ik bij de ACS zijn, dus mijn staatje ziet er zo uit:

  • Skills assessment: AUD400 / €254,10
  • Aanvraag visum: AUD 2060 / €1390,00
  • IELTS: +/- €180

Klopt dit een beetje? En wat zijn ongeveer de kosten voor het waarmerken van mijn (gelukkig al in het Engels zijnde) diploma? En is het voor het ACS voldoende om alleen je bachelor diploma mee te sturen, of moet ik dan ook al aantonen dat ik 4 jaar ervaring heb en 1 uit vier haal?
 
Kost het aanvragn van een visum 1390 euro :S of heb je de komma fout gezet?
groetjes
 
Dan moet je wel aanmaken met je aanvraag, vanaf 1 juli 2008 worden de kosten voor een skilled visum verhoogd naar $2105
 
[quote author=Gwen link=topic=8973.msg119746#msg119746 date=1213980521]
Kost het aanvragn van een visum 1390 euro :S of heb je de komma fout gezet?
groetjes
[/quote]
Ja, en over 10 dagen nog meer zoals hierboven al gezegd wordt...

[quote author=tweety link=topic=8973.msg119750#msg119750 date=1213984222]
Dan moet je wel aanmaken met je aanvraag, vanaf 1 juli 2008 worden de kosten voor een skilled visum verhoogd naar $2105
[/quote]
Ik ga dat sowieso niet redden. Ik heb even gekeken en volgens mij red ik het voorlopig ook nog niet, voor het ACS-assessment moet ik 4 - 6 jaar fulltime ervaring hebben, ik zit nu aan de 3,5 jaar...
 
Hallo zeg! gewoon even 2000 euro voor een visum aan te vragen.. En als je hem niet krijgt? Geld weg?
 
[quote author=Gwen link=topic=8973.msg119756#msg119756 date=1213995095]
Hallo zeg! gewoon even 2000 euro voor een visum aan te vragen.. En als je hem niet krijgt? Geld weg?

[/quote]

Uh ja? Je gaat niet zomaar een visum aanvragen, je vraagt een visum aan om daar te blijven. Je gaat daar leven, een investering van 1400 euro is echt niet te veel hoor :) Daarmee zorgen ze ervoor dat mensen het niet zomaar even uitproberen en ze en toegevoegde waarde hebben voor Australia. Pas trouwens wel op, want het is 1400 euro / 2060 dollar :)
 
Het is veel meer dan 2000 euro. Ik denk dat we nu op zo'n 4000 euro uitkomen, zonder verscheping van goederen, verkoopkosten huis en reiskosten en hotel kosten daaro. Valt wel mee als je het op de langere termijn ziet.
 
Mijn eerste visumaanvraag kostte, met alle kosten erbij, ron d de 2300 euro. Ik heb toen mijn visum nier gekregen en dan ben je inderdaad je geld kwijt.
 
Ik zit nog iets hoger 2500,- had veel te vertalen waardoor de kosten hoger werden.

Dat had ik kunnen voorkomen door zelf een vertaling van mijn studieomschrijving te maken en te laten certificeren door de opleiding. Echter deze werkte niet echt mee, het koste mij al veel moeite om een Nederlandse versie te bemachtigen. Om toch de vaart er in te houden dus maar een dure vertaling gekocht.
 
Je kunt geld besparen door de instanties/scholen te bellen waarvan je diploma's/certificaten van heb en ze vragen of ze een engelse versie hiervan hebben. Als je ze uitlegt waar het voor is, helpen de meeste je wel, gratis.
Ik had maar 1 instantie die er geld voor vroeg, alle andere deden het voor helemaal niets.
Als je niet vraagt, krijg je niets. Nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Back
Top