wat moet mijn vriendin allemaal doen?

marc-el

New Member
Hallo mensen hier met marc-el,

Ik ga een visum aanvragen en weet ongeveer wat ik allemaal moet doen.
Maar voor mijn vriendin weten wij dat eigenlijk helemaal niet.
moet die ook een ielts test doen, moet zij haar ook medisch laten keuren?
moet zij ook een bewijs van goed gedrag halen? etc.
is er iemand die mij hierin kan helpen en kan zeggen wat zij allemaal moet doen?

b.v.d  marc-el,
 
Hoi Marc-el, in het kort:

Jouw vriendin moet IELTS doen, medisch worden gekeurd en een bewijs van goed gedrag (VOG) hebben.

Ik hoop voor jullie dat dit geen problemen geeft.
 
Een voordeel bij de ielts(als jij hoofd aanvrager bent)hoeft je vriendin maar een 4.5 tehalen!
 
Je vriendin hoeft niet verplicht een IELTS te doen, je kunt er ook voor kiezen om bij je visumaanvraag de zogenaamde 'second installment' te betalen (zo'n $2500), waarvoor zij dan in Australie Engelse les krijgt. De IELTS is echter een stuk goedkoper, en zoals gezegd, ze hoeft maar gemiddeld een 4,5 te halen.
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1586.msg14005#msg14005 date=1114644566]
Je vriendin hoeft niet verplicht een IELTS te doen, je kunt er ook voor kiezen om bij je visumaanvraag de zogenaamde 'second installment' te betalen (zo'n $2500), waarvoor zij dan in Australie Engelse les krijgt. De IELTS is echter een stuk goedkoper, en zoals gezegd, ze hoeft maar gemiddeld een 4,5 te halen.
[/quote]

2630AUD om precies te zijn :wink:..., Helaas hebben wij de keus moeten maken of opnieuw de test doen of dokke. Omdat haar probleem vooral zit in onderdelen die je niet zo eventjes bij leert in 90 dagen gaan wij betalen :x
Van horen zeggen heb ik vernomen dat het een goede cursus is waar zij verplicht aan mee moet doen. Niet alleen les in taal maar ook in cultuur en gewoontes, echt een inburgerings cursus dus :) Ben benieuwd
 
[quote author=M5 link=topic=1586.msg14002#msg14002 date=1114642505]

Een voordeel bij de ielts(als jij hoofd aanvrager bent)hoeft je vriendin maar een 4.5 tehalen!
[/quote]


Effe terug in de tijd blijkbaar.

De partner die meelift moet een 4.5 halen op de ielts. Moet ik dit verstaan als op elk onderdeel minstens een 4.5 of een band score van 4.5.
Writing is niet echt mijn ding, heb destijds gekozen voor frans duits als talen in het onderwijs. Mag ik dus op writing ook minder scoren?

Morgen gaan we ervoor in Brussel, duimen hé  :up: :up: :up:
 
Op elk component een 4.5 ,

Gr, en veel succes morgen...
Zorg bij de luistertoets dat je de vragen/ zinnen goed van tevoren leest want ze gaan soms door elkaar..

Jack :evil:
 
Ik dacht juist dat voor een 'meelifter' het gemiddeld een 4,5 moest zijn, dus niet elk onderdeel minimaal 4,5, maar in Booklet 6 moet je dit zeker kunnen vinden. Voor de hoofdaanvrager geldt wel zeker minimaal een 5 of 6 op elk onderdeel voor de 15 resp 20 punten voor Engels.
 
Volgens mij is het ook een 4,5 gemiddeld, èn niet per onderdeel,
dus misschien kan dat nog een voordeeltje zijn voor sommigen.

Miranda  :)
 
Ik zou wel echt voor die IELTS gaan. Volgens mij moet je het wel heel erg verkl?@#$ten om op 1 onderdeel een lager dan een 4,5 te halen. Als op MAVO niveau engels spreekt, leest, luistert en schrijft is het echt wel te doen. No worries. (Voor Aus$ 2500 kan je je IELTS test wel een paar keer overdoen en de 3 maanden grens is volgens mij opgeheve?!?)

Succes gr Frank
 
Hoi Marcel, volgens mij moet jouw vriendin ook een X-ray laten maken ivm TBC? Correct me if I am wrong.
Klopt het dat jij op een skilled independant 136 gaat en jouw vriendin meelift? Ik zit nl in het zelfde schuitje...
 
Ik ben ook een mee lifter  :wink: en wat ik heb gedaan
(buiten alles regelen etc.  :wink: :wink:) is:
- geboortebewijs (internationaal);
- kopie (gecertificeerd) van alle bedrukte pagina's in mijn paspoort;
- IELTS
- straks als de case officer erom vraagt dan: VOG/medische keuring (incl. X-ray en bloedprikken).

Verder omdat wij de facto zijn (lees niet getrouwd) bewijs van onze relatie zoals:
- foto's
- gedeelde bankrekening
- brieven aan ons samen gericht
- visums op dezelfde datum met opeenvolgend nummer gekopieerd;
- instapkaarten diverse reizen;
- en alles wat je verder nog kan verzinnen.

