Wat voor films houden jullie van?

Jean76

XPdite Sponsor
Nu ik toch even bezig ben (heb ook al zonet even een muziek-topic geplaatst) dacht ik dat het ook even een leuk idee was om een topic over films te plaatsen (ik ben hier nog helemaal niets over tegengekomen). Ik ben namelijk een ontzettende filmfreak  :p .
Omdat dit natuurlijk een site is over Australie is het leuk om eerst even films te noemen die aan Australie refereren.
Mijn favoriete films uit Australie; Priscilla - Queen of the dessert, The goddess of 1967 en The tracker. Er zijn er natuurlijk nog veel meer. Ik wil zelf nog erg graag Rabbit-proof fence gaan kijken. Verder zou ik de Mad Max-films ook nog weleens willen gaan zien.
Genre's waar ik voornamelijk van houd; epos/historie (oa Gladiator, Braveheart), western (oa Once upon a time in the west, Dances with wolves), fantasy (oa Lord of the rings, Brotherhood of the wolf), science-ficton (oa de Alien-films), filmhuisfilms (oa Amelie, Cicade de deus), drama (oa Memento, Nowhere in Afrika), thriller (oa Silence of the lambs, Cape fear) en af en toe horror (moet niet te heftig worden hoor  :-(  ).
Ben wel benieuwd waar jullie interesses zoal liggen op filmgebied. En wat zijn jullie favoriete Oz-films?
 
Jean, mijn soort films zijn qua genres bijna exact jouw soort films!
Je moet echt zo snel mogelijk Rabbitproof fence zien, die is zeer aangrijpend maar erg goed. Whalerider al gezien?
Ook Hans en ik zijn enorme filmfreaks. We hebben thuis zo'n 1000 dvd's liggen en verschillende series......een echte verslaving (ik heb er verschillende  :wink:)

Sara
 
Haha; nog een verslaving  :lol: . Tsja speelt mij ook parten ook hoor!!!
Rabbit-proof-fence zal ik snel eens gaan kijken.
Whalerider heb ik weleens gezien. Vond 'm erg mooi. Deze film komt toch uit Nieuw-Zeeland.
Over NZ gesproken; binnenkort komt de Chronicles of Narnia uit. Ben ik ook erg benieuwd naar.
 
[quote author=Jean76 link=topic=3147.msg35715#msg35715 date=1131615046]
Over NZ gesproken; binnenkort komt de Chronicles of Narnia uit. Ben ik ook erg benieuwd naar.
[/quote]

Hij ziet er in ieder geval veelbelovend uit!! Eindelijk weer een fantasy-eposachtig ding, want ik heb Lord of the Rings nu wel al tien keer gezien en kwil weer eens wat anders!  :wink:

Sara
 
Films, momenteel geen tijd voor. Alleen maar alles voorbereiden voor de uittocht en forum(s) afschuimen over wa.


[move]Lees, forums : vooral XPDITE  :up:  ][/move]
 
[quote author=sarabaes link=topic=3147.msg35716#msg35716 date=1131615156]
[quote author=Jean76 link=topic=3147.msg35715#msg35715 date=1131615046]
Over NZ gesproken; binnenkort komt de Chronicles of Narnia uit. Ben ik ook erg benieuwd naar.
[/quote]

Hij ziet er in ieder geval veelbelovend uit!! Eindelijk weer een fantasy-eposachtig ding, want ik heb Lord of the Rings nu wel al tien keer gezien en kwil weer eens wat anders!  :wink:
[/quote]

Ik blijf Lord of the rings ook boeiend vinden. Vooral Return of the king heeft op mij een verpletterende indruk gemaakt. Vooral Minis Tirith vind ik geweldig gedaan en die veldslagen zijn meer dan imponerend. Ik heb van alle drie de delen de extented versions en ik kijk regelmatig ook de extra's; daar zitten zulke interessante docu's enzo bij. Vaak kijk ik ook weer veel dingen uit de films terug, maar het valt me op bij mijzelf dat ik altijd skip als ik die hobbits in beeld zie komen.......  :x . De duistere elementen in LOTR vind ik veel boeiender zoals de Nazgul, Orks/Uruk-hai, Balrog, Moria, Minas Morgul, Mordor en nog veel meer. Verder vind ik Rohan en Gondor prachtig weergegeven; vooral ook hoe die volkeren zijn neergezet. Vooral de Rohirrim vond ik prachtig. Helemaal wanneer ze aankomen bij Minis Tirith. Adembenemend gewoon!!!
Ik weet niet of ze The Hobbit gaan uitbrengen, maar ik denk helaas dat dit lang niet kan tippen aan LOTR.
 
