Wat te doen....

Barb

New Member
Sinds juni afgelopen jaar hebben wij ons visum. Veel sneller dan verwacht. We hadden besloten om eerst een baan te vinden en dan te verhuizen. Helaas wil dat vinden van een baan niet lukken en zijn we nu aan het overwegen om te gaan zonder baan. Daar we het straks financieel niet te lastig willen krijgen, ben ik nu het eea aan het uitzoeken wat alles kost en welke mogelijkheden er zijn in North Queensland.

Wie kan ons helpen aan informatie, tips etc. omtrent goedkope huurhuizen en -auto's. Een baan zou helemaal geweldig zijn. Ik ben Man. assistent en mijn man is werkzaam als projectontwikkelaar vastgoed/ projectmanager.

Alvast bedankt!
 
Hoe groot acht je de kans dat je binnen korte tijd een baan hebt als je eenmaal daar bent? Kijk, ga je naar een dunbevolkt gebied waar ze een functie vragen die eigenlijk alleen in de hele grote stad tot zijn recht komt, dan heb je waars. een probleem. Maar jullie hebben nu wel waars. een skilled independent visum, waar dus een van jullie beroepen op de SOL of zelfs MODL lijst staat. Dat zijn beroepen die gewild zijn, dus jullie zijn daar gewild. De kans dat je dan ook beiden heel lang zonder baan komt te zitten lijkt mij enigszins klein. Tuurlijk er zijn situaties.....

Rest je nog je uitgiftepatroon te bekijken en nachecken of je met het gespaarde geld daarmee uit de voeten kan. Prijzen zijn natuurlijk erg moeilijk te geven, aangezien een huurauto van het merk Lexus duurder uitvalt dan een Fiat Seicento. En ook met huurhuizen zal de prijs moeilijk te bepalen zijn door een ander. Hoe verder je van het CBD van een stad gaat wonen, des te goedkoper het over het algemeen is.

[ curious ]
Je geeft aan dat je Man. assistent bent. Mag ik vragen waar de afkorting Man. voor staat? Manueel, echt de assistent van je man, assistent van een manager?
[ /curious ]
 
Ik zet een tientje op Management Assistente.

Hee Barb, als je een idee wil krijgen van de huurhuisprijzen, ga dan naar (ja daar gaat 'ie weer...)
http://www.realestate.com.au/

Auto's huren kan vanaf AUD29 per dag, op maand basis. Maar of dat nou lucratief is....?

Als je op de bonnefooi gaat, zal je misschien tijdelijk wat minder kieskeurig moeten zijn in je keuze van werk, maar zolang in je basic needs kan voorzien is dat misschien wel te doen?

Succes,

Ireen :)
 
Ik ga zelf zo wie zo pas op zoek naar werk als ik daar ben. Ga eerst even een maandje of 2/ 3 reizen en boerderij werk doen en ga dan door naar het westen om te kijken waar ik een baan kan vinden en wil gaan werken... Je moet dan even wat zuiniger aan doen en misschien inderdaad in eerste instantie met meer werk tevreden zijn (je kan altijd door blijven zoeken naar werrk wat je echjt wilt gaan doen). Succes  :up:
 
Inderdaad management assistente, goed gegokt :up:

Wat betreft de huurprijzen van huizen, die vallen me reuze mee. Ik denk dat we het gewoon moeten doen. Ik merk wel nu we een kind hebben, we toch minder risico nemen. Als we met z'n 2-en waren geweest, had ik zelfs niet getwijfeld.
 
Back
Top