Succes

groetjes Miranda  :-D
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Hoi Marcel, volgens mij moet jouw vriendin ook een X-ray laten maken ivm TBC? Correct me if I am wrong.
Klopt het dat jij op een skilled independant 136 gaat en jouw vriendin meelift? Ik zit nl in het zelfde schuitje

Maar we hebben alles al opgestuurd in maart dit jaar naar de dima (zie onder)
En staan nu bijna bij het moment dat we een request voor onze VOG krijgen.
Dus, maar toch bedankt.

Groeten marcel :up:
 
Waarom doe je eigenlijk de VOG ook niet frontloaden,
je hebt het met je medical toch ook gedaan. Dus de
first entry date van je visum blijft 24 mei.

groetjes Miranda  :)
 
[quote author=tum link=topic=1586.msg69856#msg69856 date=1157179457]
Volgens mij is het ook een 4,5 gemiddeld, èn niet per onderdeel,
dus misschien kan dat nog een voordeeltje zijn voor sommigen.

Miranda :)[/quote]

We note that you will be required to undertake the IELTS test and must score at least 6 in each component of the test to receive 20 points for the English language requirement.

All family members included in the application over 18 must be proficient in English at the functional level a score of at least 4.5 on each component of the IELTS test

Maar je kunt het altijd proberen als je een gemiddelde gescoord hebt van 4.5 of hoger met 1 component lager dan 4.5. .......Zullen ze niet intrappen /accepteren :evil: :evil:

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Frank100 link=topic=1586.msg69874#msg69874 date=1157194096]
No worries. (Voor Aus$ 2500 kan je je IELTS test wel een paar keer overdoen en de 3 maanden grens is volgens mij opgeheve?!?)

Succes gr Frank[/quote]

Dat is waar , dan kun je het zo'n 10 maal opnieuw proberen voordat je aan dat bedrag zit  :-D :rotflmao: :lol1: :lol1: :rotflmao:

Jack :evil:
 
Hoi miranda,

Waarom doe je eigenlijk de VOG ook niet frontloaden,
je hebt het met je medical toch ook gedaan. Dus de
first entry date van je visum blijft 24 mei.

Dat wilde ik ook doen in eerste instantie.
Daarom heb ik het hier op de site gevraagd in een andere topic (weet zo niet meer welke dat het is) Of ik de vog gewoon naar adelaide kom sturen maar, toen kreeg ik een geen goed antwoord.
Ik kreeg wel een antwoord over als je een request krijgt van aspc dan moet je een voorblad downloaden die je dan mee moet sturen.
IK zou graag weten of ik voor mijn request onze vog's kan opsturen en hoe ik aan zo'n voorblads kom en of deze wel nodig is.

Groeten marcel :up:
 
[quote author=Jack link=topic=1586.msg69892#msg69892 date=1157211921]

We note that you will be required to undertake the IELTS test and must score at least 6 in each component of the test to receive 20 points for the English language requirement.

All family members included in the application over 18 must be proficient in English at the functional level a score of at least 4.5 on each component of the IELTS test

Maar je kunt het altijd proberen als je een gemiddelde gescoord hebt van 4.5 of hoger met 1 component lager dan 4.5. .......Zullen ze niet intrappen /accepteren :evil: :evil:

Cheers,

Jack :evil:
[/quote]

Hoi Jack, toch nog even terug. Er staat een average band score, dus gemiddelde in tegenstelling tot de
vocational en competent level, waar je gewoon een 5 of 6 moet hebben op elk onderdeel.

Level of English  Required IELTS Test Results
Competent A band score of at least six (6) for all four (4) components – speaking, reading, listening and writing.
Vocational A band score of at least five (5) on all four (4) components – speaking, reading, listening, and writing.
Functional An average band score of at least 4.5 on all four (4) components – speaking, reading, listening, and writing.

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/136/eligibility-english.htm

groetjes Miranda
 
Beste Miranda,

Je hebt gelijk het staat er werkelijk en toch heb ik verschillende mensen gesproken op de Ielts test die daar voor de tweede keer kwamen.
Ze hadden 3 maal een 7 gescoord of meer alleen op 1 vak een 4.5 , dit was niet voldoende omdat ze op elk vak min. een 5  moesten halen om aan de min. 15 punten te komen en daarom stonden ze daar voor de tweede keer.
Stond zelfs een doktor bij van rond de 45 jaar die voor enkele jaren naar Australie wilde , hij had niet lager gescoord dan 8.5 alleen op de luistertoets een half punt tekort , (was een beetje doof :? :) )daarom werd de 2de keer voor hem de luistertoest afgelegd in een aparte kamer met koptelefoon...

Ik heb de toets ook 2 keer af moeten leggen, alle vakken waren oke alleen op 1 vak een 0.5 punt te kort......overallbandscore van 27.5....(4.5 - 7.5 -  8 - 7.5)...

:?  :? :-(  :-o Of haal ik nu iets door elkaar :lol: :-o

Gr,

Jack :evil:
 
Back
Top