wat kunnen wij verwachten???

Manja

Member
hallo allemaal,

morgenavond gaan wij naar Amsterdam naar een info avond van the immigration group,wie gaat ook? wie is er ook al eens geweest? wat kunnen wij verwachten?

groetjes Manja :blahblah: :blahblah:
 
Jammer dat ik dat nu pas hoor, anders had ik hier ook wel bij willen zijn. Wij hebben ons wel opgegeven voor de informatieavond bij Buysse. Zou je een kort verslag van deze informatieavond kunnen geven zodat ik kan oordelen of het zin heeft om ook eens bij hun op een informatiebijeenkomst te komen?
 
zij komen iedere maand in nederland wanneer je even op hun site kijkt is er wel een mail adres waar  je wel kunt reserveren voor de volgende info avond. ik zal maandag proberen een verslagje voor je maken .

groetjes Manja
 
[quote author=memswear link=topic=2915.msg32683#msg32683 date=1130011065]
zij komen iedere maand in nederland wanneer je even op hun site kijkt is er wel een mail adres waar  je wel kunt reserveren voor de volgende info avond. ik zal maandag proberen een verslagje voor je maken .

groetjes Manja
[/quote]
Plaats je die dan ff hier in dit draadje, want ik ben ook wel nieuwsgierig.

Bert
 
hier mijn verslagje over de info avond.
Lance Fee, en nog iemand (naam even kwijt) die ook bij het bureau hoort geven aan de hand van een slide show een indruk  of je kans maakt voor een visa. Ze hebben over de verschillende visa vertelt en vertelden ook dat je voor sommige staten maar 70 punten nodig hebt doordat daar de vraag enorm is.veel dingen wist ik al doordat dit allemaal al vermeld is op het forum.Wat wel heel erg leuk was dat die andere meneer er was voor NZ
daar ligt de punten grens op 100 en die 100 punten zijn zeer gemakkelijk te krijgen ik had zelfs het idee dat buiten de ielts test om die je uiteraard moet halen je al bijna binnen bent  hij vertelde dat NZ 4 miljoen inwoners heeft en dat ze jaarlijks 45000 mensen inlaten en wel 65000 kunnen gebruiken ,ze hebben maar een werkeloosheids cijfer van maar 3,4% daarbij zaten ook de moeders met kleine kinderen die niet kunnen werken en een klein aantal niet willende werken.
Na de pauze hebben ze aantal mensen een punten testje laten doen door hun naam en gegevens op een bord te schrijven.
vele die dat deden hebben een goede kans en als ze net te weinig punten hadden konden ze ruim in NZ terecht.
Oh ik geloof de deze kiwi meneer Glen heet,hij beloofde ook nog  dat als je naar NZ komt je door hun baan bemiddeling krijgt. met tot nu toe een 59% slagings kans.Zijn snelste procedure was 22 dagen van begin tot eind maar dat was wel in de UK. deze meneer hoefde geen ielts meer wij nog wel. Voor ons in Ned beloofde hij voor de kerst.
Het was al met al een leuke presentatie.Ook zei Glen er nog bij dat NZ ook wel gebruikt wordt al achterdeur  ,want als je er 5 jaar gewoont hebt je heel gemakkelijk naar Aus kunt gaan.
verslagjes schrijven is niet mijn sterktste kant maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is
 
Wij zijn op 18 sept vorig jaar in venlo geweest en wij hebben er heel veel van opgestoken. :up:
Omdat wij nog weinig wisten over emigreren kregen we wel in een keer heel veel informatie voor onze kiezen, maar als je met tweeen wat onderwerpen voor jullie zelf noteren moet het wel goed komen.

Wij hebben er in iedergeval veel van opgestoken, maar durf wel te vragen!!!!! :up:

Groeten marcel
 
"voor sommige staten 70 punten nodig" ??
Dat is nieuw voor mij.
kun je me vertellen waar ik dat onderbouwd kan terug vinden??
ik heb namelijk afgelopen zaterdag een gesprek gehad met Lance en Glen maar daar werd niet over verteld !!


groetjes Teuni
 
Daar bedoelen ze denk ik de poolmark mee.

als je de 120 niet haalt heb je 70 punten nodig om in een soort reserve bank te komen.
Als ze dan echt heel erg veel mensen nodig hebben dan komen ze bij jouw en mag je alsnog een visum aanvragen.

Anders kijk maar op de search functie en vul in poolmark

groeten marcel :up:
 
Om bv in aanmerking te komen voor een STNI-visum heb dus alleen maar die 70 pnt en sponsering van een staat nodig!
 
volgens mij klopt dat wel wel zo,n beetje ja.
Maar heb hier op het forum ook ergens gelezen als de 120 punten niet haalt het bijna onmogenlijk is om toch naar oz te verhuizen ( dus als je in de poolmark zit).

marcel
 
Nee hoor, die 120 pnt zijn alleen voor een skilled independent visum, daarnaast zijn er nog best wel andere mogelijkheden om Australie binnen te komen, zeker als je in eerste instantie ook genoegen neemt met een tijdelijk(2-3-5 jaar) visum. Dit kan je dan altijd nog omzetten in een permanent residence als je eenmaal daar bent.
 
nou nee hoor......

STNI en SIR: je vraagt zelf sponsoring van de staat aan waarmee je een visum kunt aanvragen...

Skill matching database: inderdaad heel moeilijk.......je cv wordt erin gestopt, en werkgevers of staat kunnen je dan nomineren of uitnodigen om een SIR of dergelijk aan te vragen......actieve manier werkt dus beter, in de praktijk worden er maar heel weinig uit deze database geplukt....

