Hoi Cajendra,
Probeer in ieder geval de search functie even uit met als onderwerp 'referentie' dan krijg je heel veel resultaten waar je vast nog meer uit kan halen.
Ik zou voor die stage bij de marine toch (evt. per brief) dan proberen of je er iets van op papier kan krijgen. Ik heb zelf (wel iets anders) voor mijn man een bewijs opgevraagd dat hij van verdere dienstverplichting(en) in Nederland is ontslagen (dienstplicht) en heb dat na ca 1 1/2 maand ontvangen. Heel netjes in tweevoud in het Engels en tweevoud in het Nederlands (zonder daarom te vragen overigens/petje af dus). Misschien lukt het.
Verder zo'n beetje in de brief het onderstaande:
Naam, geboortedatum en -plaats;
- Periode dat je werkzaam bent geweest;
- Functie die je uitgevoerd hebt (let op dat je dit in begrijpelijke benamingen doet);
- Aantal uren per week;
- Vast of tijdelijk contract;
- Salaris;
- Uitgebreide beschrijving van taken (DUS DAN OOK ECHT UITGEBREID)
Let er wel op dat je referentie de brief op officieel briefpapier met briefhoofd afdrukt. DIMIA (of de assessing authority moet in staat zijn om contact op te nemen met je referentie). Er moet dus duidelijk de naam, functie, het adres, emailadres en telefoonnummer van je referentie bij vermeld worden.
Verder is er iemand op dit forum die ook electro heeft (dacht ik) maar ik weet niet precies wie, moet je anders nog maar even zoeken met de 'search functie'.
O en wat ik zo'n beetje begrepen heb, is dat alle beetjes helpen en als die stageperiode aangeeft dat dit de basis is van zijn functie/ervaring dan is het slim om het toch mee te sturen (weet niet of het verder bij de definitieve beoordeling echt cruciaal is, maar beter te veel dan te weinig)
Succes
Groetjes Miranda