Wat voor films houden jullie van?

Ooit de deense film "Festen"gezien.... geweldige filmhuisfilm....

Vond "Kops"zweedse film helemaal top....wat een humor!!

Ellen
 
[quote author=Ellen link=topic=3147.msg36037#msg36037 date=1131711399]
Ooit de deense film "Festen"gezien.... geweldige filmhuisfilm....

Vond "Kops"zweedse film helemaal top....wat een humor!!

Ellen
[/quote]

Jazeker; heb de dvd van Festen. Ongelooflijk goed. Dogma heeft nog meer van dat soort films gemaakt.
En eh; Kops....nee; die vond ik zwaar tegenvallen. De 'voorganger' Jalla Jalla vond ik wel erg sterk.
 
Ja, die was zeker goed, Jalla Jalla.
Dogma heeft zeker goede films... zal eens een keer een lijstje maken...
(Al Inheritance gezien, zelfde regisseur Festen)

Ellen
 
De truuk is natuurlijk ook dat de blockbusters door iedereen wel leuk worden gevonden, daarom noemde ik in mijn lijstje m.n. de niet-mainstreamfilms (hoewel Kill Bill uiteindelijk erg groot is geworden). Uit de scandinavische richting kwam tot ons Fucking Amal (die accentjes werken hier niet, maar ik weet toch niet wat er nou op elke letter moet, een "of een / of een - dat zit niet eens op mijn toetsenbord...) i.i.g. een fijne film.

Ik zou in dit tijdperk niet meer aan een videotheek beginnen trouwens. Die markt wordt in een razend tempo overgenomen door het internet, legaal of illegaal...  :? was het trouwens niet in Australie dat ze Kazaa hebben aangepakt?
 
Waarom denk je dat ik de videotheken heb verkocht...??? Gelukkig heb ik nog 2 gekken gevonden die het graag wilden overnemen...


Voor å doe je alt 0229....

Groetjes Ellen...
 
Ben zelf meer een filmhuisbezoekster, maar die zijn er niet zoveel in Brisbane als in Amsterdam  :cry:

Maar goeie Ozzie films van de laatste tijd: VEEL!

- Oyster Farmer-
- Sommersault
- en, uh, hoe heettie ook alweer? Die film met die cartoonfragmenten. Van die jongen die onder de trein komt en dat meisje dat in de trein de jongen nog zag lopen en dan kort daarna langs de plek des onheils loopt op weg naar huis en dan komt ze die fotograaf van de krant tegen en dan worden ze verliefd enzovoorts. Is misschien twee maanden geleden uitgekomen en was een redelijke grote hit in Dendy.

Enne deze week geen flimpje voor mij, maar iets heel gaafs dat ik graag met jullie allemaal wil delen: Ikke ga naar de Kransky Sisters (http://www.qpac.com.au/events/Baggage)!!! Kennen jullie die van In Siberia tonight? Zaterdagavond SBS na de Iron Chef. Daar hebben ze een vast item en ze zijn superlachen. Nou, die ga ik donderdag zien!!  :happy:
 
Back
Top