[quote author=Jean76 link=topic=3147.msg35753#msg35753 date=1131619622]
Vooral de Rohirrim vond ik prachtig. Helemaal wanneer ze aankomen bij Minis Tirith. Adembenemend gewoon!!!

[/quote]

I agree! It takes your breath away! En zeker als absolute paardefreak kàn ik niet anders als dat fantastisch vinden!!
Maar alledrie de films zijn mooi, kan er uuuuuren (letterlijk) naar kijken!

Sara
 
Maar alledrie de films zijn mooi, kan er uuuuuren (letterlijk) naar kijken!


Moet wel zeggen dat ik bij de Fellowship of the ring nogal een katterig gevoel had toen ik deze voor de 1e keer zag. Vooral het eind vond ik erg teleurstellend (moest ik weer een jaar wachten destijds). Als ik het nu op dvd weer terugzie vind ik het wel steeds beter worden; er zitten wel erg veel kinderlijke elementen in, maar ook weer veel evil-dingen naarmate de film vordert. Vooral wanneer het reisgenootschap in de mijnen van Moria komt vind ik echt erg ijzingwekkend. The Two Towers vond ik al een stuk duisterder (behalve dan die vreselijke skatescene van Legolas bij de slag om Helmsdiepte) en is het noodzakelijke tussengedeelte. Return of the king vond ik dus echt helemaal top, maar het einde is toch wel weer erg vervelende met al die langzame afwikkelingen. Toen ging de vaart er toch echt wel uit.
Ben trouwens erg benieuwd hoe King Kong gaat worden. Lijkt me toch wel minder origineel eigenlijk.
 
Om maar eens wat te noemen dat ik hier al voorbij zag komen: uhh... nou niks eigenlijk. Braveheart was wel leuk maar meer leuk voor Mel Gibson.


Dus om er nog wat aan toe te voegen: Chinese vechtvillums! House of Flying Daggers is een lust voor het oog, Hero visueel overdonderend mooi en ook Crouching Tiger Hidden Dragon mocht er wezen. En dan natuurlijk Kill Bill, een eerbetoon aan het genre! Maar ik heb inmiddels al een halve meter aan downloads op CD gezet, met animaties (Robots, Ice Age, Finding Nemo maar ook alle Tom&Jerry's), actie (Paycheck, The Matrix serie, dat soort)...
 
Priscilla-Queen of the desert vond ik erg grappig maar ook Muriels wedding.
Ik hou van komische films maar thrillers of Japanse horror gaat er bij mij ook wel in.
 
[quote author=sarabaes link=topic=3147.msg35712#msg35712 date=1131614831]
Je moet echt zo snel mogelijk Rabbitproof fence zien, die is zeer aangrijpend maar erg goed.

Sara
[/quote]

Heb ik pas gezien, en was inderdaad errug goed. Aanrader.
 
Ik ben meestal in het filmhuis te vinden hier in Breda, waar de wat minder bekende "arthousefilms" worden gedraaid.

Mijn favoriete filmmakers zijn de belgische broers Dardenne.

Maar mijn all time favourite is toch wel "Apocalypse Now!"  Vorig jaar de redux versie gezien! Tjongejonge wat een bombast....

Verder vond ik "der Untergang" wel een gezellige zondagavondfilm, en Sophie Scholl vond ik ook erg aangrijpend verfilmd.
 
Het probleem dat ik altijd met films heb is dat me zo slecht titels kan herinneren...

Ik weet niet echt of ik een favourite film heb eigenlijk. Vrij recente films die ik goed vond: The Machinist, The Butterfly Effect, Saw, Cinderella man.
Vorige week heb ik Crash gezien, dat is een echte aanrader. Speelt zich af in Los Angeles en gaat over (raciale) vooroordelen en conflicten. Een film die je tot denken aanzet, daar hou ik altijd wel van.

