Jean76
XPdite Sponsor
Dit wordt even een hele moeilijke topic vermoed ik . Maar ik wil het toch even benoemen. Ik chatte vanavond met een vriend van mij en hij vertelde mij dat een vriendin van hem voor een aantal jaar terug in Australie was, maar noodgedwongen na een aantal maanden terug naar huis moest omdat haar moeder ernstig ziek bleek. Het klinkt wellicht erg vreemd; maar ik kreeg ineens het gevoel dat ik met beide benen ineens op de grond werd gezet. Want het zou mij natuurlijk ook kunnen overkomen en uiteraard iedereen die de 'oversteek' maakt. Of het nou tijdelijk is of permanent. Alleen is het natuurlijk een zeer grote financiele strop als je bijvoorbeeld voor een jaar of nog langer had willen gaan, maar dan toch veel eerder terug moet. Want je gaat daarna natuurlijk niet zomaar 1,2,3 weer even terug van Nederland naar Australie. En natuurlijk is het allerergste uiteraard dat je ineens in Australie zou horen dat een familielid, vriend, kennis etc ineens iets tragisch is overkomen. Je krijgt op de een of andere manier toch het gevoel dat je eigenlijk heel kwetsbaar hiermee bent en het geeft zo'n onbestemd en onzeker gevoel ook.
Ik weet dat dit nogal een zwaar onderwerp is, maar zijn hier mensen die deze situatie herkennen en/of die het wellicht zelf hebben meegemaakt?
Ik had toch de behoefte om hier een topic over te beginnen en ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen hierzo hier tegenaan kijken.
Ik weet dat dit nogal een zwaar onderwerp is, maar zijn hier mensen die deze situatie herkennen en/of die het wellicht zelf hebben meegemaakt?
Ik had toch de behoefte om hier een topic over te beginnen en ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen hierzo hier tegenaan kijken.