Wat moet een bedrijf regelen om iemand te sponsoren? (457)

Tanya

New Member
Ik heb een sprankje hoop. Ik ben nu bijna een half jaar op m'n 2nd WHV in Melbourne en loop momenteel stage als digital marketer, en mijn baas heeft aangegeven mij eventueel wel willen sponsoren. Hij heeft me nu aan de slag gezet om uit te zoeken wat we daar precies allemaal voor moeten regelen, want hij heeft nog nooit eerder iemand gesponsord.

Tot zo ver heb ik een hoop informatie verzameld. Ik begrijp de eisen voor een bedrijf (standard business sponsor worden, aantonen dat je ook Aussies in dienst hebt en traint, salaris, kosten etc) en voor mij (de CSOL lijst, een diploma, Engels) en geloof wel dat daaraan voldoen kan worden. Maar welke stappen moeten nu precies gezet worden, en wanneer? Hoelang duurt deze romslomp allemaal?

Standard Business Sponsor application - wanneer? Ergens las ik dat dat tegelijk kan met het aanvragen van het echte visum. Of kunnen we dit van te voren regelen?
Nomination? Wat is dat precies? Mijn werkgever moet aangeven dat er een job position is en dat hij wil dat ik die vervul? En dan daarna pas de echte visa application?

Zijn er mensen die deze kant van het sponsorship verhaal hebben meegemaakt en me kunnen helpen? Wat zijn de stappen die we doormoeten? En is er nog andere informatie die we moeten weten?
 
Heel duidelijk allemaal @Kims !
En omdat jouw werkgever @Tanya nog geen sponsorerkenning heeft, moet dat eerst gebeuren. Dan moet je de nominatie krijgen en daarna kan het met een paar weken/maanden rond zijn, op dit moment zit er nog iemand op het forum die in die mallemolen zit. Dat gaat niet helemaal van een leien dakje geloof ik, maar hou me ten goede.
Gegeven dat je jouw spullen allemaal in orde hebt, dus diploma's, uittreksels, referenties (die gaan tot 10 jaar terug) alles vertaald hebben, verklaring omtrent gedrag, eventueel medicals, je IELTS test.
Succes in ieder geval.
 
Back
Top