Ah terwijl ik typ komen er toch weer wat andere titels bij me op. Wat ouder al maar een klassieker is het drieluik van Kieslowski: Rouge, Blanc, Blue. Ik vond de verfilming van The unbearable lightness of being (boek van Milan Kundera) ook prachtig al is het alweer jaren geleden dat ik die gezien heb.

Ben ook benieuwd naar de verfilming van de Chronicles of Narnia. Als kind heb ik de boeken gelezen en die zijn me altijd bijgebleven!
 
Naast al de films die ik normaal iedere week wel en paar keer in het voorbij gaan zie, thanks to the kids,  zoals: The incredibles, Nemo, Madagascar, Cat in the Hat (heel bevoordelijk voor de opvoeding van een 3 & 6 year old :lol:)
Aanrader voor een ietwat "donkere" kinderfilm: "Lemony Snicket's, A Series of Unfortunate Events"  met Jim Carrey.

Pirates of the Carribean  (Johnny Depp)
Chocolate (Johnny Depp :)) - Chick-flick
Never never land (Johnny Depp, alweer I hear you think  :up:) Chick-Flick

Fight Club (Brad Pitt & Edward Norton)
The Others (scary, with Nicole Kidman)

en voor als je echt niets te doen hebt :-D

- The big Lebowski
- Starski & Hutch (nieuwe versie)

Voor de Aussie Film Fans onder jullie, have a look: http://wwwmcc.murdoch.edu.au/ReadingRoom/film/dbase/ twee uit deze lijst, Bad Boy Bubby (weird!) & Getting' Square
 
Okeee... Ik ben echt een zemelfilmliefhebber :)
Bridget Jones' Diary
Love Actually
Two weeks notice
Crush

maar ook...
As good as it gets
Forrest Gump
Christiane F (Wir kinder von Bahnhof Zoo)
Pirates of the Carribean

en...
Alle 3 de Harry Potter films (Kan niet wachten tot 23 november!!!!)
alle 3 de LOTR films

en...
Ice Age
Monsters Inc.
Finding Nemo
Lilo & Stitch
Shrek 1 en 2

en...  voor de echte flauwe humor
Monty Python!!! echt alles :)

Soms komen er ook wel engere films in mijn rijtje voor, maar ik kan er, sinds ik zelf een overval heb meegemaakt, niet meer zo goed tegen. Vandaar dus de zemelfilms zoals Mark ze noemt :)
 
Tot verleden jaar heb ik 3 videotheken gehad (gelukkig alledrie verkocht), heb in eentje ervan altijd een zeer uitgebreide filmhuiscollectie bijgehouden.

Ik weet niet alles, maar best veel, dus als iemand een vraag heeft over een bepaalde film dan hoor ik het wel.

Ellen
 
WAUW; drie videotheken?!!!! Hoe krijg je dat voor elkaar, Ellen? Ikzelf heb er ook regelmatig aan gedacht om een videotheek te gaan beginnen als ik me ooit permanent vestig in Oz, maar denk dat een hostel of B & B wat meer oplevert. Het lijkt mij wel waanzinnig tof om een eigen videotheek te runnen. En dan niet alleen voor de grotere films, maar ook met de meer onbekendere films, zoals van het filmhuis. Trouwens in Europa worden ook veel goede films gemaakt. Vooral uit Italie komen veel prachtige films, waaronder La meglio giuventu, Pane e tulipani en nog veel meer. Ook uit Frankrijk komen prachtige produkties zoals Amelie, Un Long Dimanche.... en Brotherhood of the wolf.
Naja; zo kan ik nog wel even doorgaan  :)
 
Amelie is inderdaad schitterend, het is net alsof je een heel mooi boek aan het kijken bent...! Heel bijzonder.

Big fish is trouwens ook wel aardig (met Ewan McGregor...spelling?) als je van een beetje sprookjes-achtige verhalen houdt.

Syl
 
Amelie is inderdaad erg leuk :)
Heb een keer een iets bekendere filmhuisfilm gezien, maar weet niet meer precies hoe die heette. Iets met black and white, maar precies weet ik het niet meer. Een hele vage film over (volgens mij) een russische familie ietwat richting mafia-achtige praktijken. Er kwam en bruiloft in voor, maar de bruid wilde niet trouwens met de bruidegom en wilde er vandoor met de man van wie ze echt hield. Dat maakte een gigantische rel bij de familie los :)

Memento is ook wel een goede film, maar ook een beetje vaag.
 
Back
Top