Sponsorship: er zijn genoeg mensen die geen 120 halen maar gesponsord worden door een werkgever

En dan heb je nog de poolmark als je geloof >110 <120 punten hebt: je aanvraag wordt vastgehouden, mocht de passmark die nu op 120 ligt zakken kom je alsnog in aanmerking voor een skilled independent....

Laten we vooral de mensen niet ontmoedigen...... :wink: In de praktijk zijn er niet heel veel die met gemak de 120 of meer halen, zeker niet als je al boven de 30 bent.....vandaar dus alle mogelijke visumvarianten zoals ff kort hierboven beschreven......ongeveer...... :up:

Gr. Sab
 
Inderdaad een tijdelijk visum is ook een optie zei Lance, alleen krijg je dan nooit een 100% garantie dat het ook daadwerkelijk in een permanent visum wordt omgezet dus raade hij dit in zekere zin toch af.

dat van die 70 punten geldt inderdaad in een aantal staten waaronder Queenland en sinds kort hebben ze daar ook WA aan toegevoegd,daar zitten ze namelijk erg omhoog ,ze hebben erg tekort aan skilled workers.Maar dat geldt alleen als de staat je sponserd en als ik het goed  heb ben je dan ook nog verpicht  minimaal 2 jaar op de zelfde plek te blijven.

wat ook nog een groot punt is ,ookal komt jou beroep voor op de MODL is het nog erg belangrijk dat je voldoende werk ervaring hebt.

Bij ons in de zaal zat een kapster die zag dat haar beroep net was toegevoegd,maar het bleek dat ze geen werkervaring had, dan  kun je het dus wel vergeten dat je gesponderd wordt. :cry:

Voor mensen die graag naar Sydney willen is bijna onmogelijk omdat ze daar een stop hebben ingelast,de regering heeft een lijst met postcodes vrijgegeven waar ze geen emigranten meer toelaten , en dat was een flink gebied.Maar Queensland wil je met open armen ontvangen hoor :up:

groetjes Manja
 
Dank je voor je verslag.

Ik heb net contact gehad met Buysse, ik ga op 15 november naar hun informatieavond. Ik heb het idee dat dit een vergelijkbare avod wordt.

Een algemeen stuk over emigreren gevolgd door de verschillende soorten visa.
 
Op onze voorlichtings avond was Glen erg (wel met een humor element erin hoor) aan het lobbyen voor NZ dus als het echt niet lukt om in Aus te belanden is dit altijd nog een mogelijkheid.

groetjes Manja
 
Nog ff voor de duidelijkheid:



SKILLED INDEPENDENT 136:
als je een skilled independent subclass 136 hebt zijn er GEEN restricties. Je mag dus OVERAL in australie gaan wonen en werken, ook in de grote steden en is meteen een permanent residency.

SKILLED  - SIR en STNI:
De restrictie die jij bedoelt is volgens mij voor STNI en SIR: sponsdoring door betreffende staat, tijdelijk visum en niet in de grote stad (behalve SA mag je geloof ik wel in adelaide). Na 2 jaar kun je onder voorwaarden laten overzetten en ben je vrij om te settelen waar je wilt

SKILLED INDEPENDENT SPONSORED
Skilled sponsored (family): in bepaalde postcodes mag je wonen-niet wonen afh waar je sponsor woont

TEMP BUSINES 457 Sponsorship via werkgever:
En dan heb je nog, niet verwarren, een sponsorship via een bedrijf: dan ben je gebonden aan je bedrijf, je visum geldt dus speciaal voor die baan. Niet bekend dat er restricties zijn betreffende Sydney wonen en werken, niet dat ik weet.

Gr. Sab
 
Hi allemaal,

Ik zit dit draadje met interesse te lezen en wat ik mij afvraag (heb het nog niet kunnen vinden ergens), hoe wordt je gesponserd door een staat? Moet je dan al een joboffer hebben o.i.d.?

Groetjes,
Lela
 
sponsor door staat:

- zelf aanvragen
- via skill matching database.....

Zelf: ga naar website van de staat, kijk op SIR en STNI en volg het stappenplan. Je beroep moet in ieder geval op de lijst van tekorten in die staat staan, vervolgens aanvraagform invullen en afwachten,.......that simpel!

Als je goedkeuring hebt van de staat kun je met die brief bijv een STNI of SIr aanvragen, is dus onderdeel van je visum aanvraag..

Heeft dus niets te maken met joboffer, gewoon een skilled visum aanvraag. Je blijft zelf verantwoordelijk voor het vinden van een baan, geen garanties van de staat die je sponsort. Wil alleen maar zeggen dat zij garant staan voor je net zoals een werkgever zodat je een visum kunt krijgen. En dan hopen ze natuurlijk dat je wat bijdraagt in de economie en beroep waar een tekort aan is.....

Job offer kan extra punten opleveren bij een MODL beroep - skilled independent visum. Voor een sponsorship 457 via werkgever moet je dus eerst een baan vinden en vervolgens moet dat bedrijf je sponsoren. Dat is volgens mij het enige soort visum waarvoor je van te voren een baan moet hebben omdat het visum gebonden is aan je baan/werkgever.....

Gr, SAb
 
Sabien,

zondag avond liet Lance een lijst zien met postcodes van Sydney waarbij dit van toepassing is.
Waar je deze eventueel op internet kunt vinden weet ik niet.

groetjes Manja
 
Back
Top